TV 10000 - 15000kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV 10000 - 15000kr

Hei!

Jeg trenger hjelp til å finne det beste TV apparatet til en pris mellom 10 og 15-tusen kr. Jeg bruker TV mest til sport, film og spill. TV'en må ha USB inngang for å kunne spille av musikk, video og bilder.

Uten å vite så mye om hva som er det beste alternativet må jeg innrømme at LED TV'n til Samsung frister.

SAMSUNG UE-55D6507 55" LED FULL-HD 3D - Maksimer opplevelsen med Smart TV

Er det stor forskjell på TV'en over og de andre som har den fancy "foten"?

Jeg har egentlig ikke peiling på hva som er best så jeg spør her inne, da dere har mye større kunnskap enn meg! Dette går kanskje på smak og behag, men jeg setter pris på om dere vil anbefale et eller annet.

Setter pris på svar

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke mulighet vente til januar da? Sikkert mange bra tver på salg i januarssalget

Har lest mye at samsung kan slite med clouding på sine LED skjermer (Store hvite flekker som er tydelige på helt sorte bilder). I tillegg har en del slitet med "hakking" på bildet.

Om jeg skulle gått for en LED modell skulle det vært sony sin 8 eller 9 serie. 720 NX er også et alternativ da den har samme design men ikke like bra bilde som 8 og 9 serien, men den er rimeligere igjen

Satser på at 55" HX820 kommer på salg i januar Veldig pen tv

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt aktuelt å vente til januar ja

Jeg er såppass uvitende at jeg trodde LED var det som kom til å ta over for Plasma, det er sikkert helt feil (?)

Har en gammel 47" LG Plasma idag, TV2PL logoen og "resultattavla" sitter brent igjen på skjermen. Har hørt at innbrenning har blitt et mindre problem hos Plasma skjermene idag?

Hva er ellers +/- ved kjøp av enten LED eller Plasma?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma er etter min og mange andres mening mye bedre på film. Gode naturlige farger, kjempebra sortnivå, i tillegg er de ikke så utrolig lyssterke som LED (dette er igjen smak og behag).

Panasonic er de som leder Plasma løpet med best sortnivå og minst problemer. Innbrenning er det veldig lite av og jeg har enda ikke noen innbrenning på min Panasonic som jeg kjøpte i starten av 2010. Problemet til 2012 er at det stilles sterkere krav til strømforbruk på tvene, dette gjør at plasma blir dårligere over årene, og de gamle pioneer kuro er fortsatt de beste tvene. Til neste år kommer det nye panaler grunnet større strømkrav og blir spennende se hva panasonic får til da

LED er mer lyssterke så de er bedre å bruke når man skal se på tv i en lys stue feks. Sony led tven som jeg har nevnt er vel de med best sortnivå av LED tvene idag, i tillegg har de minst feil med seg. Samsung sliter med mye clouding og "hakking" på sine toppmodeller. (lest av brukere). LG og philips sine tv'er har begynt med passiv 3D noe som gjør at man ikke trenger bruke mye penger på ekstra briller da man kan bruke de man får på kinoen feks. I tillegg skal det vel være bedre ved bruk i en vanlig stue med tanke på lys osv, samt mindre crosstalk. Philips har i tillegg noe som heter ambilight som kan være behagelig bruke da det lyser opp bakveggen med samme farger som er på skjermen. (Også smak og behag) Virker som om philips sine tver er veldig kontraststerke også, noen kan like dette da det blir skarpe fine bilder. I tillegg kommer jo design på de forskjellige. I mine øyne leder de forskjellige LED designmessig slik: (toppmodeller tatt i betraktning)

Sony
    Samsung
    LG
    Philips

Hadde nok prøvd og vente til etter nyttår med å kjøpe en tv, gamle modeller skal ut og nye skal inn etterhvert også, da blir det spottpris på gamle modeller

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer også på om HX820 kan komme på salg på nyåret. Ser Lefdal nå har annonsert denne til 16.995.

Jeg liker ikke så godt designet til Samsung. Foretrekker Sony og Phillips.

Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Plasma er etter min og mange andres mening mye bedre på film. Gode naturlige farger, kjempebra sortnivå, i tillegg er de ikke så utrolig lyssterke som LED (dette er igjen smak og behag).

Panasonic er de som leder Plasma løpet med best sortnivå og minst problemer. Innbrenning er det veldig lite av og jeg har enda ikke noen innbrenning på min Panasonic som jeg kjøpte i starten av 2010. Problemet til 2012 er at det stilles sterkere krav til strømforbruk på tvene, dette gjør at plasma blir dårligere over årene, og de gamle pioneer kuro er fortsatt de beste tvene. Til neste år kommer det nye panaler grunnet større strømkrav og blir spennende se hva panasonic får til da

LED er mer lyssterke så de er bedre å bruke når man skal se på tv i en lys stue feks. Sony led tven som jeg har nevnt er vel de med best sortnivå av LED tvene idag, i tillegg har de minst feil med seg. Samsung sliter med mye clouding og "hakking" på sine toppmodeller. (lest av brukere). LG og philips sine tv'er har begynt med passiv 3D noe som gjør at man ikke trenger bruke mye penger på ekstra briller da man kan bruke de man får på kinoen feks. I tillegg skal det vel være bedre ved bruk i en vanlig stue med tanke på lys osv, samt mindre crosstalk. Philips har i tillegg noe som heter ambilight som kan være behagelig bruke da det lyser opp bakveggen med samme farger som er på skjermen. (Også smak og behag) Virker som om philips sine tver er veldig kontraststerke også, noen kan like dette da det blir skarpe fine bilder. I tillegg kommer jo design på de forskjellige. I mine øyne leder de forskjellige LED designmessig slik: (toppmodeller tatt i betraktning)

Sony
    Samsung
    LG
    Philips

Hadde nok prøvd og vente til etter nyttår med å kjøpe en tv, gamle modeller skal ut og nye skal inn etterhvert også, da blir det spottpris på gamle modeller

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen! 8)

Noen som kan anbefale denne TVen? Hvordan er LG i forhold til Sony, Samsung, Panasonic.

Komplett.no - LG 55" LED Cinema3D TV 55LW450N

Takk!

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mye klager på samsung og også litt sony LED tv'r har jeg sett, og mange virker være fornøyd med philps 7606 55" LED du finner på elkjøp bl.a. Tror den ligger til rundt 12 laken

Folk tror sikkert jeg har den selv siden jeg reklamerer for den haha, men her har jeg en samsung LCD

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager for bump, men bare et kjapt spørsmål.

55" TV til mye film, mye fotball og litt spilling. 3D virker uinteressant for min del.
    Må kunne spille av de vanligste konteinere (AVI, MKV osv)

Panasonic VT50 eller ST50?

Håper dere kan hjelpe meg bestemme hva jeg skal bruke penga på, vanskelig dette :P

Fortsatt god jul og godt nytt år :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •