Skal kjøpe HDMI kabler til projektoren... fra USA?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal kjøpe HDMI kabler til projektoren... fra USA?

Hei. Om dere ikke visste det såer HDMI kabler her til lands UTROLIG overpriset kontra amerikansk pris på nettet. Jeg føler meg som en idiot etter å ha brukt 400 og 300 kroner på mine to HDMI kabler for lenge siden, når de kan kjøpes i USA for bare en dollar eller to. Hvorfor er kabler så dyre i Norge? Samme når det gjaldt RCA kabler. De kostet 50-100 kroner overalt, men jeg kjøpte helt lik RCA kabel fra USA for ¢30! det er såvidt 2 kroner! 1/25 av prisen på den laveste jeg fant i Norge.

Nok om det.. Mine overpriset en meters HDMI kabler er ikke lang til å nå projektoren som jeg kommer til å ha snart... Receiveren min er cirka en meter fra veggen som lerretet kommer til åhenge på... projekotren kommer til å henge flere meter unna...

Monoprice har en 25-fots HDMI kabel til $15... Underkant av 90 norske kroner! Da slipper jeg skatt

Da har jeg... ~ 7m HDMI kabel projektor --> receiver... 1m HDMI kabel receiver --> PC.. 1m HDMI kabel receiver --> PS3

Noen som kan hjelpe meg med åfinne den billigste måten å få denne kabelen til huset mitt i Norge?

Amazon.com: PTC 20ft PREMIUM GOLD Series Black HDMI 1.3 CERTIFIED 24AWG CL2 rated black cable: Electronics

Hvis jeg erstatter PC skjermen med projektoren.. Burde jeg kjøpe en laaaang DVI kabel eller kjøpe en lang HDMI kabel til? eller holder det med den ene HDMI kabelen? (HDMI = lyd & bilde samtidig?)

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Hei. Om dere ikke visste det såer HDMI kabler her til lands UTROLIG overpriset kontra amerikansk pris på nettet. Jeg føler meg som en idiot etter å ha brukt 400 og 300 kroner på mine to HDMI kabler for lenge siden, når de kan kjøpes i USA for bare en dollar eller to. Hvorfor er kabler så dyre i Norge? Samme når det gjaldt RCA kabler. De kostet 50-100 kroner overalt, men jeg kjøpte helt lik RCA kabel fra USA for ¢30! det er såvidt 2 kroner! 1/25 av prisen på den laveste jeg fant i Norge.
    Det er et generelt høyt prisnivå i Norge. Dette gjelder uansett om det er biler, elektronikk eller kabler.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nok om det.. Mine overpriset en meters HDMI kabler er ikke lang til å nå projektoren som jeg kommer til å ha snart... Receiveren min er cirka en meter fra veggen som lerretet kommer til åhenge på... projekotren kommer til å henge flere meter unna...

Monoprice har en 25-fots HDMI kabel til $15... Underkant av 90 norske kroner! Da slipper jeg skatt

Da har jeg... ~ 7m HDMI kabel projektor --> receiver... 1m HDMI kabel receiver --> PC.. 1m HDMI kabel receiver --> PS3

Noen som kan hjelpe meg med åfinne den billigste måten å få denne kabelen til huset mitt i Norge?

Amazon.com: PTC 20ft PREMIUM GOLD Series Black HDMI 1.3 CERTIFIED 24AWG CL2 rated black cable: Electronics

Hvis jeg erstatter PC skjermen med projektoren.. Burde jeg kjøpe en laaaang DVI kabel eller kjøpe en lang HDMI kabel til? eller holder det med den ene HDMI kabelen? (HDMI = lyd & bilde samtidig?)
    Hei,
    Er nok lettere å få de hjem til Norge dersom du kjøper på ebay.

Denne for eksempel ser jo grei ut:

ULTRA PREMIUM 20 FT HDMI GOLD CABLE PS3 HDTV 1.3 1080P | eBay

Ellers er det bare å søke der så finner du masser med alternativer.

Mvh
    Peter

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har kjøpt mine på Cool Gadgets at the Right Price - Worldwide Free Shipping - DealExtreme - bare å ha tålmodighet ang leveringstid. Tar fort 4 uker.. men kablene er veldig bra!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Bare pass på at du ikke kjøper for billige kabler.....
    http://avforum.no/forum/kabler/11777...-tell-you.html
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvifor bestiller du ikkje berre ein dmi-kabel frå monoprice til døra di?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok at kabler er enda billigere i USA, men jeg synes ikke 49,- for en tremeter er så fryktelig ille egentlig.

DVI & HDMI - Bilde - Multimedia - Kabler - PC-er og tilleggsutstyr

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine er vel fra DealExtreme og Ebay. Og en krisekabel fra Elkjøp. Måtte ha den der og da. Er vel ikke så stor forskjell så lenge de er HDMI-"sertifisert".

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS232
    Det er et generelt høyt prisnivå i Norge. Dette gjelder uansett om det er biler, elektronikk eller kabler.
    Ja men som regel så har høye lønna noe å si på dette. Men når det gjelder HDMI kabler er det ingen unnskyldning. Jeg tjener ikke 25-50 ganger så mye som en amerikaner... Hvorfor må jeg betale 25-50 ganger så mye som han da? :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men som regel så har høye lønna noe å si på dette. Men når det gjelder HDMI kabler er det ingen unnskyldning. Jeg tjener ikke 25-50 ganger så mye som en amerikaner... Hvorfor må jeg betale 25-50 ganger så mye som han da? :evil:
    Det må du da ikke. Du sammenligner de billigste kablene med de dyreste nå. Det er ikke noe problem å finne kabler i USA som er like dyre (og dyrere) som de du har kjøpt i Norge. Det er heller ikke noe problem å finne vesentlig billigere kabler i Norge. Det blir ikke like billig som i USA, men det er langt i fra 25-50 ganger så dyrt.

Og skal du ha 15m High Speed sertifisert HDMI 1.4 kabel, så koster de en del, uansett hvor du kjøper de.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS232
    Er ikke enig. Mye brunevarer er forholdsvis billig her i Norge.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det må du da ikke. Du sammenligner de billigste kablene med de dyreste nå. Det er ikke noe problem å finne kabler i USA som er like dyre (og dyrere) som de du har kjøpt i Norge. Det er heller ikke noe problem å finne vesentlig billigere kabler i Norge. Det blir ikke like billig som i USA, men det er langt i fra 25-50 ganger så dyrt.

Og skal du ha 15m High Speed sertifisert HDMI 1.4 kabel, så koster de en del, uansett hvor du kjøper de.
    Jaja, men i USA kan du få RCA kabler til ¢29 og 1meters HDMI kabler til $1.50 osv...

men akkurat lang HDMI kabel vs lang HDMI kabel er ikke så stor forskjell.

Fant en 5 meters HDMI kabel på Class Ohlson til 249 kroner

Er kanskje bedre å bare ta den, så får jeg kjøpt den i morgen? i stedet for åvente flere uker.. :P

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Greit nok at kabler er enda billigere i USA, men jeg synes ikke 49,- for en tremeter er så fryktelig ille egentlig.

DVI & HDMI - Bilde - Multimedia - Kabler - PC-er og tilleggsutstyr
    Oi, den var jammen billig. Men må ha minst fem meter tror jeg. Skal kikke på siden!

10 meter til 99 kroner? Deltaco video/lydkabel - 10 m

5 meter til 139 kroner Deltaco video/lydkabel - HDMI - 5 m

OI OI OI OI OI!!!!!!!!!!!!!

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra jeg så denne tråden, jeg var jo nesten i ferd med å kjøpe en hdmi kabel fra apple til 149kr. (Hvorfor apple? Skal kjøpe mac mini..)
    Mye bedre å kjøpe på ebay, bestilte nettop en 1,8 meter med frakt til 23 nok

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Bra jeg så denne tråden, jeg var jo nesten i ferd med å kjøpe en hdmi kabel fra apple til 149kr. (Hvorfor apple? Skal kjøpe mac mini..)
    Hehe NP. Lønner seg å se på amerikanske priser

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I en økonomi som den norske så er det ikke rom for varer som gir minimal avkastning. Fyren som importerer skal ha en 600-700kr timen, og han bak disken skal ha 150kr timen. Hvis ikke det er butikken som importerer så skal gjerne de ha litt igjen til slutt også.

Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Er ikke enig. Mye brunevarer er forholdsvis billig her i Norge.
    Du har sikkert rett, men det stemmer ikke for noen av varene jeg har kjøpt.

Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Apple vet å ta seg betalt også da. Jeg har alltid kjøpt HDD, Ram og lignende fra andre steder, til min mac. Da sparer man fort 50%.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI Cable from Blue Jeans Cable

Der har jeg kjøpt min 13m HDMI kabel som går fra reciever til projektor. BJC Belden Series-1 kan anbefales, solide saker!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •