Innkjøp av ny TV. Plasma er fortsatt vinneren? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det refereres til retention/innbrenning når det snakkes om det sikreste valget. Alt jeg har sett av tester og sammenligninger der, tilsier at Panasonic er mer robuste på det området.

Var forøvrig nylig en som fikk innbrenning på en ny Samsung plasma her, som han ikke foreløpig har greid å fjerne.
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...nbrenning.html

LG sine plasmaer er enda mer utsatte for retention.
    Det er riktig at fjorårets modeller hadde et problem i forhold til fare for innbrenning og i den tråden du viser til var det vel nettopp tale om en 63" i C-serien. Dette har Samsung gjort noe med og i år er problemet borte.

Sitat fra Flatpanelsdk sin test av 8005 plasma:

Et af vores mest markante kritikpunkter på sidste års Samsung plasma-Tv var retention. C7705 modellen var den første til at indføre 3D i Samsungs plasma-Tv, men den nye og hurtigere fosfor gav også større tilbøjelighed til retention. Derfor håbede vi på, at Samsung havde taget hånd omkring problemet med 2011 modellerne.Heldigvis er det tilfældet. Samsung er tilbage til et meget lavt niveau af retention og samme niveau, som vi så på præ-3D modellerne. Retention kan opstå på D8005 – f.eks. efter flere timer på samme Tv-kanal med samme kanallogo – men det er næsten irrelevant. Og selv om du er hardcore konsolspiller, mener jeg ikke, at du vil opleve udbredte problemer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vt30

Er nok ikke bulletproof for perm inbrenning desverre , har en fifa glad kompis som kjørte ca 300 timer med sliders på sin vt30 50 tommer og var utrolig forsiktig med tv sendinger spilling de første 500 timene .. max 2 timer med pauser slider kjøring i 30 min . Men en lørdag glemte han litt tid og online med fifa 11 resultatet ble en inbrenning av fifa score, skremmmende med tanke på han virkelig tok inkjøring av tv seriøst og tv hadde 500 timer på baken
    Over en uke med sliders og snø med høy kontrast fada det nesten helt borte men skaden er gjort og frykten for at dette vill skje igjen er der.

Blir skremt selv lysten på plasma men har ikke lyst på problemet med innbrenning

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et 50 tommer 6 serie fra i fjor og har ikke hatt noe innbrenning, eneste er at du kan se spøkelser av det du har sett på rett før tven slår seg av når det er lys på tven men ikke bilde.
    Summing kommer i perioder på 1uke sån innimellom og høres ikke så lenge det er lyd på tven.

Kjøpte meg en PS59D6905 nå som blir levert på mandag, snappet den med meg hos elkjøp for den hyggelige pris av 12.999kr :-D
    Av demoer jeg har sett på den ser den svært bra ut og banker 8/9 serien led på det meste; den blir kun slått av 7/8serien i opplyste rom slik jeg så det (trolig "real black filter" som hjelper på).

Med en pris som er omtrent halvparten av 8serien(snaue 10.000kr mellom) er det lite man taper foruten 5tommer, nettleser og real black filter er ikke det noe å lure på. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikaelft

Etter å ha sammenlignet LED og Plasma i butikker så ser jeg at plasma har overlegen bildekvalitet. Men er de fortsatt plaget med innbrenning?
    Får ikke dette helt til å stemme. Jeg synes det er få plasmaskjermer som kommer til sin fulle rett i butikk pga overdreven belysning(ihvertfall i de butikkene jeg har vært innom). De blir så blasse og uskarpe i forhold til LED skjermene. Skal i tillegg tilføye at jeg ser at alle LED skjermene er satt i dynamisk modus og ofte med glorete overdrevne farger. Folk trekkes vel mot lys og farger da tydeligvis.

Det er vel ingen som faktisk bruker samme innstilling hjemme som det jeg ser står i butikker vel? Må jo få clouding av en annen verden når det gjelder LED skjermene med de innstillingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Celvin
    Får ikke dette helt til å stemme. Jeg synes det er få plasmaskjermer som kommer til sin fulle rett i butikk pga overdreven belysning(ihvertfall i de butikkene jeg har vært innom). De blir så blasse og uskarpe i forhold til LED skjermene. Skal i tillegg tilføye at jeg ser at alle LED skjermene er satt i dynamisk modus og ofte med glorete overdrevne farger. Folk trekkes vel mot lys og farger da tydeligvis.

Det er vel ingen som faktisk bruker samme innstilling hjemme som det jeg ser står i butikker vel? Må jo få clouding av en annen verden når det gjelder LED skjermene med de innstillingene.
    Vet at VT og GT serien ser forferdelige ut i butikk men samsung sine 6, 7 og 8 serier ser derimot ganske bra ut. Likevel er panasonic sin 100kg 42" fra i fjor den eneste plasmaen jeg syns har sett perfekt ut i butikk...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •