Ny 60-65" tv, maks 30k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 60-65" tv, maks 30k

Hei folkens

Nå er det på tide å selge pj'en og gå for tv. har ca 30k å bruke, men trenger innspill og tips fra dere.

Plasma/Led

Vurderer Panasonic vt30 eller samsung sin toppmodell i Led, tven skal brukes til film og spill, muligens det blir pc tilkoblet med tiden. Hvilken av disse er best? Andre tver i min prisklasse som er bedre enn disse?

Takker på forhånd for hjelp
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for VT30 forran Samsung LED ihvertfall. Men du bør vurdere: 64D8005, 65VT30, 65HX920, Philips 58PFL9956T(tilsvarer ca 65" med 2,35:1)

Samsung sin D8005 LED har ikke imponert meg særlig. En betaler mye for design og minde for bilde. Bildene er helt OK men ikke særlig mye bedre enn f.eks Samsung sin D 6 serie som faktisk har bedre gamma enn 8 serie...

Sitter du på skrå å ser tv er det kun plasma som gjelder synes jeg. Alle LED blir blasse over ca 50 grader sidesyn.

Newcomer knutte79 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan anbefale samsung 64" 3d,plasma.har den selv,et kupp til prisen di har på komplett nå,supert bilde og str.! best !!så fremt du har det mørkt i rommet som det skal være til film!

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg gjerne min skjerm så snart Philips klarer å komme med en firmware som gjør at lokal dimming fungerer

Philips 58PFL9956

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Hva med di problemene vt30 har? Leser om grønne flekker osv :s
    Gjelder dette alle tver? Eller kan man rett å slett bare være uheldig?

Syntest jo led er best når det gjelder lysstyrke, men rommet blir jo mørkt, dog ikke med mørke vegger men med 0 lysinnslipp fra vindu.

Samsung Plasma har jeg ikke stor tro på, en kompis av meg har samsung plasma å jeg ble ikke direkte imponert.

Samsung sin toppmodell var jeg litt imponert over, men om vt30 er bedre enn den så er jo valget helt klart vt30, og man får jo 5" mere til samme prisen
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Hei folkens

Nå er det på tide å selge pj'en og gå for tv. har ca 30k å bruke, men trenger innspill og tips fra dere.

Plasma/Led

Vurderer Panasonic vt30 eller samsung sin toppmodell i Led, tven skal brukes til film og spill, muligens det blir pc tilkoblet med tiden. Hvilken av disse er best? Andre tver i min prisklasse som er bedre enn disse?

Takker på forhånd for hjelp
    Jeg kan anbefale sony 65hx920 på det varmeste. Den koster riktignok 10k mer, og er vanskelig å få tak i, men resultatet er sjef.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking_ki
    Jeg kan anbefale sony 65hx920 på det varmeste. Den koster riktignok 10k mer, og er vanskelig å få tak i, men resultatet er sjef.
    10k mer som jeg ikke har akkurat nå xD

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med di problemene vt30 har? Leser om grønne flekker osv :s
    Gjelder dette alle tver? Eller kan man rett å slett bare være uheldig?
    Dette er det vel ingen som vet. Det er flere av de som har klaget til Panasonic som har fått høre at alle tv-ene er sånn, mens det på den andre siden finnes en del av de som hevder det ikke finnes. Jeg har tilgode å se en eneste 2011-Panasonic uten dette. Jeg trodde en av utstillingsmodellene i en lokal sjappe her var fri for fenomenet, men når jeg begynte å studere litt nærmere så hadde den samme problemet.

Det finnes også de som har dette på sine skjermer som ikke ser det, så det koker vel litt ned til hvor godt man ser slikt også. Det er jo heller ikke sånn at det synes hele tiden, det er mest i visse typer materiale. Noen klarer å leve med det, andre ikke. Jeg ville ventet på 2012-ene om Panasonic er ønsket.

Ellers lurer jeg litt på hva du mener ikke er bra med Samsung? Den banker VT30 på stort sett alt untatt sortnivå og brukervennlighet, så jeg vil påstå at D8005 plasma-en er veldig undervurdert.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntest bildet var blass og matt, hakket veldig til tider. Men nå er jeg usikker på hvilken samsung det nøyaktig var.

Å vente helt til sommeren er vell igrunn helt uaktuelt, i det rommet som skal brukes til kino så blir avstanden for kort om jeg skal bruke pj'en. Det er 3,10x4,20m med en liten skråvegg på bakveggen. Blir surt å sitte med kino og ingen bilde så lenge.

Men hvordan er bildekvaliteten på samsung led kontra vt30? Jeg syntest jo bildet var ganske bra på led'n men har likksom ikke fått sett vt30 i action enda

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntest bildet var blass og matt, hakket veldig til tider. Men nå er jeg usikker på hvilken samsung det nøyaktig var.

Å vente helt til sommeren er vell igrunn helt uaktuelt, i det rommet som skal brukes til kino så blir avstanden for kort om jeg skal bruke pj'en. Det er 3,10x4,20m med en liten skråvegg på bakveggen. Blir surt å sitte med kino og ingen bilde så lenge.

Men hvordan er bildekvaliteten på samsung led kontra vt30? Jeg syntest jo bildet var ganske bra på led'n men har likksom ikke fått sett vt30 i action enda
    Bildet er i hvert fall alt annet en blasst på D8005-en. Det har mye mer "smell" i seg enn bildet på VT30. VT30-en virker et par hakk for mørk, mens D8005-en kommer helt greit opp i lysstyrke og leverer veldig bra farger. Motion/flyt er også langt bedre på D8005 enn VT30, så det høres litt merkelig ut det du sier at den Samsungen skulle hakke så mye.

Personlig liker jeg ikke LED-greiene spesielt godt, mye pga clouding-problemet som er en gjenganger hos de som klager. Dette er felles for alle edge LED-skjermer, men noen synes det mer på enn andre.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Bildet er i hvert fall alt annet en blasst på D8005-en. Det har mye mer "smell" i seg enn bildet på VT30. VT30-en virker et par hakk for mørk, mens D8005-en kommer helt greit opp i lysstyrke og leverer veldig bra farger. Motion/flyt er også langt bedre på D8005 enn VT30, så det høres litt merkelig ut det du sier at den Samsungen skulle hakke så mye.

Personlig liker jeg ikke LED-greiene spesielt godt, mye pga clouding-problemet som er en gjenganger hos de som klager. Dette er felles for alle edge LED-skjermer, men noen synes det mer på enn andre.

For alt jeg vet så kan jo alt sånt ha vært avskrud på den Samsungen, mener å huske att den tven ikke var så alt for dyr heller.

Clouding er jo også en av grunnene til att jeg vil ha plasma, har en litt eldre Philips som har mye Clouding, men den brukes kun til tv titting så jeg bryr meg ikke særlig om det. Men om problemet ikke er STORT på 8005'en så er den jo ett veldig godt alternativ. Men, hvordan er det med innbrenning på dagens plasmatver? Plages man enda med det?

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skrudd av alt sånt på min. Faktisk har ikke D8005 plasmaen så mye sånt i utgangspunktet

Når det gjelder clouding og D8005, så er den blant de verste påstås det.

Innbrenning på plasma vet jeg ikke, men image retention oppstår fremdeles. Jeg synes også her at Samsungen er bedre. Jeg har enda ikke hatt noe image retention på D8005-en som jeg ikke har klart å bli kvitt etter fem minutter med "hvitvask", mens jeg på VT30-en den tida jeg hadde den ved et par anledninger opplevde å ha image retention som var litt verre å bli kvitt, men det ble borte. Det virker å være litt variasjoner fra skjerm til skjerm her, dog.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skrudd av alt sånt på min. Faktisk har ikke D8005 plasmaen så mye sånt i utgangspunktet

Når det gjelder clouding og D8005, så er den blant de verste påstås det.

Innbrenning på plasma vet jeg ikke, men image retention oppstår fremdeles. Jeg synes også her at Samsungen er bedre. Jeg har enda ikke hatt noe image retention på D8005-en som jeg ikke har klart å bli kvitt etter fem minutter med "hvitvask", mens jeg på VT30-en den tida jeg hadde den ved et par anledninger opplevde å ha image retention som var litt verre å bli kvitt, men det ble borte. Det virker å være litt variasjoner fra skjerm til skjerm her, dog.
    Snakket med Elkjøp, å di får ikke tak i Samsung Plasmaen. Vt30 hadde di inne på lager. Men er veldig usikker, har likksom ikke lyst å kaste bort nesten 30k på noe som kunne vert bedre. Føler vt30 ikke har fortjent sine "tjerner"

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    komplett.no har både 51" og 64" inne.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    komplett.no har både 51" og 64" inne.
    Handle på nett er ikke aktuelt, elkjøp har 30dagers full returret, og er 20min unna. Tungvint å handle stort på nett i tilfelle man ikke er fornøyd

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett har 45 dagers åpent kjøp ok, litt mer tungvint men ikke uoverkommelig, hehe. Ikke helt sikker på hvor Sørreisa er?

Alternativt kan du jo prøve expert, men mulig de kun klarer å skaffe D7005. Dette er stort sett samme tv-en som D8005, men den har ikke satellitt-tuner og har litt tregere prosessor. Sistnevnte har kun betydning dersom du planlegger å bruke dette håpløse smart-tv-greiene

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ca 2 timer fra Tromsø, nermere sakt 20-30 min fra finnsnes

Lang posttur, og en uke levering om man er heldig. Men skal ta meg en tur innom Expert å høre.

Mvh
    Svein S

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Expert har inne 64" Samsung både i Tromsø og på Finnsnes. sikkert både mulig å få sett og testet der. bare å ringe å spørre

Expert.no - / Lyd & Bilde/Flat-TV/Plasma TV/Over 50"/SAMSUNG PS64D8005FUXXE 64" PLASMA TV

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Will do

Takk for det!

Mvh
    Svein S

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben fører også Samsung64"
    Har bestilt en selv, kommer torsdag eller fredag
    Du kan jo sjekke om de har den på lager i nærheten der du bor.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •