Ny 60-65" tv, maks 30k - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Hifiklubben fører også Samsung64"
    Har bestilt en selv, kommer torsdag eller fredag
    Du kan jo sjekke om de har den på lager i nærheten der du bor.
    Hifiklubben har skjeldent tv'er i utstilling som er over 50" i tromsø, men skal ringe å høre om di ikke har på Expert. Så lenge jeg får sett tven med egne øyne, så er det enklere å avgjøre. Det beste vill være om di har vt30 også.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer knutte79 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Snakket med Elkjøp, å di får ikke tak i Samsung Plasmaen. Vt30 hadde di inne på lager. Men er veldig usikker, har likksom ikke lyst å kaste bort nesten 30k på noe som kunne vert bedre. Føler vt30 ikke har fortjent sine "tjerner"
    Komplett.no

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på expert idag, fikk testet samsung plasmaen. Syntest den hakka helt borti natta :s slo av alt av ekstra inst osv. Tvilsomt noe for meg, men skal tenke litt på saken..
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på expert idag, fikk testet samsung plasmaen. Syntest den hakka helt borti natta :s slo av alt av ekstra inst osv. Tvilsomt noe for meg, men skal tenke litt på saken..
    Nå ble jeg bekymret, håper ikke Samsungen er så ille.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg bekymret, håper ikke Samsungen er så ille.
    Jeg syntest det var ille :s det ble spilt av med samme kilde på 10 tver, der samsung sin toppmodell hakket mest. Samsung led har absolutt ingen hakking, 40 ganger klarere bilde, ingen panorering.. Men igjen, hva skal man forvente av en 64" til 22k? Synd att Led er så plaget med clouding :s

Bildet på samsungen var jo bra, litt mye korn i bildet men det kan jeg leve med.
    Uber plaget med gjennspeil fra glass, å passer overhode ikke i en stue ved senere anledning..

Tror jeg skal få ferdig kinorommet, å så ta med en tv hjem for test heller. Fikk dog nettpris om jeg skulle ha den, butikkpris var 25k :s

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vi får se, min kommer i slutten av uken.
    19900 på HFK.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10k mer som jeg ikke har akkurat nå xD

Det kan jeg ordne for deg. dra til din nærmeste Elkjøp butikk, så tar du 10 000 på delbetaling gjennom Cresco. Denne delbetallingen er rente fritt. Så ville e anbefalt. jeg tror elkjøp faktisk kan greie å få tak i det i slutten av Februar. Men hør nærmere når du er i butikken.

Hvilken er den nærmeste elkjøp butikken for deg?

Men jeg kan også anbefale varmt LG sine nye modeller som skal komme i andre kvartal i år, EM9600, som du kan få tak i 46" 55" og 84" - Dette har jeg lest på itavisen.no.

Som jeg ser det så skal du bruke tven til film og spill for det meste. Da anbefaller jeg ikke what so ever noen av modellene du har nevnt. Panasonic har selv gått ut å sagt at hvis du ska bruke tven til spilling, skal du ikke ha våre produkter. Men er fantastisk på film, samsung sin 8005 LED tv ville jeg faktisk ikke brukt pengene mine på, utrolig flott tv men til film og spill vil oppleve litt etterslepp i bilde. Så heller se på LG sine tver, som LW980, SONY sin KDLxxHX920, 920 kommer jo i 55" og 65". Men koster selvsagt. Om du ska bruke maks 30k. Har du jo 55LW980 og som 58PFL9956, som ligger til en henholdsvis 22999,- og 29990,-

Så konkluksjon.

Ikke velg:
    UExxD8005
    TXPxxVT30
    (plasma generelt til din bruk)

Velg:
    55LW980
    KDL65HX920
    - Her tilbyr Elkjøp veldig gunstig del betaling uten renter.
    58PFL9956T

Vil også si at det kommer helt nye modeller både fra samsung og LG nå snart, som er veldig spennende, samsung ganske mye av det samme som fjorårets men fremdeles en god del nye spesifikasjoner, veldig spent på hva de greier med bildet denne ganger, for 2011 modellene har ikke vært så imponerende.

LG har kommer med tven som har mange nye spesifikasjoner å som sagt har LG vært utrolig gode på det med godt bilde! Å de nye tvene kommer med en veldig tynn ramme. Mye å glede seg til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er Samsung sin nye modell.

Tv - Samsungs TVer blir enda smartere - ITavisen

Dette er LG sin nye modell.

Tv - Har knapt ramme - ITavisen

58PFL9956T - Philips 58PFL9956T Cinema 21:9 LED-TV - 58"

Philips har i lang tid vært veldig gode på farge kontraster med et relativt godt svartnivå. Topp serien til Philips altså denne, er kåret til årets 3D tv 2011-2012. Eneste jeg har sett som er minus med Philips sine tver, er at den takler lys lilla farge dårlig, jeg syns ikke det er så veldig irriterende men kan være litt slittsomt å se på.

LG har ihvertfall på sin 2011 midell LW980 et utrolig bra svart nivå, med et fantastisk bilde som sagt. Absolutt å anbefalle, veldig pen lock på tven. Bare se på den linken med 2012 modellene av LG, så ska du se at det kommer noe praktfullt, den går også ann å få tak i 84". Men kommer ikke før etter sommer mest sannsynelig. Mens 46 og 55 kommer andre kvartal. De nye tvene kommer stemmegjenkjenning, som gjør at du kan styre tven gjennom å snakke til den. Denne fikk også prisen for Best Of Show: CES 2012. CES er som kjent den plassen alle visser fram sine nye produkter.

LG SmartTV CES2012 - YouTube

Samsung sine 2011 tver, vil jeg si er blitt solgt meste parten pga design. Det er utrolig bra farge kontraster i det med en veldig sterk opplysning av skjermen som jeg syns er alt for mye, går ann å stille på selvsagt. Men cloudingen på den tven er ikke noe bra i det hele tatt, syns de mørke scene blir alt for lyse i forhold til det skal være. 2012 modellene kommer også som LG sine med stemme styring av tven, her kan du også styre tven med bevegelse, selv ser jeg ikke å praktisk dette kan være, ettersom går det ikke bare like greit å kunne ta kontrollen? Mye enklere mye fortere, så slipper du alle de merkene og valgmulighetene pope opp på skjermen.
    Som jeg føler er at du muligens gjør som i 2011 modellene betaler utrolig mye for spesifikasjoner å ikke bilde.

Samsung Super OLED TV en CES 2012 - YouTube

Som jeg så når jeg så litt gjennom CES, så så jeg at SHARP kommer med en ny modell med et helt fantastisk bilde, jeg så det over film på nettet og jeg trodde med det første at det var et vindu.

New CES 2012 Las Vegas Highlights ( Glassfree TV,Oleds,SuperHiVision TV ) - YouTube

HVIS DU KAN VENTE, VELG LG FOR ALL DEL. :-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vi får se, min kommer i slutten av uken.
    19900 på HFK.

Har du fått tven?

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    318Mtech : Tanken var igrunn å ta 10k på delbetaling, men da har jeg fremmdeles bare 30k å gå på. Har 20k cash atm ^^ Å betale 40k for en tv syntest jeg er alt for mye. årets tver kommer til å ligge sky high i pris en stund, så jeg er stuck uans.

Vt30 er uans helt uaktuelt etter att jeg har sett grønnskjer problemet med mine egne øyne. Samsung er eneste alternativ i sin størelse, har prøvd noen spill på den tven nede på Expert å kan ikke se noe etterslep på spilling. :S

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja fikk TVn forrige torsdag, og må si jeg er kjempefornøyd.
    Har den stående på fabrikk innstillinger enda men bildet er suverent på HD sendinger og BluRay.
    Merker overhodet ingen hakking.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den stående på fabrikk innstillinger enda men bilder er suverent på HD sendinger og BluRay.
    Hmm... Kanskje det er noe feil på den tven som står i butikken?

Mvh
    Svein S

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snart kommer vel de nyeste modellen til Panasonic VT50, V50 GT50, osv...?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Snart kommer vel de nyeste modellen til Panasonic VT50, V50 GT50, osv...?
    Joda, men prisen er jo deretter også å det er vell enda nesten 3mnd til det kommer i butikkene

Mvh
    Svein S

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den stående på fabrikk innstillinger enda men bildet er suverent på HD sendinger og BluRay.
    Tror ikke HK Xclio mener hakking, men at han synes TV'en var dårlig på panoreringer (hurtige bevegelser).

Vet at enkelte Samsung-modeller har vært plaget med regelrett hakking, at bildet stopper opp, men som sagt tror det er panoreringer det er snakk om.

Har ikke sett den aktuelle tv'en selv, men du kan jo kanskje sette på noen filmscener med hurtige bevegelser å sjekke hvordan flyten er i bildet, og komme med en tilbakemelding på det:-D

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Kanskje det er noe feil på den tven som står i butikken?

Dersom du opplevde hakking når du så den i butikken, er det noe feil mellom kilde og TV.
    Dersom vi virkelig snakker om hakking, og ikke dårlig panorering, er det neppe skjermen sin feil, men signalet mellom kilde og skjerm som 24p etc.

Har selv opplevd dette på LG 60" plasma hos en kompis. Endret innstillinger i kilde og problemet var borte. Like før oppgraderingen til LG, hadde han 50" Panasonic, der var der ingen hakking på daværende innstillinger på kilden. Ergo kan det være årsaken til hvorfor de andre ikke hakket mens den gjorde det. Prøv andre kilder, om expert tillater det, og gjerne direkte uten splitter.

VT50 og co. vil nok få samme pris de som nåværende modeller, og kanskje lavere etter kort tid. Det har vært trenden de siste 5 årenene. Bare billigere og billigere, ikke dyrere.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Dersom du opplevde hakking når du så den i butikken, er det noe feil mellom kilde og TV. Har selv opplevd dette på LG 60" plasma hos en kompis. Endret innstillinger i kilde og problemet var borte. Like før oppgraderingen til LG, hadde han 50" Panasonic, der var der ingen hakking på daværende innstillinger på kilden. Ergo kan det være årsaken til hvorfor de andre ikke hakket mens den gjorde det. Prøv andre kilder, om du tillater det, og gjerne direkte uten splitter.

Dersom vi virkelig snakker om hakking, og ikke dårlig panorering, er det neppe skjermen sin feil, men signalet mellom kilde og skjerm som 24p etc.

VT50 og co. vil nok få samme pris de som nåværende modeller, og kanskje lavere etter kort tid. Det har vært trenden de siste 5 årenene. Bare billigere og billigere, ikke dyrere.

Vell, nå er ikke jeg den som lar meg lure så lett. Å jeg var veldig skeptisk til att det faktisk skulle være slik. Og tenkte jo med en gang att det kunne være ett svakt pungt ett sted. Splitteren var jo ofc første tanke, å den ble tatt vekk med blu-ray spilleren koblet direkte inn i tven. Ble bedre, men kan ikke si att det ble det store hoppet. Prøvde deretter med ps3 koblet direkte inn i tven, kan ikke si att det ble noe bedre da heller.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Tror ikke HK Xclio mener hakking, men at han synes TV'en var dårlig på panoreringer (hurtige bevegelser).

Vet at enkelte Samsung-modeller har vært plaget med regelrett hakking, at bildet stopper opp, men som sagt tror det er panoreringer det er snakk om.

Har ikke sett den aktuelle tv'en selv, men du kan jo kanskje sette på noen filmscener med hurtige bevegelser å sjekke hvordan flyten er i bildet, og komme med en tilbakemelding på det:-D

Riktig Men, dårlig panorering kan oppleves som hakking

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman

Har sett på Tron Legacy i dag, merker ikke noen feil med panorering.
    Har også sett hopprenn og fotballkamp, heller ikke der merker jeg noe.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på Tron Legacy i dag, merker ikke noen feil med panorering.
    Har også sett hopprenn og fotballkamp, heller ikke der merker jeg noe.
    Her er et utdrag fra en test:

Bildekvalitet 2D
    PS64D8005 leverer et meget lyssterkt og kontrastrikt bilde til plasma å være. Og for en skarphet! Med en så stor skjerm skulle man kanskje tro at bildet ville bli grovkornet på nær avstand, men Samsung-plasmaen har et sylskarpt bilde med massevis av detaljer. Den store plasmaen har et imponerende bilde som vi umiddelbart har lite å utsette på.

På den negative siden (det er jo alltid noe) merker vi at skjermen har en tendens til litt rykkete bevegelser. Bildeutjevningen fungerer ikke like bra som det vi har sett hos Panasonics plasmaer.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •