prosjektor rundt 10000.- kandidat funnet, hvilket transparent lerret passer? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Litt avhengig av tilstand og timer på telleren vil nok jeg si at en VW50 til rundt 10.000 tar resten av disse "hands down"... Til 3D er TW5900 god, men langt bak VW50 på 2D. Spørsmålet blir vel sånn sett hva du legger mest vekt på.
    Enig med deg der, Lygren

Poenget, synes jeg, er at det ikke skjedde all verden på projektorsiden etter VW50. Den satte en standard få klarte å følge. Og skulle man ha bare litt bedre sortnivå og bare litt mer presise farger, så måtte man (og fortsatt) vesentlig opp i pris fra VW50. Det er kun min mening, etter hva jeg har sett de siste årene; inklusive nyhetene jeg så på IFA 2011 i høst.

Men det er trist å avvikle kinorommet mitt:cry: Men når andre ting bruker opp tiden, så er det time to move on. Blir ny kapital til å pimpe opp min Harley Davidson, da Joda, nærmer meg førti, vettu So shut up (har hørt den noen ganger...)

Lykke til med projektor, Duppi Dupp! Det gir film i en helt annen dimensjon.

Mitt råd; gå for brukte projektorer fra Sony (SXRD) eller JVC (DiLa). Gjerne projektorer som lå i hi-end klassen for 2-4 år siden. Hold deg unna DLP-projektorer, som gir deg regnbuer og slitne øyne. LCD-projektor, tja...da måtte det bli Epson toppmodeller på bruktsalg.

Hold deg til 2D og dropp 3D på projektor. Skal 3D bli bra, så må du opp i svært høye priser. En god 2D-projektor fra Sony/ JVC gir deg 3D-følelse og dybde i massevis
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du gjorde det ikke akkurat enklere for meg nå svs-man

det som jeg ser meg blind på er eks denne Mitsubishi HC4000 | Lyd & Bilde

får 6 i lyd og bilde og prisen er 9999.- og det ny med full garanti

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    du gjorde det ikke akkurat enklere for meg nå svs-man

det som jeg ser meg blind på er eks denne Mitsubishi HC4000 | Lyd & Bilde

får 6 i lyd og bilde og prisen er 9999.- og det ny med full garanti
    har sett meg litt blind på denne eg og, men lurer på om man gjør et bedre kjøp på en brukt w5000 eller en sony vw 50/60.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klipschfan79
    har sett meg litt blind på denne eg og, men lurer på om man gjør et bedre kjøp på en brukt w5000 eller en sony vw 50/60.
    Av det jeg har sett av BenQ: NEI8)
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Av det jeg har sett av BenQ: NEI8)
    er din sony solgt?
    Hvordan tror du en slik eller en vw60 er sammenlignet med hc4000?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor havner BenQ W10000 på treet her?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min selges på lørdag (til ett av medlemmene her inne) om alt går som avtalt

Svar på spørsmålet: Vanskelig å si. Jeg falt virkelig for SXRD og kunne ikke tenkt meg annet enn det. Jeg liker ikke DLP pga regnbueflimmer, så det blir feil å spørre meg hva jeg synes om BenQ og Optima etc. Det er øyet som ser. Jeg syntes sjøl (når jeg aldri hadde sett en hjemmeprojektor før) at alt var bra. Var på nippet til å kjøpe en Sony HS50 LCD en gang i tiden som jeg fikk demo på for mange år siden. Helt knall var den. Fikk gode omtaler også. En 720p var det, med enormt LCD-raster Så skarp ut da

Så fikk jeg oppleve en demokveld arrangert av Hifi Klubben Fredrikstad og Projection Design (Bård Eker) med informasjon. Da fikk jeg se en projektor som var korrekt fargekalibrert og med kvalitetsoptikk. Jeg fikk hakeslepp. Det var jo sånn bildet skulle se ut. Det var akkurat sånt jeg lette etter. Jeg kom fra hi-end i 2-kanals med dyr rør-forsterker, og jeg ville ha det samme hva gjaldt bildekvalitet også. Nå kunne jeg aldri kjøpe en Projection Design (Fredrikstad-patriot som jeg er) pga RGB-flimmer, men jeg fikk i hvertfall da en idè hva det ville si å se film i hiend-klassen.

Dermed ventet jeg på det rette tilbudet med å kjøpe, og kjøpte ikke før VW50 kom på markedet. Og den tok markedet med storm. Ingen andre projektorer i ettertid har vel sjokkert slik som VW50 gjorde da den kom. Lygren (sjefen på forumet) solgte sin VW50, og jeg så aldri en eneste gang grunn til å bytte den ut. Skulle jeg bytte måtte det ha vært opp på et prisnivå som tilsa at kofferten sto ferdig pakka på trappa, og kona ønsket meg lykke til videre i livet Selv ikke den gang jeg var så heldig å få være med på projektor-treff arr av Avforum, ønsket jeg å bytte. JVC var hakket bedre på sort, men forskjellene rettferdigjorde ikke prisen for meg.

Så hva som er bra for deg og godt nok for meg eller for gutter som Gorm og Lygren, blir vanskelig å sette opp mot hverandre. Som med alt annet som har med lidenskap å gjøre, må pris og hva man er villig til å betale for sitt nirvana, spille en rolle. Balansen i dette finner man gjerne ikke før en spør kona

Om man ikke bor i lang uti gokk, så anbefaler jeg å reise litt rundt i seriøse butikker for demo. De største byene har butikkmedarbeidere som er villig til å gi gode demoer og råd.

Hva er best av BMW, Volvo, Audi og Mercedes. Slik blir det også med lyd og bilde i øvre prissegment
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten si meg litt enig i dette om VW50. Nå har jeg vel hatt en liten forkjærlighet til Sony sine bildeprodukter opp i gjennom tidene, og mine to forrige projektorer var også fra Sony, VPL-HS10 var den siste jeg kjøpte (og la 30000 kr på disken hos Sony Center i bergen), og følte jeg fikk valuta for pengene Steget fra denne til neste jeg kjøpte (VW50) var så enormt at det er vanskelig å sette ord på.

Har også sett på flere nyere prosjektorer i ettertid (både i butikk og hos kjente) som ligger i prisklassen som en brukt VW50 ligger på, og har ikke blitt slått av tanken om at her har det skjedd ting siden sist liksom.

Ser kanskje ikke for meg at om jeg skulle selge min til normal bruktpris (8k pluss minus) og skal ha ny prosjektor de neste 2 år, at det lønner seg å selge nå og kjøpe ny for samme sum senere. Men kanskje i et 5-års perspektiv så har det skjedd nok i de lavere prisklasser?

Har akkurat fått ny pære til min, så vurderingen er nesten om man skal selge den med ny pære og god samvittighet, eller pakke den på loftet i esken sin om behovet for prosjektor skulle melde seg i overskuelig framtid.. Har ikke bruk for den pr idag iallfall, da kino ble bygget om til arbeidsrom, og 63" tv er mer enn stort nok på 2m avstand.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si meg enig i at Sony'en skiller seg ut som favoritt blant projektorene du har nevnt så langt Duppi dupp. Når det er sagt, så betinger det selvsagt at den ikke er gått alt for mange timer. Det er mye slitedeler i en projektor, og de har begrenset levetid.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Må nesten si meg litt enig i dette om VW50. Nå har jeg vel hatt en liten forkjærlighet til Sony sine bildeprodukter opp i gjennom tidene, og mine to forrige projektorer var også fra Sony, VPL-HS10 var den siste jeg kjøpte (og la 30000 kr på disken hos Sony Center i bergen), og følte jeg fikk valuta for pengene Steget fra denne til neste jeg kjøpte (VW50) var så enormt at det er vanskelig å sette ord på.

Har også sett på flere nyere prosjektorer i ettertid (både i butikk og hos kjente) som ligger i prisklassen som en brukt VW50 ligger på, og har ikke blitt slått av tanken om at her har det skjedd ting siden sist liksom.

Ser kanskje ikke for meg at om jeg skulle selge min til normal bruktpris (8k pluss minus) og skal ha ny prosjektor de neste 2 år, at det lønner seg å selge nå og kjøpe ny for samme sum senere. Men kanskje i et 5-års perspektiv så har det skjedd nok i de lavere prisklasser?

Har akkurat fått ny pære til min, så vurderingen er nesten om man skal selge den med ny pære og god samvittighet, eller pakke den på loftet i esken sin om behovet for prosjektor skulle melde seg i overskuelig framtid.. Har ikke bruk for den pr idag iallfall, da kino ble bygget om til arbeidsrom, og 63" tv er mer enn stort nok på 2m avstand.
    hvor langt har din gått totalt? om du skal selge, så kan det være av interesse.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Totalt har den gått i overkant av 5000 timer med den originale pæra. Har brukt den i en haivtime til en time på den nye pæra som ble installert sist lørdag bare for å teste at alt fremdeles er på stell og at pæra var ok etter shipping. Ellers har den hengt i samme takfestet siden dagen etter jeg hentet den på sony center til dagen pæra sa takk for seg. Og i esken sin det siste året.

Alt er vel til salgs om prisen er rett som det heter seg Den som ligger på av-torget nå er fornuftig priset synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gikk i dag til innkjøp av en 1 år gammel optoma hd 82 med 200 timer på original pæra til 8000. tror det var en god handel?

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Må bare si meg enig i at Sony'en skiller seg ut som favoritt blant projektorene du har nevnt så langt Duppi dupp. Når det er sagt, så betinger det selvsagt at den ikke er gått alt for mange timer. Det er mye slitedeler i en projektor, og de har begrenset levetid.
    Når du sier slitedeler, så mener du vel deler som er beregnet å måtte skiftes ut med jevne mellomrom, og ikker er beregnet å holde i projektorens levetid? Som bremser, dekk og clutch på en bil for å ta en sammenligning som de fleste kan relatere seg til. Hvilke deler er å beregne som slitedeler da i en projektor? Utover pære og støvfilter?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle kjøle-viftene f.eks

De tidlige SXRD projektorene (som VW50/60) har også en tendens til å tape ANSI-kontrast etter hvert. Om det skyldes selve panelet, eller polariseringsfiltrene, kan jeg ikke svare på.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Alle kjøle-viftene f.eks

De tidlige SXRD projektorene (som VW50/60) har også en tendens til å tape ANSI-kontrast etter hvert. Om det skyldes selve panelet, eller polariseringsfiltrene, kan jeg ikke svare på.
    hva er en gammel prosjektor? en eller 2 lamper før den begynner å bli slitten
    ?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det prosjektor takk Haakon O. en sony VW50.

Og takk til alle som har hjelpet meg i riktig retning mot et godt bilde, forhåpentligvis slipper jeg å oppgradere på noen år.

Hvilket gain på lerret kan anbefales til disse?

må nok ha et 92" transparent, diy kanskje :smile:

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    Da blir det prosjektor takk Haakon O. en sony VW50.

Og takk til alle som har hjelpet meg i riktig retning mot et godt bilde, forhåpentligvis slipper jeg å oppgradere på noen år.

Hvilket gain på lerret kan anbefales til disse?

må nok ha et 92" transparent, diy kanskje :smile:
    Gratulerer!!!
    Vel, skulle jeg kjøpt brukt projektor i dag, hadde jeg nok ikke kjøpt en brukt VW50, men heller gått for en....he-he bare tulla Du kommer garantert ikke til å angre. Jeg hadde det litt vemodig i kveld, da jeg pakket ned min VW50, og gjør den klar for ny eier (som er medlem her på forumet også. Har hatt mange flotte filmopplevelser med VW50, men nå er det bedre at den får et nytt hjem

Av lerret kan jeg varmt anbefale DreamScreen sitt DynaGrey 92". Disse har gain på 1.0; altså nøytral gain. På 92" trenger du ikke noe gain i lerettet.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Gratulerer!!!
    Vel, skulle jeg kjøpt brukt projektor i dag, hadde jeg nok ikke kjøpt en brukt VW50, men heller gått for en....he-he bare tulla Du kommer garantert ikke til å angre. Jeg hadde det litt vemodig i kveld, da jeg pakket ned min VW50, og gjør den klar for ny eier (som er medlem her på forumet også. Har hatt mange flotte filmopplevelser med VW50, men nå er det bedre at den får et nytt hjem

Av lerret kan jeg varmt anbefale DreamScreen sitt DynaGrey 92". Disse har gain på 1.0; altså nøytral gain. På 92" trenger du ikke noe gain i lerettet.

fikk litt hakkeslepp i starten der

vet ikke om du så det men jeg skal ha transparent lerret.

Vil tro alt er bedre en en diy malt lyslys grå gipsplate lite lyd igjennom også

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tro hvordan prosjektoren ville fungert med en 3D koverterer ?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •