hvilke tv? ønsker mest mulig.... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vil anbefale Serviio fremfor Samsung PC Share Manager.. Et mye bedre program... Den trenger ikke kofigureres annet enn at du merker av mappene/filene du vil dele/streame..

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troutmaster
    Vil anbefale Serviio fremfor Samsung PC Share Manager.. Et mye bedre program... Den trenger ikke kofigureres annet enn at du merker av mappene/filene du vil dele/streame..
    Dette er noe man innstallere på PCen? Og bruker nettverket?

Det er forsåvitt greit, men jeg tenker kun på usb(hdd / minne pinne)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Dette er noe man innstallere på PCen? Og bruker nettverket?

Det er forsåvitt greit, men jeg tenker kun på usb(hdd / minne pinne)
    Det fungerer greit, men vær litt obs på at ikke alle tv-er støtter de samme filsystemene. Alle støtter forsåvidt fat32, men der er det begrenset hvor store filer man kan lagre (er vel maks. 4GB). Dersom dette ikke er noe problem er det bare å kjøre på. Panasonic mener jeg å huske ikke støtter NTFS, men støtter derimot noe som heter exfat, som er en utvidelse av fat32 som også støtter filer over 4GB.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troutmaster
    Så da trenger man ikke et samsung tv? Da kan man velge andre og.

Men hvordan styre f.eks Sony 55" 3D LED-TV KDL-55EX720 med Samsung Galaxy S2?
    Er det muligt? Allså starte TVen, finne film som ligger på PCen, og starte den, alt via mobil telefonen(SGS2)?

Og evt styre / starte media ifra hdd / minnepinne?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frem og tilbake her med meg....

Det ble ikke TV på meg denne perioden(jobber offshore). Så da blir det nok TV rundt januar, tenke og da er TVene på salg / billigere og?

Tror nok jeg lander på Samsung LCD TV, sikkert 7000 serien.
    7000 serien er samme som 8000 serien(samme bilde kvalitet), bare uten fin ramme og uten den fine fjernkontrollen(som jeg nok ikke kommer til å bruke anyway). Fin ramme har ikke så mye å bety for meg, når 7000 rammen er fin nok :-)

Om ikke noe noe annet kjekt dukker opp, da. Så den som lever den får se :-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt her, tror det vil bli Samsung UE55D8005 eller Samsung UE55D7005.
    Tror ikke på Samsung UE55D6505.
    Ifra prisjakt - Produktsammenligning hos Prisjakt

Det eneste forskjellen på Samsung UE55D8005 eller Samsung UE55D7005, er fjernkontrollen? Ellers alt likt?
    Men 500kr for fj.kontrollen er greit, det skal jeg stå i :-)

Hifiklubben selger Samsung UE55D8005 TVen til 18500kr. Litt kjekkere å kjøpe ifra lokal forhandler, da har man noen man kan komme tilbake til når man kjøper noe slik "skjørt". Men er det vært prisforskjellen(-frakten da hos dem andre).

Newcomer Forman313 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Samsung sin mediaplayer nekter å spille av noe som ikke er tagget med en spesiell HTTP-header. Samsungs egen mediaserver (husker ikke hva den heter i farta) sender den sammen med fila når man streamer, men det finnes andre mediaservere som kan konfigureres til å sende med den headeren.

De fjolsa hos Samsung har ikke fulgt standarden nei. De reklamerer med DLNA, men jeg har ikke sett noe til det på produktene deres.
    Det nærmer seg fort et år siden jeg testet sist, men den gang var det så håpløst at jeg følte for tåteflaske og valium etterpå.

Serviio og Samsung sitt eget program brukte opptill flere evigheter på å scanne/initiere mapper og filer som man legger til. Den skal indeksere eller scanne hver enkelt fil. Jeg la til ca 10GB med bilder, musikk og et par episoder med en eller annen TV-serie. Det tok nesten én time før den var ferdig og jeg kunne begynne å streame.
    Kan trygt si at jeg droppet musikksamlingen min som er på godt over 2TB. For å ikke snakke om filmene.
    Dessuten viste det seg at databasefilen som ble opprettet tok mye plass.. ca 10% av størrelsen på mediafilene.

Jeg kan desverre ikke anbefale deg noe produkt, men jeg kan med hånden på hjertet si at du ikke burde regne med de såkalte smart-TV funksjonene som de fleste produsenter reklamerer med om dagen.
    De er trege, vanskelige, lite kompatible og du sitter der helt uten hjelp eller muligheten til å gjøre noe så enkelt som å prøve et annet program.
    Dette gjelder ikke bare Samsung, det gjelder - så vidt jeg vet - alle.
    Mulig det har skjedd noe nytt i det siste, men det kan fortsatt ikke sammenlignes med en HTPC til 2-3000,-

Uansett kan man ikke fly rundt med en USB-drive/minnepinne for å kopiere og stappe inn i TV/avspiller. Da kan man like gjerne fortsette med platene

PS: Remote app finner du på Andriod Market. Søk etter Samsung TV remote. Samtidig burde du laste ned XBMC Remote, så du har den klar til HTPC´n

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forman313
    De fjolsa hos Samsung har ikke fulgt standarden nei. De reklamerer med DLNA, men jeg har ikke sett noe til det på produktene deres.
    Det nærmer seg fort et år siden jeg testet sist, men den gang var det så håpløst at jeg følte for tåteflaske og valium etterpå.

Serviio og Samsung sitt eget program brukte opptill flere evigheter på å scanne/initiere mapper og filer som man legger til. Den skal indeksere eller scanne hver enkelt fil. Jeg la til ca 10GB med bilder, musikk og et par episoder med en eller annen TV-serie. Det tok nesten én time før den var ferdig og jeg kunne begynne å streame.
    Kan trygt si at jeg droppet musikksamlingen min som er på godt over 2TB. For å ikke snakke om filmene.
    Dessuten viste det seg at databasefilen som ble opprettet tok mye plass.. ca 10% av størrelsen på mediafilene.

Jeg kan desverre ikke anbefale deg noe produkt, men jeg kan med hånden på hjertet si at du ikke burde regne med de såkalte smart-TV funksjonene som de fleste produsenter reklamerer med om dagen.
    De er trege, vanskelige, lite kompatible og du sitter der helt uten hjelp eller muligheten til å gjøre noe så enkelt som å prøve et annet program.
    Dette gjelder ikke bare Samsung, det gjelder - så vidt jeg vet - alle.
    Mulig det har skjedd noe nytt i det siste, men det kan fortsatt ikke sammenlignes med en HTPC til 2-3000,-

Uansett kan man ikke fly rundt med en USB-drive/minnepinne for å kopiere og stappe inn i TV/avspiller. Da kan man like gjerne fortsette med platene

PS: Remote app finner du på Andriod Market. Søk etter Samsung TV remote. Samtidig burde du laste ned XBMC Remote, så du har den klar til HTPC´n
    Å reklamere for noe, og ikke ha det, det er ikke bra :-(

Serviio og Samsung
    At det bruker lang tid en gang og alt er funnet og ikke trenger mer en en gang for å scanne/initiere mapper og filer som man legger til. Men er det slik at det skjer vær gang man skrur på TVen, er det IKKE bra.

At den tar 10% av hdd, er mye, og heller ikke bra.

Har en billig AC Ryan media spiller, og for bruke den om det blir for gale...

MEN er det bare deg som har det slik? Hvorfor er det ikke andre som klager på slike ting? Jeg hadde vel plaget ræva av meg på slik ting.

Skal ta turen til en butikk og sjekke på disse 2011 modellene.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det et SAMSUNG UE55D7005 LED TV, og har koblet opp serviio-0.6.0.1 for Windows.

Den spiller alt jeg har testet(av filer som interessere meg), og kan anbefalles. Et vannvittig bra TV.

MEN det er et lite minus, den husker ikke vær favorittene mine, hva gjør jeg galt?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •