Ny flatskjerm - Hva bør jeg kjøpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny flatskjerm - Hva bør jeg kjøpe?

Jeg tilhører den gruppen som er lite opptatt av perfekt bilde/lyd på tven. Jeg har nå en gammel Sony CRT 29 tommers. Jeg begynner å innse at det er på tide å bytte ut denne i en flat-skjerm.. 8)

Jeg vil bruke minst mulig penger på dette og vil ikke bruke mer enn max 6000,-. Tenker det får holde med en 40 - 42 tommers.
    Lyd er ikke så viktig så lenge det er mulig å koble til høytalere.

Bruksområder:
    - Vanlig tv-titting på SD/HD-kanaler.
    - Se sport på (primært fotball). Her er det MEGET viktig at bildet henger med i raske bevegelser så som keeperutspark osv. Minst 100 Hz er derfor kanskje et must?

Kan dere komme med anbefalinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bradland
    Jeg tilhører den gruppen som er lite opptatt av perfekt bilde/lyd på tven. Jeg har nå en gammel Sony CRT 29 tommers. Jeg begynner å innse at det er på tide å bytte ut denne i en flat-skjerm.. 8)

Jeg vil bruke minst mulig penger på dette og vil ikke bruke mer enn max 6000,-. Tenker det får holde med en 40 - 42 tommers.

Bruksområder:
    - Se sport på (primært fotball). Her er det MEGET viktig at bildet henger med i raske bevegelser så som keeperutspark osv. Minst 100 Hz er derfor kanskje et must?

jeg kjøpte meg nylig Panasonic VT30, 50".. Men for vurderte lenge denne. Med tanke på økonomien.. Se på denne..

Komplett.no - Panasonic 50" Plasma-TV TX-P50U30E

;P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror plasma er veien å gå om man vil se sport, men til fotball vet jeg ikke om jeg ville valgt Panasonic siden de har en ganske drøy fosforlag og det er spesielt synlig i fotball på de hvite linjene på banen (Det er også her det er mest synlig med etterslep på LCD). Samsung har noen helt greie plasmaer i riktig prisklasse. Om du ikke absolutt MÅ ha fullhd er D450 et kurrant sted å lete.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er slettes ikke verst:
    Sony 40" LCD-TV KDL-40EX500 - Elkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung 40" LED-TV UE40D5004 - Elkjøp

Hva tror dere om denne? LED og 100 hz..
    Unngår vel etterslep i bildet med en 100 hz?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung 40" LED-TV UE40D5004 - Elkjøp

Hva tror dere om denne? LED og 100 hz..
    Unngår vel etterslep i bildet med en 100 hz?
    Tror det tilsvarer en 50hz Tv på Samsung språket.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer at D5005 hakker. Da den ikke er ekte 100HZ. Den er mere å betrakte som 50HZ. ¨

Jeg ville kikket på Plasma i den prisklassen siden bevegelse på sport er viktig. Plasma er bedre med å holde skarphet på bilder i bevegelse generelt.

Når det gjelder lyd er e null problem å hente ut lyd via optisk til en lydplanke, reciver o.l. som er koblet til høytalere. Du han IKKE koble høytalere direkte til noen tver i normal pris klasse som jeg vet om.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Stemmer at D5005 hakker. Da den ikke er ekte 100HZ. Den er mere å betrakte som 50HZ.
    Kjedelig å høre at den hakker. Det er snakk om en D5004, men D5005 er vel oppfølgeren..
    Jeg leste diverse kundevurderinger om at tven ikke hakket, men da stemmer altså ikke det??

Jeg bestilte D5004 fra Elkjøp i går. Blir å returnere den dersom den hakker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den hakker som bare det. Er bare 50hz
    5004 og 5005 er helt like, det er bare flere tilkoblinger på en 5005.
    Ellers er de prikk like.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt Samsung 5004 i noen uker og er sånn tålig fornøyd. Den fungerer veldig bra til vanlig tv-titting.

MEN når det kommer til fotball og andre raske bevegelser, så blir bildet ganske uklart. Det er vel dette som kalles etterslep/hakking. Dette irriterer meg, jeg har derfor tenkt å bytte tven.

Så er spørsmålet hvilken tv jeg bør velge for å unngå etterslep/hakking?
    Jeg ønsker ikke å bruke noe særlig mer enn 6000,-. Mellom 40 og 46 tommer.
    Jeg vil helst ikke ha plasma da det kommer en del lys fra vinduene..

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ing-cognito
    Den hakker som bare det. Er bare 50hz
    5004 og 5005 er helt like, det er bare flere tilkoblinger på en 5005.
    Ellers er de prikk like.
    Like og like. Så vidt jeg husker er 5005 også en del tynnere enn 5004. Annet å bemerke på disse modellene er at de har en front som gir en del refleksjoner. Ellers har de jo fått god kritikk på ytelse i forhold til pris.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt Samsung 5004 i noen uker og er sånn tålig fornøyd. Den fungerer veldig bra til vanlig tv-titting.

MEN når det kommer til fotball og andre raske bevegelser, så blir bildet ganske uklart. Det er vel dette som kalles etterslep/hakking. Dette irriterer meg, jeg har derfor tenkt å bytte tven.

Så er spørsmålet hvilken tv jeg bør velge for å unngå etterslep/hakking?
    Jeg ønsker ikke å bruke noe særlig mer enn 6000,-. Mellom 40 og 46 tommer.
    Jeg vil helst ikke ha plasma da det kommer en del lys fra vinduene..
    Jeg anbefaler en skjerm fra Phillips, PFL6606. Den har matt skjerm og har fått god kritikk. Fås til 6-7000 kroner.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Jeg anbefaler en skjerm fra Phillips, PFL6606. Den har matt skjerm og har fått god kritikk. Fås til 6-7000 kroner.
    Jeg sikler litt etter denne. Litt mer enn jeg hadde tenkt å gi for en tv, men etter diverse tester å dømme er denne tv'en meget bra.
    Noen som har denne og kan skrive litt om den?

Det med etterslep ved raske bevegelser er et must å bli kvitt.

Finnes det tv'er i lavere prisklasser der etterslep ikke finnes?

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har panasonic 42" plasma i både 1 & 2 etasje. (3 og 5 år gammel) Jeg er det en kaller fotball idiot Ser mer eller mindre alt av PL kamper og har ikke merket noen til større etterslep. Kan trygt anbefale panasonic plasma.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest litt om denne og den har fått ganske bra omtale i diverse tester.
    Philips 40" LED-TV Philips 40PFL5606H - Elkjøp

Blant annet anbefales den av flatpanels.dk.
    Den er dessuten rimelig priset ift mitt budsett. Tror også 40 tommer får holde.

Noen som har denne tv'en og kan gi noen tilbakemeldinger om den? Er den god på raske panoreringer?

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    ...Jeg er det en kaller fotball idiot ...
    Lykke til!
    Det synes når jeg ser avataren din... hohohoho 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer en aldri så liten oppdatering.

Jeg endte opp med å bytte inn Samsung 5004 i en 47 tommers Philips 4606.
    Philipsen er jeg ganske godt fornøyd med. Den duger i aller høyeste grad til å se fotball med. Bildet generelt er greit, men kunne vært bedre.

Jeg ser nå at Komplett har tilbud på Philips 6606 til 5990,-. Denne har jeg hatt lyst på lenge men har ligget litt over budsjett. Har også vært skeptisk til å handle andre steder enn Elkjøp som jo har returrett og man slipper evnt. returfrakt.

Synes dere jeg skal bytte 4606 i en 6606? Vil jeg blir mer fornøyd med 6606?

Komplett.no - Philips 46" LED Smart TV 46PFL6606T

Philips 47" LCD-TV PFL4606H - Elkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva kjøpte du? Ble du fornøyd?

Jeg har også hatt CRT i mange år og kjøpte nylig en Philips 32PFL5206. Bildekvaliteten er utrolig dårlig. Jeg skulle nok ha brukt tid å sette meg inn i hva som er bra og mindre bra før jeg kjøpte. Sort-nivået er dårlig, det minner om dårlig komprimerte JPG bilder. Hudtoner er unaturlige og har Photoshop skrevet over hele seg. Uansett hvor mye tid man bruker å justering blir det ikke bra.

Nå vurderer jeg å levere den tilbake men jeg vet ikke hva jeg skal kjøpe som erstatning?

Jeg er forbauset over hvor dårlig kvalitet det er på disse rimelige LCD modellene. Så lurer man på om det blir bedre hvis man slenger inn noen tusen kroner ekstra? Det er så mange modeller og merker at det er nesten umulig for den jevne forbruker å forstå seg på dette. På Dinside sier de at kvaliteten på disse rimelige modellene er veldig bra? Det har jeg vanskelig for å forstå. Jeg vet ikke hvilke kriterier de bruker når de tester.

Noen sier at man må opp i pris, over 10K for å få god kvalitet på LCD? Noen tanker om det?

Jeg ser på sport ( tennis ) og dokumentarer.

Nå får jeg lese litt om plasma og se om jeg kan finne en erstatning for den jeg har nå. Tar gjerne i mot tilbakemeldinger.

Bruksområder:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole_2
    Jeg har også hatt CRT i mange år og kjøpte nylig en Philips 32PFL5206. Bildekvaliteten er utrolig dårlig. Jeg skulle nok ha brukt tid å sette meg inn i hva som er bra og mindre bra før jeg kjøpte. Sort-nivået er dårlig, det minner om dårlig komprimerte JPG bilder. Hudtoner er unaturlige og har Photoshop skrevet over hele seg. Uansett hvor mye tid man bruker å justering blir det ikke bra.

Nå vurderer jeg å levere den tilbake men jeg vet ikke hva jeg skal kjøpe som erstatning?

Jeg er forbauset over hvor dårlig kvalitet det er på disse rimelige LCD modellene. Så lurer man på om det blir bedre hvis man slenger inn noen tusen kroner ekstra? Det er så mange modeller og merker at det er nesten umulig for den jevne forbruker å forstå seg på dette. På Dinside sier de at kvaliteten på disse rimelige modellene er veldig bra? Det har jeg vanskelig for å forstå. Jeg vet ikke hvilke kriterier de bruker når de tester.

Noen sier at man må opp i pris, over 10K for å få god kvalitet på LCD? Noen tanker om det?

Jeg ser på sport ( tennis ) og dokumentarer.

Nå får jeg lese litt om plasma og se om jeg kan finne en erstatning for den jeg har nå. Tar gjerne i mot tilbakemeldinger.
    Idag henta jeg meg LG 47" Cinema3D LED-TV 47LW450N på MPX, og etter litt innstillinger vil jeg absolutt anbefale den om du ser etter en billig tv.
    Veldig bra bilde til den prisen. Passiv 3D, hvor det følger med 7 par briller.
    Ikke prøvd 3D-Bluray ennå, men må få kjøpt spiller snart.

Med 2D-3D konverteringa så fungerer det sånn passe. På noen serier/filmer ser det faktisk ganske greit ut, men kan ikke forlange så mye med en sånn konvertering via tv.

Lyd har jeg ikke testa ut, siden det går gjennom receiver.

Alt i alt, til den prisen så får man mye for pengene iallefall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •