Nye Epson 3D projektorer i november!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye Epson 3D projektorer i november!

Holder på å sonderer markedet, brukt og nytt, for å investere i en ny/brukt projektor til kinoen min.
    Så ser jeg at Epson kommer med de ny 3D projektorene allerede nå i november, og dem blir etter min mening svært hyggelig priset: Full-HD 3D :-D

Er det noen som vet noe om disse projektorene? For vist disse projektorene viser seg å være bra, så er det ikke noe poeng i å gå til innkjøp av projektor nå slik som jeg hadde tenkt. For prisenivået på 2D projektorene til Epson blir vell å fall kraftig når disse blir lanserte.?.

Er det noen som har noen formeninger om hvordan prisnivået på markedet for 2D projektorer kommer til å utvikle seg i nær framtid? Kan det bli slik at TW3600/4400/5500 vil bli solgt til svært reduserte priser etter lanseringen av de nye projektorene?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at projektorene du linker til (TW5900 og TW6000) er beregnet for å kjøre 3D i lyse omgivelser, er de ikke spesielt godt egnet til 2D. De kan heller ikke sammenliknes med dagens 2D modeller, for dette er svært rimelige modeller ribbet for all luksus som f.eks lens-shift. Sortnivået er langt fra imponerende, og lysstyrken i 2D vil ikke fungere i en mørk hjemmekino.

Blant Epsons nyheter er det strengt tatt bare R4000 som er "hardcore" hjemmekino, med tilhørende kontrast og sortnivå (men ikke 3D). Jeg kan derfor ikke se noen grunn til at Epson burde senke prisene på TW4400 eller TW5500? Vil heller tro at disse lever lykkelig ved siden av 3D projektorene, siden de jo har så vidt forskjellige egenskaper. Kanskje Epson er smarte nok til ikke å stoppe produksjonen av dem også, inntil det finnes noen gode erstattere?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så med andre ord så er disse nyhetene for gode til å være sant. Ble bare litt giret da jeg oppdaget prisnivået på disse, tenkte dette ville være en god mulighet for å få ett stort bilde i 3D til en rimelig penge. :neutral:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •