Onkyo 1008 + energy pakke. OK pris?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo 1008 + energy pakke. OK pris?

Hei,

har vunnet projektor + lerret i en konkurranse og må derfor supplere med en enkel hjemmekino til kjellerstua.

Fant denne annonsen på finn:
    Pent brukt hjemmekino selges billig! - FINN Torget

Onkyo 1008 (receiver)
    Energy CF -70 ( Front )
    Energy CC -10 ( Senter )
    Energy CB - 10 ( Bak )
    Energy ESW - C8 ( to stk. Sub )

Selger ønsker 14990,- noe jeg synes er litt stivt i forhold til nypris. Men, tenkte å klinke til med et tilbud på 10000,- for alt samlet.

Hva tror dere? Er det en grei kombinasjon? Langt fra det råeste, men OK til sporadisk filmtitting, PS3 og Wii for ungene?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, ikke lett å si siden forsterkeren veier opp endel av den pakken. Har ikke hørt HT`ene men merket er jeg veldig skeptisk til.. Og knytter den med fence audio, proson osv.. (rett meg her hvis jeg tar helt feil gutter...:???: )

Klarer du deg med en litt mindre Onkyo f.eks 609 en 7.2 reciever (den er faktisk kraftigere) Så har du penger til bedre HT`er på brukt markedet. Og i lengden blir du mer fornøyd med oppsettet..

LYKKE TIL!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset. Kanskje smartere som du sier å se etter HT separat.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, han selger forsterkeren separat, kanskje du kan få prutet den den litt hvis du absolutt må ha den..
    Har et noen tips til ht:

Bowers & Wilkins m. Denon - FINN Torget

Han kan selge Bpwers og wilkens separat.. 2500kr?
    Bak høytalere kan du få også her: BOWERS & WILKINS DM600 S3 og DALI TRIO - FINN Torget

Ellers kan du legge på litt til:

Bowers & Wilkins B&W Høytalersett - FINN Torget
    Noe purting får du helt sikkert gjort her..

Skal du ha noe som du kan være veldig fornøyd og stolt av så er en slik pakke veldig bra:
    Best i Test i Lyd & Bilde! XTZ 5.2 Surroundpakke. Helt rå lyd!
    ender opp på 15-16K med vel verdt det! Fremfor 10K for pakken du nevnte tidligere..

Hvis du kan strekke budsjettet ditt såpass da..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til tykkelsen på lommeboka kan budsjettet være tilnærmet ubegrenset Men jeg liker å gjøre et godt kjøp og prøver å være realistisk i forhold til bruken jeg tror det blir...

Var innom den lokale elkjøp i dag og der hadde de Bose Lifestyle T10 til 9990,- Det hørtes helt greit ut og kunne kanskje være et alternativ til gigantiske gulvhøyttalere av middelmådig kvalitet (?)

Takk for de andre tipsene - jeg har B&W oppe i stua med BW 805S og de er jeg veldig fornøyd med.

Projektoren jeg vant har dessverre ikke HDMI-inngang (Kun VGA, S-VIDEO og kompositt (gul))...kan alle receivere ta HDMI inn og spytte UT kompositt video? Mener jeg har lest noe om rettighetsbegrensninger i HDMI som gjør at det må være digital end-to-end?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zimba07
    I forhold til tykkelsen på lommeboka kan budsjettet være tilnærmet ubegrenset Men jeg liker å gjøre et godt kjøp og prøver å være realistisk i forhold til bruken jeg tror det blir...

Var innom den lokale elkjøp i dag og der hadde de Bose Lifestyle T10 til 9990,- Det hørtes helt greit ut og kunne kanskje være et alternativ til gigantiske gulvhøyttalere av middelmådig kvalitet (?)

Takk for de andre tipsene - jeg har B&W oppe i stua med BW 805S og de er jeg veldig fornøyd med.

Projektoren jeg vant har dessverre ikke HDMI-inngang (Kun VGA, S-VIDEO og kompositt (gul))...kan alle receivere ta HDMI inn og spytte UT kompositt video? Mener jeg har lest noe om rettighetsbegrensninger i HDMI som gjør at det må være digital end-to-end?

Bose T10 vil ikke ha sjanse i havet mot dette Energy høytaler settet. Energy settet ble testet i hjemmekino 09/11 og fikk sterk 5er. Fikk meget bra omtale. Vill gitt settet en sjanse jeg. Hvis du får det til 10k har du gjort et meget bra kjøpt slik jeg ser det!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Vel, ikke lett å si siden forsterkeren veier opp endel av den pakken. Har ikke hørt HT`ene men merket er jeg veldig skeptisk til.. Og knytter den med fence audio, proson osv.. (rett meg her hvis jeg tar helt feil gutter...:???: )

Klarer du deg med en litt mindre Onkyo f.eks 609 en 7.2 reciever (den er faktisk kraftigere) Så har du penger til bedre HT`er på brukt markedet. Og i lengden blir du mer fornøyd med oppsettet..

LYKKE TIL!
    Korleis er 609 kraftigare enn 1008?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo

Ikke på noen måte. . .

Energy lager fine høyttalere. CF-70 er de største i CF-serien og med Onkyos 1008 blir de godt forsynt med kraft.

De er mer i klasse med JBL sin ES-serie, enn Proson og Jamo sine i budsjettklassen.
    Energy er ikke av de best etablerte her til lands, men de gir veldig god lyd for pengene. Mange foretrekker Energy fremfor JBL sin ES-serie og andre i samme prisklasse, samt vis-versa såklart. Alle har ulike preferanser.

10" av subben er jo den som vanligst brukes for å supplere CF-70, men to 8"-ere vil nok gjøre en god jobb her

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Sorry min feil, så ikke på effekt disse to gir ved rett høytaller impedans.

Onkyo 1008: 180W ved 6ohm
    Onkyo 609: 160W ved 6 ohm.

Så 1008 er litt kraftigere enn 609.

Se nøye på hverdandres spec.

Foruten 9 vs 7 kanaler så ville du klart deg helt fint med 609 tror jeg.
    609 er også da den siste design serien.

Galnes har tydligvis erfart dem så verdt tenke på.
    Men selv om jeg ikke er helt begeistret over merket så betyr ikke det de er bånn.
    Men en ting er nok mer riktig og det er at de ville spilt endel hakk mer bedre en den BOSE pakken du nevnte.
    Av de to ville jeg da foretrekket enegy pakken fremfor BOSE T10.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ville personleg aldri gått for Onkyos SR-serie i staden fro NR (som er 7xx og oppover), sidan dei har pre ut og kan koplast effektforsterkar på...

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Onkyo 1008: 180W ved 6ohm
    Onkyo 609: 160W ved 6 ohm.

Så 1008 er litt kraftigere enn 609.

Se nøye på hverdandres spec.

Foruten 9 vs 7 kanaler så ville du klart deg helt fint med 609 tror jeg.
    609 er også da den siste design serien.
    Det er en del som skiller de to. 609 er budsjettmodell og strengt tatt kan ansees som inngangsmodell. 1008 er en del hakk over.

Onkyo har tre modeller under 60x, så kommer 70x, 80x og deretter 100x osv.

609 har Audyssey 2EQ mens 1008 har den mye kraftigere MultEQ romkorreksjonen, også fra Audyssey.
    610w vs 830 watt strømforsyning (36% større) og kondensatorbankene antar jeg at også er en del større.
    5 vs 7 HDMI inn, samt 2 hdmi ut på 1008.
    1008 byr også på ISF videokalibrering.
    1008 åpner for utbygging via pre-out, noe 609 ikke gjør.
    11,3 kg vs 18,7 kilo.
    For ikke å nevne at 609 selges for 3249kr kontra 14999kr som 1009 (dagens modell av 1008) går for . Priser fra MPX

Da 1008 var på vei ut gikk vel denne for 9999kr.

Bose bør sees bort i fra ja. Passer best for de som ikke vil at anlegget skal vise. Finnes forøvrig bedre enn Bose i dette området også.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel takk Galnes, der ser du hvor mye feil jeg kan ta...
    Forsterkeren 1008 er vesentlig bedre enn 609.
    Men da må du selv se om du vil trenge all den ekstra duppe/ditter.
    Som mange andre her har man begynt på den hobbyen så er det noe som heter oppgraderings syken.. Den har jeg hatt endel ganger... Tror faktisk jeg blir snart dårlig igjen... :-D

Med 1008 så tregner du kanskje ikke å oppgradere den med det første..

Med all råd og tips som er kommet så er du vel kanskje enda mer forvirret..

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zimba07

Så ikke denne før nå. HDMI må gå HDMI/DVI hele veien frem ja. Du får ikke bildet ut fra de analoge videoutgangene på receiver, dersom signalet er HDMI inn.

En mulighet her er en boks som konverterer HDMI-signalet om til VGA. Dette gir nok det beste resultat bildemessig av de tre mulighetene.

HDMI til VGA konverterer koster i underkant av 200kr og kan da brukes på utgangen fra receiver mot projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for flere gode tips. Det blir nok en HDMI-VGA konverter først, men etterhvert er det bare å kvitte seg med projektoren. Det er en canon lv-8225 som jeg vant i en konkurranse, men den er nok mest tiltenkt kontorbruk. Lyssterk og lang levetid på pæra, men ikke noe typisk hjemmekinoprojektor.

Liten oppdatering:
    Selger ville ha 12.000,- mens jeg bød selger 10.500,- Vi ble ikke enige så da dro jeg innom Elkjøp og kjøpte meg et Bose T10-anlegg.

Er forberedt på at jeg (mest sannsynlig) kommer til å benytte 30-dagers returrett på dette Bose'n, men skal gi det en sjanse...

Jeg har en ganske OK litt eldre integrert stereoforsterker stående i boden. Arcam FMJ A32 (2x100W). Kan den gjøre noe nytte i et hjemmekino-system?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kan jo brukes til å drive to fronter, samt koble sub på pre-out muligens? Litt usikker på hvor bra sistnevnte funker.

Men hjemmekino er jo best med senterkanal, det går jo du da glipp av. Enkelte integrerte kan på sett og vis også fungere som effektforsterkere, uten modifisering, men vet ikke om denne er av den typen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •