hvilke tv? ønsker mest mulig....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvilke tv? ønsker mest mulig....

Ønsker en størst mulig tv med mulighet for media avspillingen(mkv, mp3 og kanskje iso).
    Om det kan spille av 3D er pluss, men ikke et must.

Størrelse ifra 46-60".

Pris ca 10-15tusen.

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PÅ tilbud hos komplett nå.
    En bøs tv

Komplett.no - Samsung 55" 3D LED UE55D6505 Smart TV
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    PÅ tilbud hos komplett nå.
    En bøs tv

Komplett.no - Samsung 55" 3D LED UE55D6505 Smart TV
    På papiret ser den imponerende ut, men den imponerer ikke i den virkelige verden... ikke overhodet.

Når det gjelder å besvare spørsmålet til trådstarter; jeg ville satset på en egen HTPC i tillegg til tv-en, for ingen av tv-ene der ute nå er 100% på dette med avspilling. Samsung er forsåvidt de som har kommet lengst med formatstøtten, men det krever at du bruker Samsungs egen mediaserver for å streame fra PC, eller du må finne en mediaserver som lar deg sende med http-headerne som Samsung-tvene krever for å ville spille av noe overhodet.

På generell basis så er plasma mer skjerm pr. krone. Siden du ikke føler du må ha 3D, så er absolutt Panasonic sin G30 verdt å sjekke ut. Nå for tida ser jeg også at 50"-eren av GT30 er veldig hyggelig priset (11K hos elkjøp), dette inkluderer ikke 3D-briller men tv-en er 3D-kapabel. I utgangspunktet samme tv-en som VT30, men med et litt annet skjermfilter og design.

Det eneste forbeholdet jeg må gi her er at Panasonic-skjermene har vært plaget av et grønnskjær i år, og jeg kan ikke garantere at en skjerm du kjøper nå ikke vil ha det. Men dersom ikke, så er det supre skjermer men de kan muligens oppfattes som litt mørke. Dersom lysstyrke er viktig, så sjekk ut Samsung sine plasmaer. De har dog et problem med det som kalles "brightness pops" i år, men det er ikke nødvendigvis en dealbreaker for alle. Mange er kjempefornøyd med de skjermene også.

Og til slutt; ALT der ute har noe som kan anses som dealbreakere av noen, så du må nesten finne ut hva slags defekter du kan leve med

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må du jo evnt begrunne hvorfor du sier at den er rævæ?
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den så virkelig bra ut(ihvertfall på papiret).

Men den MÅ spille av via usb, hdd eller via nettverk. Hvilken tv det blir er opp til det. Det er egentlig tv til kona & gutt ungen, og litt meg når jeg ikke ser på PJ.

Den kommer til å stå i et annet rom & i annen etasje, så kabler blir ikke lett å strekke opp(noe jeg ikke kommer til å gjøre heller = lar seg ikke gjøre). Derfor media avspilling på TVen.

Bilde & lyd kvaliteten er ikke så viktig som media avspilling via usb, hdd eller via nettverk. Blir koblet opp externe høytallere anyway.

HTPC har jeg ifra før av, eller vanlig PC, men står annen etasje&rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I likhet med de andre Samsung-ene med edge-LED i år, så har den noe helt hinsides mye clouding.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Ja den så virkelig bra ut(ihvertfall på papiret).

Men den MÅ spille av via usb, hdd eller via nettverk. Hvilken tv det blir er opp til det. Det er egentlig tv til kona & gutt ungen, og litt meg når jeg ikke ser på PJ.

Den kommer til å stå i et annet rom & i annen etasje, så kabler blir ikke lett å strekke opp(noe jeg ikke kommer til å gjøre heller = lar seg ikke gjøre). Derfor media avspilling på TVen.

Bilde & lyd kvaliteten er ikke så viktig som media avspilling via usb, hdd eller via nettverk. Blir koblet opp externe høytallere anyway.

HTPC har jeg ifra før av, eller vanlig PC, men står annen etasje&rom.
    Samtlige av tv-ene med mediaplayer-funksjonalitet spiller av fra USB, men formatstøtten er som sagt så som så. Når det gjelder DLNA over trådløst fungerer det svært dårlig på disse tv-ene etter min mening, så det bør om ikke annet være mulighet for å trekke nettverkskabel. Dersom du kan det, så står fremdeles G30-en som et solid alternativ fra mitt ståsted og den er rimelig (50" fås vel til rundt 8000 nå?). Mer skjerm pr. krone tror jeg neppe du får samtidig som kvaliteten er god.

Dersom du vil enda lenger ned i pris og ikke trenger FullHD så kan det være verdt å se på PS51D455 fra Samsung også, men den har ikke nettverkstøtte (men kan spille av fra USB såvidt jeg vet). Jeg har selv en PS43D455 nå og bildekvaliteten er upåklagelig til prisen.

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no - Panasonic 50" 3D Plasma-TV TX-P50VT30Y

Denna skal vel være rimelig ok til prisen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gargamel_Grusom
    Komplett.no - Panasonic 50" 3D Plasma-TV TX-P50VT30Y

Denna skal vel være rimelig ok til prisen.
    Joda, en fin tv det så lenge man kunne være garantert å få et bra eksemplar. Dessverre virker det som en veldig høy andel av disse skjermene sliter med dette fenomenet i år: 26/11/2011 | Flickr - Photo Sharing!

(Det du ser etter er den grønne "skyen" i midten, det er IKKE kamerastøy og det ER synlig også ved normal bruk)

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Joda, en fin tv det så lenge man kunne være garantert å få et bra eksemplar. Dessverre virker det som en veldig høy andel av disse skjermene sliter med dette fenomenet i år: 26/11/2011 | Flickr - Photo Sharing!

(Det du ser etter er den grønne "skyen" i midten, det er IKKE kamerastøy og det ER synlig også ved normal bruk)
    OK, det var jeg ikke klar over. Da trekker jeg tilbake tips om godt kjøp. Trodde da Panasonic hadde disse plasmaene rimelig i orden til nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gargamel_Grusom
    OK, det var jeg ikke klar over. Da trekker jeg tilbake tips om godt kjøp. Trodde da Panasonic hadde disse plasmaene rimelig i orden til nå.
    Ja, dette ville vært en helt knall skjerm om det ikke var for dette. Det finnes eksemplarer som ikke er plaget av det i nevneverdig grad også, men det virker som de er i klart mindretall. Bildet sett bort i fra dette er en fryd å se på, så det var med tungt hjerte at jeg returnerte VT30-en min men jeg visste at dette var ulevelig for meg.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette ville vært en helt knall skjerm om det ikke var for dette. Det finnes eksemplarer som ikke er plaget av det i nevneverdig grad også, men det virker som de er i klart mindretall. Bildet sett bort i fra dette er en fryd å se på, så det var med tungt hjerte at jeg returnerte VT30-en min men jeg visste at dette var ulevelig for meg.
    Jeg måtte levere tilbake min vt20 på grunn av brumming, og den jeg fikk i retur har det ikke vært noe tull med i det hele tatt. Så det er sikkert noen råtne egg i posen. Bare synd at kvaliteten ikke blir sjekket godt nok da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT20 er jo en helt annen tv, så de er ikke sammenlignbare sånn sett. Det er 14g-panelene som er problemet, og det skal angivelig skyldes ujevnt fosfor. Panasonic er også fullstendig klar over dette, men hevder at produktet er godt nok.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, det er nå ikke aktuelt å ha noe grønn skjer, eller andre farge feil.

TVen må selvfølgelig fungere 100% :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G30-en som jeg nevnte tror jeg ikke skal ha dette problemet, men kjøp på et sted med returrett sånn i tilfelle

Jeg synes det høres ut som om G30 vil være et godt valg for deg både mtp pris, størrelse og funksjonalitet.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G30-en som jeg nevnte tror jeg ikke skal ha dette problemet, men kjøp på et sted med returrett sånn i tilfelle

Jeg synes det høres ut som om G30 vil være et godt valg for deg både mtp pris, størrelse og funksjonalitet.
    Hmmm, hvorfor så billig?
    Egenskaper for Panasonic Viera TX-P50G30E

Blir litt skeptisk, når det er så billig. Men om den gjør jobben, så kan det nok bli denne.
    Er det større utgave og?

EDIT

Og hva er forskjellen på
    Panasonic Viera TX-P50G30E
    Panasonic Viera TX-P50G30Y
    Panasonic Viera TX-P50G30

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma er generelt billig teknologi, og G30 er en ganske "enkel" modell og dette påvirker selvsagt prisen. Bokstaven etter modellbetegnelsen sier noe om hvilken modell dette er G30B er britisk, G30E er europeisk mens G30Y er nordisk. Med mindre du skal bruke den sammen med Canal Digital kabel-tv har det null betydning i forhold til bruk, samtidig som G30Y er den eneste av de tre Panasonic Norge vil ha med å gjøre i en garantisak. Derfor kan det ofte være at G30E selges billigere men på bekostning av garantiservice fra Panasonic direkte (men forhandleren må selvsagt ta alt ansvaret, går imidlertid forhandleren konkurs mister du all garanti pga parallellimporten)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for utfullende svar.

Ser dem selger Panasonic Viera TX-P50G30Y her
    Panasonic Viera TX-P50G30Y - Plasma-TV - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Da skulle jeg vel ha full garanti.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På papiret ser den imponerende ut, men den imponerer ikke i den virkelige verden... ikke overhodet.

Når det gjelder å besvare spørsmålet til trådstarter; jeg ville satset på en egen HTPC i tillegg til tv-en, for ingen av tv-ene der ute nå er 100% på dette med avspilling. Samsung er forsåvidt de som har kommet lengst med formatstøtten, men det krever at du bruker Samsungs egen mediaserver for å streame fra PC, eller du må finne en mediaserver som lar deg sende med http-headerne som Samsung-tvene krever for å ville spille av noe overhodet.

På generell basis så er plasma mer skjerm pr. krone. Siden du ikke føler du må ha 3D, så er absolutt Panasonic sin G30 verdt å sjekke ut. Nå for tida ser jeg også at 50"-eren av GT30 er veldig hyggelig priset (11K hos elkjøp), dette inkluderer ikke 3D-briller men tv-en er 3D-kapabel. I utgangspunktet samme tv-en som VT30, men med et litt annet skjermfilter og design.

Det eneste forbeholdet jeg må gi her er at Panasonic-skjermene har vært plaget av et grønnskjær i år, og jeg kan ikke garantere at en skjerm du kjøper nå ikke vil ha det. Men dersom ikke, så er det supre skjermer men de kan muligens oppfattes som litt mørke. Dersom lysstyrke er viktig, så sjekk ut Samsung sine plasmaer. De har dog et problem med det som kalles "brightness pops" i år, men det er ikke nødvendigvis en dealbreaker for alle. Mange er kjempefornøyd med de skjermene også.

Og til slutt; ALT der ute har noe som kan anses som dealbreakere av noen, så du må nesten finne ut hva slags defekter du kan leve med
    Hva mener du her:
    men det krever at du bruker Samsungs egen mediaserver for å streame fra PC

Når jeg tenker meg om, så er ikke rommet helt mørk, og det er et vindu på 1,2x1,0m på tvers rett over/bak tven, slik at det lyser rett på skjermen. Var og så på noen Panasonic TVer, og dem var veldig glossy/igjenskinn i.

Skal ut i butikkene igjen, og denne gangen skal jeg ta med meg en hdd & usb med filmer på, og sjekke hva som spiller av mkv format.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Hva mener du her:
    men det krever at du bruker Samsungs egen mediaserver for å streame fra PC
    Samsung sin mediaplayer nekter å spille av noe som ikke er tagget med en spesiell HTTP-header. Samsungs egen mediaserver (husker ikke hva den heter i farta) sender den sammen med fila når man streamer, men det finnes andre mediaservere som kan konfigureres til å sende med den headeren.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •