Ny 46" til 7-10k. 4 alternativer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 46" til 7-10k. 4 alternativer

Jeg trenger litt hjelp til å velge riktig 46" TV, og har etter en del research kommet frem til følgende alternativer:

Sony KDL-46EX720 - ca 10.000,-

Philips 46PFL6606 - ca 7.000,-

Philips 47PFL7606 - ca 8.500,-

Samsung UE46D6505 - ca 9.000,-

Jeg er ikke interessert i 3D, selv om dette ser ut til å komme med på alt i denne prisklassen (foruten 6606). Bruken er normal tv-titting via Canal Digital, spilling av PS3, samt noe film. Siden det for meg er en liten investering, håper jeg på å gjøre det absolutt beste valget i denne prisklassen. Dersom noen har andre alternativer setter jeg stor pris på det (helst i prisklassen 6-7K).

Håper å finne et godt salg på en av disse (eller en annen?) modellene ila de neste par ukene!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Novi84
    Jeg trenger litt hjelp til å velge riktig 46" TV, og har etter en del research kommet frem til følgende alternativer:

Sony KDL-46EX720 - ca 10.000,-

Philips 46PFL6606 - ca 7.000,-

Philips 47PFL7606 - ca 8.500,-

Samsung UE46D6505 - ca 9.000,-

Jeg er ikke interessert i 3D, selv om dette ser ut til å komme med på alt i denne prisklassen (foruten 6606). Bruken er normal tv-titting via Canal Digital, spilling av PS3, samt noe film. Siden det for meg er en liten investering, håper jeg på å gjøre det absolutt beste valget i denne prisklassen. Dersom noen har andre alternativer setter jeg stor pris på det (helst i prisklassen 6-7K).

Håper å finne et godt salg på en av disse (eller en annen?) modellene ila de neste par ukene!
    Jeg holder en knapp på philips 7606 eller sony(hvis du går for ex721 eller ex724 istedet) i dette tilfellet. Forskjellen på ex720 og ex721/724 er at du i tillegg har med integrert wifi samt mer deler i aluminium fremfor plast. Ligger forsåvidt til samme pris hos lefdal og elkjøp som ex720 gjør hos sony.

Bildemessig har du nok bredere fargespekter på philips ut av boksen, mens ex721/724 er en av de TV'ene med minst input lag, som er genialt til spilling. Til forskjell fra f.eks. samsung, får du fint tuklet med bildeinnstillingene hvis du kjører i game mode.

Kjøper du Sony'en blir du nødt til å gjøre noe med bildeinnstillingene ettersom fabrikkinnstillingene ikke er i nærheten av å vise TV'ens potensiale.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siba sin nettbutikk selger EX720 til 8000. Jeg holder en knapp på Sonyen til den prisen. Men Phillips har det peneste utseendet til å stå i en stue.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjappe svar! Har selv en noe ubegrunnet forkjærlighet for Sony, så flott at flere vil anbefale den. Og ja, ser at det er noe forskjell på 72x'ene - var ikke klar over forskjell på utseende, så takk for info!

Hva med EX52x? Ser den har 50Hz, men jeg er usikker på hvor mye det har å si? Er det verdt å spare et par tusenlapper ifht EX72x, ettersom 3D er uinteressant uansett?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde kanskje vurdert denne til prisen under 10k Samsung UE46D7005 46" 3D LED-TV - Elkjøp

Og ville ikke engang tenkt på Sony Ex52x i forhold til Ex72x

Ville dog valgt Sony Ex72x over Samsungen, pga som nevnt tidligere input lag og innstillinger i Game mode. Hvis jeg vurderte Sony 46 EX52x så ville jeg med en gang ha gått for en Samsung UE46D5005 til 5k, den har lavt input lag (16ms) på alle modus ikke bare "Game mode" og like bra sortnivå som Sony EX720. Men den har ikke EX720's motion flow 100hz, 3D osv, det er vanskeligt med ny tv nå om dagen, alt for mye at velge mellom :-D

.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville sett på panasonic , txp50gt30y, 10 k på lefdal, har den i 42" å er utrolig fonøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjappe svar! Har selv en noe ubegrunnet forkjærlighet for Sony, så flott at flere vil anbefale den. Og ja, ser at det er noe forskjell på 72x'ene - var ikke klar over forskjell på utseende, så takk for info!

Hva med EX52x? Ser den har 50Hz, men jeg er usikker på hvor mye det har å si? Er det verdt å spare et par tusenlapper ifht EX72x, ettersom 3D er uinteressant uansett?
    50hz på en 46"(egentlig på alt over 40") er ikke å anbefale. Sony og Samsung er vel de jeg vel de jeg vet om som er best på bevegelse på TV'ene med 50hz, men det er fortsatt for dårlig etter min mening.

Du betaler ikke nødvendigvis noe mer for TV'en fordi det er en 3D TV, det følger f.eks. ikke med noen briller på EX72X. Dessuten synes jeg ikke 3D biten til EX72X er noe spesielt bra i forhold til resten av Sony modellene. Det er vel mer en bonus at du får det med på kjøpet, for på 2D er den knall i forhold til prisen!

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    46D8005 ble solgt for 9900 på expert, lefdal og elkjøp om jeg ikke husker feil, men det var kanskje bare i går.. Det gjelder å følge godt med.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da holder jeg en knapp på EX72x, eller Samsung D6/7/8, alt etter hva som kommer på et godt tilbud. Takk for info ang. 50Hz - er ikke lett å bli klok på ettersom enkelte modeller opererer med 400Hz.

Tusen takk for gode svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke være lett å kjøpe TV gitt! Hadde bestemt meg for Sony 46EX720 til 7999,- på Siba, men så begynte jeg å lese litt om Panasonic plasma-skjermer. Nå er det jo stort sett normalt dagslys eller mørkt der hvor TV'n står, og jeg ser det er mange som sier at Panasonics plasma-skjermer gir mer for pengene.

Noen som har erfaring med Panasonics GT30-serie? Mer spesifikt - hvordan er den ifht Sony's EX720? Har den nok kvaliteter til å veie opp for mindre lysstyrke?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gt30y i 42" å er begeistret. Sortnivået er utrolig bra å det gir et veldig naturlig å pent bilde, i 3D er den konge, jobber i Lefdal med tv,r å det er ikke noe som slår den mener jeg ( vt 30 er det samme panelet ) , MEN bilde er en smakssak så man må velge det man føler får selv. Btw bruker min også til spilling å fastbrenning er ikke å finne what so ever.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke være lett å kjøpe TV gitt! Hadde bestemt meg for Sony 46EX720 til 7999,- på Siba, men så begynte jeg å lese litt om Panasonic plasma-skjermer. Nå er det jo stort sett normalt dagslys eller mørkt der hvor TV'n står, og jeg ser det er mange som sier at Panasonics plasma-skjermer gir mer for pengene.

Noen som har erfaring med Panasonics GT30-serie? Mer spesifikt - hvordan er den ifht Sony's EX720? Har den nok kvaliteter til å veie opp for mindre lysstyrke?
    Vent heller på 2012-panasonicene. 2011 har vært en tragedie uten like. Det er MASSE klager på dem, og på avforums.com dukker det stadig opp nye personer som klager på det samme som en del av oss andre har klaget på i noen måneder nå :P

Skal du se i retning plasma vil jeg heller anbefale deg å kaste et blikk over på Samsung. De har noe dårligere sortnivå, men mye mindre problemer jevnt over og bildet er MYE lysere enn på Panasonic sine i år.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar! Jeg har ikke lest noe særlig om problemer med Panasonic's skjermer, annet enn små enkeltsaker. Men det er jo ting som ikke plukkes opp av en anmeldelse, så greit å ha i bakhodet. Generelt ser det ut til at Panasonic blir anbefalt over Samsung når det gjelder plasma, og da spesielt i det prisleiet jeg ser.

Å vente er uaktuelt - har vært uten TV så lenge at jeg må ha noe inn i stua NUH! :P Venter på å se hva denne ukens DM'er sier, så blir det nok en Sony 46EX720 til 7990,- dersom det ikke dukker opp et bedre tilbud. Må forøvrig kikke en gang til på plasma-modellene...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generelt ser det ut til at Panasonic blir anbefalt over Samsung når det gjelder plasma, og da spesielt i det prisleiet jeg ser.
    Dette må være snakk om tester og slikt. På avforums.com er det stadig flere som bytter inn Panasonicene sine pga den samme feilen og hopper over til Samsung. Jeg gjorde det samme selv og er kjempefornøyd med bildet i motsetning til hva jeg var med Panasonicen.

Sony-en er nok ikke noe dårlig valg, men se gjerne på den først sånn at du vet at innsynsvinkelen etc. er god nok for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner! Jeg har ikke lest så mye konkret rundt Panasonic annet enn anmeldelser, så dersom det er den generelle erfaringen tør jeg ikke begi meg ut på det nei.

Har sett på Sony'en i butikk, og jeg syns den ser bra ut. Men har også lest at bildet må korrigeres en del for å bli perfekt, så akkurat når det gjelder bildekvalitet vurderer jeg det ut fra anmeldelser og forum i stedet Vurderer også Samsung's D6-serie om en av dem skulle komme på et knalltilbud - har liksom satt et tak på 8000,-.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner! Jeg har ikke lest så mye konkret rundt Panasonic annet enn anmeldelser, så dersom det er den generelle erfaringen tør jeg ikke begi meg ut på det nei.

Har sett på Sony'en i butikk, og jeg syns den ser bra ut. Men har også lest at bildet må korrigeres en del for å bli perfekt, så akkurat når det gjelder bildekvalitet vurderer jeg det ut fra anmeldelser og forum i stedet Vurderer også Samsung's D6-serie om en av dem skulle komme på et knalltilbud - har liksom satt et tak på 8000,-.
    Dette med anmeldelsene er et kjempeproblem. Jeg har vært i kontakt med flere av de som har anmeldt uten noe særlig respons. Gitt at det nesten daglig dukker opp nye med dette problemet nå, og at alle som bytter tv-ene sine fortsatt får en som har det så kan jeg ikke skjønne at dette er så utbredt at de gode skussmålene burde trekkes tilbake. Men nå er de uansett på vei ut av markedet, så...

Hvis du ikke FullHD er et absolutt krav ville jeg anbefalt deg å ta en titt på PS51D455. Den er billig og jeg har selv en PS43D455 som gir et utmerket bilde. Mye bedre enn LED-variantene til det dobbelte, som i tillegg også er FullHD. Men du nevner spill, og oppløsningen kan kanskje bli et problem med tanke på tydeligheten av tekst og slikt da... i prisklassen du ser for deg så tror jeg uansett du vil få mest igjen for pengene med plasma. Spørs jo litt hvor kresen du er på bildet også

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Full HD er nok et krav, bare for å være litt fremtidsrettet.

Men nå kom jeg nettopp over en "deal" fra Canal Digital/Komplett, som har Samsung UE46D6505 for 8990,- inkl. CAM og en 3d-brille.

Nå hadde jeg uansett planer om å anskaffe meg en CAM, så da blir prisen rimelig lik den jeg finner på Sony EX720. Videre blir jeg å benytte med mye av DLNA/spilling av videofiler over nettverk, og der har jeg ikke lest noe særlig bra om Sony.

Noen som har noen kommentarer på Sony 46EX720 vs. Samsung UE46D6505?

(Beklager at det blir så mye frem og tilbake...driver jo meg selv til vannvidd :P )

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en Samsung UE46D6505 på meg! :-) Bestilte fra Komplett, så får bare smøre meg med tålmodighet inntill den kommer!

Tungen på vektskålen ble medieavspilleren, og støtte for NTFS, noe Sony var dårligere på. Så håper jeg at jeg ikke får en enhet med altfor mye clouding.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde en helomvending og kjøpte Sony EX720 i stedet! Så langt ser den jo veldig bra ut, uten å ha gjort noe med innstillingene. Skal kalibrerer litt i kveld og se hva jeg får til. Ellers forsøkte jeg å spille av video over nettverket, med vekslende hell. Funket på noen filer, men ikke på de fleste. Håper at Sony kommer med en FW-oppdatering som større flere filtyper, ellers får jeg vel bare skaffe en medie-avspiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye kostet den?

Jeg vurderte Philips 6606 og ble anbefalt Sony EX720 isteden, men der jeg så så kostet den opp mot 10 000,- kontra de 6 000,- de skal ha for 6606.

Har selv vært på utkikk etter 46-tommer i ca. 1 mnd nå og har bare sett på LED LCD TV-er med hovedfokus på Samsung og Philips. Men så bestemte jeg meg i dag for å kjøpe Plasma litt ut av det blå egentlig.

I alle tester av de Panasonic plasmaene så får de jo topp karakter på nesten alt, spesielt på responstid og inputlag som jeg synes er viktig til spilling mens budsjett-klasse LCD TV-er sjelden får spesielt mange superlativer i anmeldesene sine.

Har aldri eid eller vært hos noen med Plasma før så aner ikke hva jeg kan forvente meg, men om jeg virkelig misliker det jeg ser så har man jo angrerett.

8000 kostet den på Komplett og slik jeg forstår det så må man opp på 12-15k for en LCD-tv for å være i samme sjanger.

Nå skal sies at jeg har lest det meste slc og alle andre på alle avforumene har sagt om de nyeste Panasonic plasmaene og det har vært veldig mye klager på akkurat de samme tingene så jeg er ekstremt skeptisk. Slik jeg ser det så kan jeg enten få en fantastisk TV eller noe mannskit.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •