Prosjektorer fra utlandet/eBay - Fornuftig kjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer turbolego sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektorer fra utlandet/eBay - Fornuftig kjøp?

Siden jeg ikke har fått noen svar på min andre tråd: "Valg av 720p LED-Projektor og lerret til ca. 3000-4000?" antar jeg at det ikke finnes noen prosjektorer overhodet innenfor Norges landegrenser som tilfredstiller mine krav og prisklasse.

Derfor har jeg nå begynt å se mot utlandet.

Jeg har funnet disse på eBay, og lurte på om noen her på forumet kan si noe om hvilken jeg skal velge?

Prosjektoren skal brukes med en second gen. apple tv som støtter opptil 720p 60/50 Hz og HDMI.
    Projektoren kommer til å stå 3 meter fra lerretet.

1024*768 LED projector 720P,HDMI*2,VGA, HD ready - 2,683 innkludert frakt og 3,295 etter fortolling som fjernsyn.

3500 Lumens 2 x HDMI LED LCD Projector 1080i 1080P 720P - 3,317 innkludert frakt og 4,075 etter fortolling som fjernsyn.

3500 lumens HD LED projector 1080P,720P Home Cinema Projector with 2 * HDMI port - 3,288 innkludert frakt og 4,110 etter fortolling som fjernsyn.

Er det noen forskjell på disse tre prosjektorene?

Er det noen her som har kjøpt prosjektor fra utlandet tidligere?

Er det korrekt å fortolle som fjernsyn, eller skal prosjektorer frotolles under en annen kategori? Toll.no --> importkalkulator

Andre butikker enn eBay jeg burde sjekke ut for kjøp av prosjektor?

På forhånd takk.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller sjekket brukt markedet. Du kan få en veldig bra pj til rimelig hvis du ser på en som er tre-fem år gammel. Mitt inntrykk er at det du kjøper her på torget er som regel pent behandlet av en av-entusiast. Er pæren brukt mindre enn 1000 timer burde du ha glede av en brukt pj lenge. Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag hade inte köpt någon av de 3 om film är huvudmålet. Ingen av de har nativ 720p eller 1080p. De interpoleras till den upplösningen. Blir sällan bra.

Du åker på 25% moms i tillägg på på priset du har uppgavt.
    Du får ingen som helst reklamationsrätt på dessa, bara garantien säljaren ger dig. Frakt måste du betala bägge vägar vid garantifrågor.

LED finns väl inga med 720p eller 1080p till normala priser vad jag vet. Säker på att det inte är LCD du tänker på?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle projektoren som det er linket til her, fungerer sikkert, men jeg kan nesten garantere at prisen kan knyttes tett opp mot bildekvaliteten.
    Jeg ville, som andre har nevnt, MYE heller kikket på bruktmarkedet her i Norge. For 4K så får du ikke en projektor med LED som er er egnet for hjemmekino, eller visning av video i det hele tatt, men du kan få en helt grei projektor med vanlig lampe (UHP, SHP etc).

Newcomer turbolego sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar!

Skal tråle bruktmarkedet litt, og se om jeg finner en jeg kan handle pære til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •