Hjelp til valg av TV rundt 4000,- ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av TV rundt 4000,- ?

Hei!

Skal gå til innkjøp av flatskjerm til soverommet. Tenker den burde ha en størrelse rundt 40" og ikke koste mer enn 5000.
    Har god erfaring med Panasonic, men utelukker ikke andre merker.

Har sett litt på disse:
    Panasonic 42" TX-P42C3E plasma-TV (burde man ha Full-HD når avstanden mellom meg og TV-en blir 2 meter?)

Sony 40" LCD-TV KDL-40BX420 (er det lite med 50Hz?)

Samsung 40" LED-TV UE40D5004 (er denne gammel? Leste en plass at en nyere variant er kommet ut?)

Andre modeller som kan anbefales? (vil helst kjøpe hos en forhandler som har fysiske butikker).

Evt. bør jeg vente til januarsalget før jeg kjøper TV?

Setter pris på innspill!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte nylig en Samsung PS43D455 og er positivt overrasket. Den kostet 2995,- da jeg kjøpte den, men ser den koster 3495 på komplett så er vel det som er vanlig pris tipper jeg. Jeg kjøpte den hos Lefdal.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg kjøpte nylig en Samsung PS43D455 og er positivt overrasket. Den kostet 2995,- da jeg kjøpte den, men ser den koster 3495 på komplett så er vel det som er vanlig pris tipper jeg. Jeg kjøpte den hos Lefdal.
    Hva er forskjellen på denne og Panasonicen som jeg nevnte ovenfor?

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes denne har et godt bilde i henhold til pris.
    MPX.no - Samsung 40" LED-TV UE40D5004
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin9
    Hva er forskjellen på denne og Panasonicen som jeg nevnte ovenfor?
    Billigere i alle fall
    Skal innrømme at jeg ikke kjenner til den Panasonicen og at jeg endte opp med denne Samsungen fordi det var det billigste jeg fant i farta. Jeg forventet ingenting, men ble veldig positivt overrasket over det meste med den tv-en og jeg tviler på at den billige Panasonicen ville gjort det noe bedre.

Du kan lese mer detaljert om denne tv-en og mine inntrykk i denne tråden: http://avforum.no/forum/tv-apparater...-inntrykk.html

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin9
    Hei!

Skal gå til innkjøp av flatskjerm til soverommet. Tenker den burde ha en størrelse rundt 40" og ikke koste mer enn 5000.
    Har god erfaring med Panasonic, men utelukker ikke andre merker.

Har sett litt på disse:
    Panasonic 42" TX-P42C3E plasma-TV (burde man ha Full-HD når avstanden mellom meg og TV-en blir 2 meter?)

Sony 40" LCD-TV KDL-40BX420 (er det lite med 50Hz?)

Samsung 40" LED-TV UE40D5004 (er denne gammel? Leste en plass at en nyere variant er kommet ut?)

Andre modeller som kan anbefales? (vil helst kjøpe hos en forhandler som har fysiske butikker).

Evt. bør jeg vente til januarsalget før jeg kjøper TV?

Setter pris på innspill!
    Tja, både samsungen og Sony har 50hz. 100 Clear motion rate er visst det samme som 50hz har jeg hørt. Forskjellen er at den sender samme bilde dobbelt, så effekten er den samme som hos en standard 50hz TV.

Kommer du til å se noe særlig sport og film hvor det er mye bevegelse eller panorering av kamera blir det for snaut med 50hz på den størrelsen i mine øyne.

Noen i familien min kjøpte denne til 5000kr: Sony 40" LCD-TV KDL-40EX500 - Elkjøp

Men ser prisen har økt til 5500 i ettertid. Den var overraskende bra!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snaut med 50Hz? Du vet at frameraten på film er 24fps og vanlige tv-sendinger som oftest 25fps? (Noen HD-sendinger i 720p er nok 50fps) Ingen sånne interpoleringsfunksjoner har pr. dags dato klart å imponere meg så sånt skrur jeg glatt av i likhet med veldig mange andre her inne. Det introduserer mer problemer enn det løser. Folk burde se seg litt mindre blind på disse Hz-ene, da det er mer marketing buzz enn nyttig opplysning.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Snaut med 50Hz? Du vet at frameraten på film er 24fps og vanlige tv-sendinger som oftest 25fps? (Noen HD-sendinger i 720p er nok 50fps) Ingen sånne interpoleringsfunksjoner har pr. dags dato klart å imponere meg så sånt skrur jeg glatt av i likhet med veldig mange andre her inne. Det introduserer mer problemer enn det løser. Folk burde se seg litt mindre blind på disse Hz-ene, da det er mer marketing buzz enn nyttig opplysning.
    Så du mener det går greit med 50Hz på en Full-HD-tv? Kan det bli noe "hakkete" bilde?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du er en av de som skrur av all sånn interpolering og sånt likevel så vil du ikke merke noe forskjell fra en TV som selges som 200Hz or whatnot og en som er oppgitt å være 50Hz.

Spørs litt hvordan du definerer hakkete bilde. Om du med hakkete mener ujevnt/uregelmessig eller om det er den lave frameraten du definerer som hakking. For å si det på en annen måte, synes du film hakker på kino, så vil du nok også synes det hakker på en TV som kjører i 24Hz/fps uten interpolering.

Liker du derimot såpeopera-effekten du får med interpoleringsteknikkene i tv-er med "kunstig" høy framerate, så må du kanskje vurdere om du skal gå for en av disse. (Denne interpoleringen gir også litt hakking, og da er det litt mer ujevn hakking sånn at man føler at bildet går litt i rykk og napp.. det synes jeg er mer irriterende enn konstant lavere framerate)

Bare ikke se deg blind på frekvenstallene som oppgis, de er som oftest bare halve sannheten bak. Det opprinnelige tv-bildet ditt har i utgangspunktet maks framerate på 50 uansett, og som oftest 25

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kan sies om denne TV-en?
    SAMSUNG UE-40D5000 40" LED FULL-HD - Stilren og praktisk

Er det lurt å handle TV på nett? Har dere noen erfaringer med Dustin?
    Er dette en orginal-TV, eller er det sånn nettimporterte greier?

Hva om noe skulle være galt med den når jeg får den?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg husker rett er alle modeller som ikke slutter på 5 garantert å være import, for jeg mener å huske at 5-tallet på slutten indikerer skandinavisk modell.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dustin er hvertfall min favorittbutikk online, strålende service og gode priser. Studentrabatt har de også for de som er det8)

Samsung tv'r med bokstaven D i modellnavnet er forresten nyeste modell.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg blir å gå for denne: MPX.no - Samsung 40" LED-TV UE40D5005

Men jeg er litt usikker på om jeg heller skal vente til "januarsalget"?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •