TV og Logitech høytaller pakke, uten reciver???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV og Logitech høytaller pakke, uten reciver???

Har tenkt meg en TV med kun avspilling ifra USB(hdd / minnepinne). Og ikke noe ekstra reciver, PC eller Bluray spiller(ihvertfall ikke enda med BR, har en ekstra Oppo som jeg kan bruke).

Så det jeg lurer på, hvordan er det å bruke Logitech Speaker System Z906.
    Logitech - Speaker System Z906

Er ikke opptatt av 100% god lyd, eller HD lyd, for det har jeg i kino kjelleren. Det skal være inne på et lite rom for gutt ungen. Og til nøds for oss voksne(om man ikke "gidder" å skru på hjemmekinoen).

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noen som har testet dette?

Ser det er optisk utgang p mange tv`er, og det er optisk inngang på Logitech`en, og den har dolby surround dekoder i seg, så da skulle dette være en enkel løsning?

Jeg kommer kun til å spille av film via minnepinne / hdd, kanskje ha en parabol / riks tv dekoder på tven utenom.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv den gamle modellen av det sette, den som heter logitech z5500. Det er verdt penga, hoved forskjellene er vel at det sette du ser på har en annen kontrollboks og en 8" basser i stedet for 10". Har hørt z906 hos expert, funker bra til et gutterom Det er mye lyd, men ikke hd lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær obs på at tv-er normalt ikke sender ut 5.1-surround på den optiske utgangen dersom kilden er via HDMI. Dette er et bevisst valg fra produsentens side, og jeg har lest et sted at det skyldes at filmbransjen ville sutret litt for mye ellers.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Snipp
    Z906 er Etterkommeren til Z5500 dersom du er intressert i dette sette så ville eg personlig prøvd og eventuelt fått tak i z5500 da dette generelt er eit betre annlegg for prisen, som nevt over så har z906 en mindre bass, en z5500 og personlig så meiner og syns eg at z5500 har ein betre styringseinheit og etter mi meinig mykje betre lyd ;-)

Z5500 går for rundt 2.500 brukt på nettet og hadde glatt betalt det en og betal det det er en grunn til at du får z906 til 2000 mens du må opp i over 3lapper på z5500 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett hadde vel en kampanje på 906 til 1800kr mener jeg å huske. Kjøpte z5500 settet mitt for 2000kr for et år siden, er mulig å få et sett for 1500 +- brukt. Helt enig at z5500 er bedre enn 906! Skal godt gjøres å få mer lyd for penga enn hva man får med logitech z5500

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •