Projektor og Lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor og Lerret

Hei. Jeg skal i gang med min første hjemmekino!
    Har lest endel på nettet og blir nesten forvirret av alle ord og uttrykk som finnes der ute :?
    Jeg har sett her inne at EPSON EH-TW4400 skal være en bra projektor som jeg trolig kommer til å gå for. Eller burde jeg gå for en EPSON EH-TW 5500? Det komplette kaos oppstår når Sony VPL EW20 gjorde sin entre...
    Jeg må derimot få noen tips til noen gode Rammelerreter som er bra nok.
    Jeg har en lys kjeller, med hvite vegger. Lite lys kommer inn utenfra. Jeg har forstått det slik at jeg antakeligvis må velge et grått lerret?
    Rommet det skal være i er 4,20 x 3,40. Regner med at jeg kommer til å plassere projektoren i taket, ca 3,5 - 4 meter fra lerretet?
    Veggen lerretet skal være på er 3,4 m bred. Jeg ønsker i allefall et lerret rundt 100". Må det være murvegg, eller kan det festes på panel/sponplater også? Noen gode tips og forslag?

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Paulus
    Hei. Jeg skal i gang med min første hjemmekino!
    Har lest endel på nettet og blir nesten forvirret av alle ord og uttrykk som finnes der ute :?
    Jeg har sett her inne at EPSON EH-TW4400 skal være en bra projektor som jeg trolig kommer til å gå for.
    Jeg må derimot få noen tips til noen gode Rammelerreter som er bra nok.
    Jeg har en lys kjeller, med hvite vegger. Lite lys kommer inn utenfra. Jeg har fotstått det slik at jeg antakeligvis må velge et grått lerret?
    Rommet det skal være i er 4,20 x 3,40. Regner med at jeg kommer til å plassere projektoren i taket, ca 3,5 - 4 meter fra lerretet?
    Veggen lerretet skal være på er 3,4 m bred. Jeg ønsker i allefall et lerret rundt 100". Noen gode tips og forslag?
    Jeg handlet mitt rammelerret på Nettdata.no og er strålende fornøyd. Har av denne typen her ADEO (Invideo) GREYVISION 16:9 ramme 250cm - 106" (TILBUD !) ,men mitt er 100" (husker jeg betalte 3000,- for mitt, så denne prisen må jeg si er temmelig bra!).
    Jeg hadde også mitt først hengende i i lys stue så gikk for grått. Angrer ikke! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset Mr.Jetta

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Paulus
    Takker for tipset Mr.Jetta
    Enda billigere feks på Multicom;

INVIDEO Imager 250 Projector Frame Screen 16:9 250x147 Home Cinema VisionGrey / MULTICOM

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moby
    Takker Moby

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal selv gå til innkjøp av Epson sin nye 3D projektor, TH-W9000. Denne har jo ekstra lysstyrke, og i tillegg har jeg et fullstendig lystett rom med mørke vegger og tak. Noen anbefalinger til et rammelerret på et slikt oppsett? Er det slik at jeg burde gå for et hvit lerret, eller kan/bør VisionGray brukes her også? Bør jeg gå på en høyere prisklasse ettersom projektoren koster såpass, og kvaliteten er deretter?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •