Prosjektor og lerret til ca. 8000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektor og lerret til ca. 8000,-

Hei!
    Er på utkikk etter min første prosjektor og lerret. Tenker i en prisklasse 8000,- for både prosjektor og lerret.

Har sett på disse:
    Optoma HD20
    Optoma HD200x
    Optoma HD230X

Alle koster ca likt, men er hvilken er best? Har heller aldri hørt om HD230x.
    Hvilket lerret er å anbefale? Hvilken farge?

Rommet har to vinduer som kan dekkes til. Så rommet kan bli helt mørt. Det holdes på lage nå, så jeg kan bestemme farge på veggene derretter, om det har noe å si.

Er det noen andre prosjektorer som er å anbefale i denne prisklassen, og lerret?

Mvh Singh

Edit:Rommet er 6m langt. Vil ha størst mulig bilde som er mest mulig bra. 120"?

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vist du hiver deg rundt å kjøper denne pakken Benq W6500 hjemmekino prosjektor - FINN Torget , tror jeg du får mye for pengene. Det er til og med rom for pruting.

Projektoren fikk mye skryt her på forumet. Den har blant annet full lense shift som gjør den enklere å plasser i rommet.

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD230X, også kjent som HD23, er den nyeste modellen til Optoma uten 3D. Den skal være veldig bra.

Ligger til 6295 her.

Jeg selger forøvrig lerrettet mitt hvis du er interessert: Grandview 100" høykvalitets Motorisert Lerret selges til under

Det er et elektrisk lerret av god kvalitet med 1,0 i gain som stort sett er det beste med mindre du har verdens mørkeste kjeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Har også sett på benq w1060 til 6000,-.

Hvilken er å anbefale mellom Benq w1060 og Optoma HD230x?
    Har allerede bestilt grått lerret, 92 tommer. Har opptil 5meter kastelengde. Taket blir hvitt, veggene blir nok lyse(unttat bak lerretet, hvor det blir grått kanskje). Ellers får jeg dekket til begge vinduene.

cb_600: Blir nok i overkant dyr. Tenker helst under 6000,- for en ny prosjektor, og maks 5000,- for en brukt.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor velger du hvitt tak og lyse vegger? Det dreper jo kontrasten i bildet. Du har grått lerret som hjelper mye, men alikevel.Det går ann og lage et hyggelig rom med mørkere farger også

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dimacruz: Da trenger jeg farge alternativer som passer bra! Etter diskusjon med familien så skal rommet kunnes brukes til å sitte uten å se på film, hehe. Mens det samtidig er koselig.. Så om du har noen fargealternativer og bilder som ser bra ut, er jeg gjerne åpen for forslag

Det som er litt viktig for meg er lydstøyen til prosjektoren. Nå har jeg lagt meg i en så lav prisklasse at jeg nok ikke kan forvente det beste, men hvilken støyer minst av Benq w1060 og Optoma HD230x? Og hvilken av disse har pæren som sannsynlig varer lengst(og er billigst å skifte ut?)

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Singh tha king
    Dimacruz: Da trenger jeg farge alternativer som passer bra! Etter diskusjon med familien så skal rommet kunnes brukes til å sitte uten å se på film, hehe. Mens det samtidig er koselig.. Så om du har noen fargealternativer og bilder som ser bra ut, er jeg gjerne åpen for forslag

Det som er litt viktig for meg er lydstøyen til prosjektoren. Nå har jeg lagt meg i en så lav prisklasse at jeg nok ikke kan forvente det beste, men hvilken støyer minst av Benq w1060 og Optoma HD230x? Og hvilken av disse har pæren som sannsynlig varer lengst(og er billigst å skifte ut?)
    W1060: 31dB, lampetid: ca 4500 timer , ny pære 1990,-

HD230X: 29dB, lampetid: ca 4000 timer, ny pære 1999,-

Jeg ville gått for Optoma, da jeg har svært god erfaring med Optoma,

Hvilket lerret kjøpte du forresten?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en optoma hd100x sjøl på komplett med aview lerret (90") og angrer forsåvidt ikke på det.

Men skulle jeg kjøpt noe av de ute nå i dag hadde jeg klinka til for epson 3200 (EPSON EH-TW3200 FULL-HD | Dustinhome.no)
    Greit nok er litt opp i pris, men etter hvor mye knøl jeg hadde med plassering så syns jeg lens-shift hadde verdt fint og ha.(har det litt lavt under taket :\)

Angående farge på rommet, om du kan stenge for andre lyskilder så kan du komme unna med det meste med mindre du skal ha ultimate sort nivåer (noe man ikke akkurat får i denne projector klassen heller som jeg forstår det),
    og 3200 er vel og kjent for og være ganske lys-sterk.

Sjøl har jeg hvite vegger og syns jeg får helt ok bilde på 90" lerret når jeg mørklegger stua. (bruker også ikke bright mode faktisk, syntes bilde bare blei grønt av det)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt dette lerretet:
    AVshop.no / DreamScreen V2 DynaGrey White AutoManual 203cm/92"

Epson 3200 blir i overkant dyr, men har ikke et annet forslag til MAKS 7000,- kan ikke strekke meg lengre, men om den har lens-shift og eventuelt støyer mindre skal jeg vurdere den.

Mellom w1060 og HD230x, kommer jeg nok til å gå for HD230x. Jeg vet at w1060 har blitt foretrukket over Optoma HD20, men er HD230x noe bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gått til innkjøp av Optoma HD82 som jeg egentlig ikke hadde råd til.. kjøpte den brukt til 8000,- pæren har gått 125timer. Var det et godt kjøp?

Er litt viktig at støynivået er lavt på prosjektoren siden sofaen sannsynligvis er rett under.

Håper jeg ikke går på en smell :S

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer ikke til å angre. HD82 er MILEVIS bedre enn de andre du har sett på.

8000,- var en grei pris, du kunne kanskje prutet den ned til 7, men jeg synes du har gjort et godt kjøp.

Øyvind

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres absolutt ut som en bra deal.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra!

Da har jeg prosjektor, lerret, kabler, men mangler takfeste.

Noen som vet om et bra billig takfeste? Denne prosjektoren er jo veldig stor og tung, så må vel ha noe som minimum klarer å bære 10kg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •