Kjøp av elektronikk i det store utland, head mounted display.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av elektronikk i det store utland, head mounted display.

Hei hei,

Ønsker meg sårt noe 3D utstyr, men da min projector til litt over 25 000 er enda ikke 2 år gammel, som blir blåst av banen av en projector av nyere modell til godt under halve prisen. Så oppgradering på den fronten blir ikke aktuelt, ihvertfall ikke før 3D projector av litt klasse kommer litt mer ned i pris.

Uansett, er ganske sikker på at mange her har erfaring fra det å kjøpe elektronikk fra utlandet, og jeg trenger litt veiledning og råd. Tenker da litt på pris, garanti og reklamasjon osv.

Har litt lyst å kjøpe HMD (head mounted display) fra USA, da den jeg ser på ligger på 4500 fra USA mens 7300 i norge. Så selv ved import kommer jeg ganske mye billigere unna med å kjøpe den fra utlandet. Men så var det dette med garanti og reklamasjon, det er jo helt klart en viss risiko for at noe skulle kunne skje med en "tv" du putter på hodet som ikke står eller henger stasjonært på bordet / veggen.

Kan forøvrig linke til HMD jeg titter på her for 800$, mens i Norge akter Sony å ta 7239,- Kr.

Newcomer Reddal sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Du må ikke glemme å lege til porto, mva og gebyrer, da nærmer du deg fort 6500,-

Og da er det plutselig ikke mye å spare....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tror jeg heller ligger en ekstra høvding på bordet for å få den garantien jeg har rett på i Norge ved å heller kjøpe de her. Burde egentlig ikke være noe å snakke om da jeg for noen år tilbake kjøpte en PS3 på en syden ferie for å spare 1200-1300NOK halvannet år etterpå sluttet den å fungere og jeg satt der med skjegget i postkassen.

Ble bare litt fristet der et øyeblikk når pris forskjell var så "tilsynelatende" stor uten å tenke på porto og gebyrer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i dont know,,e-mail til komplett.no ga grei beskjed `vi sender ikke til utland` tåll/tull. frusterende, sitter i spania med kun butikk spansk. hvorre veeeldi enkelt om noen i norge hadde løsning på sånt. ,,, ser ikke på noen måte, på det såm noe låvbrudd. Mere en praktisk greie får privat personer.

Hvell, e såm d e,fra mitt stå sted. :-)

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warhole
    i dont know,,e-mail til komplett.no ga grei beskjed `vi sender ikke til utland` tåll/tull. frusterende, sitter i spania med kun butikk spansk. hvorre veeeldi enkelt om noen i norge hadde løsning på sånt. ,,, ser ikke på noen måte, på det såm noe låvbrudd. Mere en praktisk greie får privat personer.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warhole

wtf?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0