Skal selge TV + hjemmekino - Prisvurdering?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer azerty sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal selge TV + hjemmekino - Prisvurdering?

Da har det seg slik at tven og hjemmekinoen skal selges. Det kommer inn nye greier.

Hva kan en forvente å få for gammelt utstyr? Det er snakk om følgende.

Sony KDL-40W4000
    Sony HT-SF2300

Alt er i god stand. Hva kan en forvente å få for slikt? 3.000,-? 5.000,-?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av azerty
    Da har det seg slik at tven og hjemmekinoen skal selges. Det kommer inn nye greier.

Hva kan en forvente å få for gammelt utstyr? Det er snakk om følgende.

Sony KDL-40W4000
    Sony HT-SF2300

Alt er i god stand. Hva kan en forvente å få for slikt? 3.000,-? 5.000,-?
    Halv pris av ny er fornuftig å tenke seg. TVer detter nok enda raskere, spesielt om de mangler 3D.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Halv pris av ny er fornuftig å tenke seg. TVer detter nok enda raskere, spesielt om de mangler 3D.

Geir Arne
    På TV'er er halv pris alt for dyrt når det er mer enn noen måneder gammelt.

Newcomer azerty sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. I dette tilfellet er halv pris av ny 8.000,- for tven og 4.000,- for anlegget. DET får jeg ikke. Tingene er fire år gamle og har ikke noe av det nye bortsett fra innebygd riks-tv dekoder.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De hjemmekinoanleggene der går for en slikk og ingenting på finn.no, og en 40" tv koster vel par lapper å kjøpe ny nå.

Sånn for å være brutalt ærlig :?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er så imponerende til stadighet er hvordan man plutselig glemmer alt om kvalitet når man skal "bestemme" andres bruktpriser. Ja, man kan få en ny 40" for et par tusenlapper i dag (for å ta det siste eksempelet her), men man glemmer helt bort å sammenligne mot hva som egentlig selges.

Nå er jo 4 år ganske mye, og selger har jo allerede vært ganske realistisk her. Et sted mellom 3000-5000 burde være mulig, da det også er en god TV som selges. Når alt kommer til alt, så er det jo hva noen er villig til å gi som uansett er prisen

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det som er så imponerende til stadighet er hvordan man plutselig glemmer alt om kvalitet når man skal "bestemme" andres bruktpriser. Ja, man kan få en ny 40" for et par tusenlapper i dag (for å ta det siste eksempelet her), men man glemmer helt bort å sammenligne mot hva som egentlig selges.

Nå er jo 4 år ganske mye, og selger har jo allerede vært ganske realistisk her. Et sted mellom 3000-5000 burde være mulig, da det også er en god TV som selges. Når alt kommer til alt, så er det jo hva noen er villig til å gi som uansett er prisen
    Tror du misforstår her nå, jeg prøver ihvertfall ikke "bestemme" noen ting, og ikke skal jeg kjøpe så jeg har ingen interesse i å villede TS

Det jeg sier er at det er overflod på bruktmarkedet, og om du er over gjennomsnittlig aktiv på bruktmarkedet så legger du fort merke til dette.

Det var heller ment som et tips om å følge med hva annet går for og ta seg en tur på brukten, om man ikke vil sitte på utstyr i en evighet uten å få noe napp

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Tror du misforstår her nå, jeg prøver ihvertfall ikke "bestemme" noen ting, og ikke skal jeg kjøpe så jeg har ingen interesse i å villede TS

Det jeg sier er at det er overflod på bruktmarkedet, og om du er over gjennomsnittlig aktiv på bruktmarkedet så legger du fort merke til dette.

Det var heller ment som et tips om å følge med hva annet går for og ta seg en tur på brukten, om man ikke vil sitte på utstyr i en evighet uten å få noe napp
    Det var en grunn til at jeg brukte gåseøyne her, og det er veldig tilfeldig at det var akkurat din post som ble brukt som eksempel men jeg ser ganske ofte at man bruker det som argument at man kan få en billig 50" når noen kanskje forsøker å selge en god 42". Da plutselig spiller kvalitet ikke inn.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det var en grunn til at jeg brukte gåseøyne her, og det er veldig tilfeldig at det var akkurat din post som ble brukt som eksempel men jeg ser ganske ofte at man bruker det som argument at man kan få en billig 50" når noen kanskje forsøker å selge en god 42". Da plutselig spiller kvalitet ikke inn.
    Da er vi enig, kvaliteten spiller helt klart inn og enig i at det er et ugyldig argument om noen bruker den 'kan få en 50" isteden', om den ikke er særlig god så er jo det helt på jordet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •