Wow! Infocus SP 8602 til 10 000 -- Burde jeg gå for projektor?!?! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 71
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Rommet ditt er langt fra ideelt, men med en grå duk fungerer det nok. Med hvitt rom skal du bare ikke har alt for store forventninger når det gjelder kontrast, siden rommet vil reflektere mye lys tilbake på lerretet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Rommet ditt er langt fra ideelt, men med en grå duk fungerer det nok. Med hvitt rom skal du bare ikke har alt for store forventninger når det gjelder kontrast, siden rommet vil reflektere mye lys tilbake på lerretet.
    OK. Kanskje jeg klarer å overbevise moren min å male rommet. Bestefaren min er jo maler så det ikke noe stress å skaffe god maling og få det gjort ordentlig
    Sorte vegger = større kontrast, ikke sant?

Men vi bor jo i Norge. Snart blir det kull sort før jeg er hjemme fra skolen.

Infocus SP8602 (ny) 10 000 eller BenQ W20000 9000 kroner er aktuelt ser det ut som.

Men er det ikke sånn at...
    projektor med god konstrast og bra sort nivå = må ha svarte vegger
    projektor med dårlig kontrast / sort nivå = best med hvite vegger?

Vil sorte vegger gjøre en dårlig sort nivå tydligere, eller vil det hjelpe den med å forbedre sort nivået?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke brukt mye tid på å vurdere SP8602 mot W20000. Spesielt ikke med bare en tusenlapp i mellom. Gå for den nyeste du
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke brukt mye tid på å vurdere SP8602 mot W20000. Spesielt ikke med bare en tusenlapp i mellom. Gå for den nyeste du
    Okei du Da satser jeg på den. Den er borte fra Komplett akkurat nå men jeg håper den dukker opp etter hvert, selvom det egentlig haster for meg så vil ikke gjøre et kjøp jeg kan angre. Om 8602 ikke skulle dukke opp til 10 lapper et sted har du et godt forslag til projektor med god sort nivå og høy kontrast til samme pris?

Komplett har nå -33% på BenQ SP840, fra 15K til 10K : Komplett.no - BenQ Projektor SP840

Lyssterk, men konstrast/sort er jeg ikke sikker på. -33% er alltid godt å se da.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er jeg ikke helt enig med deg. W20000 er en mer påkosted modell enn 8602 med bla elektrisk lens shift og skarpere optikk. Dessuten så støyer SP8602 mye mer enn W20000. Det kan jo være avgørende for noen...

Smaken er som baken....

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dirtyboy
    Der er jeg ikke helt enig med deg. W20000 er en mer påkosted modell enn 8602 med bla elektrisk lens shift og skarpere optikk. Dessuten så støyer SP8602 mye mer enn W20000. Det kan jo være avgørende for noen...

Smaken er som baken....
    Vel jeg sitter med øra en halv meter fra en gaming PC som har 5-6 vifter, tviler på at en projektor i taket forstyrer meg

BenQ W20000 ny pris i 2008: 50 000
    Infocus 8602 ny pris i 2010: 30 000

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Vel jeg sitter med øra en halv meter fra en gaming PC som har 5-6 vifter, tviler på at en projektor i taket forstyrer meg

BenQ W20000 ny pris i 2008: 50 000
    Infocus 8602 ny pris i 2010: 30 000
    Tror ikke du bør tenke så mye på "ny priser", projektorer blir billigere og billigere.

Mitt forslag er at du tar en kikk på begge, så kjøper du den du synes er best.
    Jeg vil forundre meg hvis det er kjempe stor forskjell på disse to.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du bør tenke så mye på "ny priser", projektorer blir billigere og billigere.

Mitt forslag er at du tar en kikk på begge, så kjøper du den du synes er best.
    Jeg vil forundre meg hvis det er kjempe stor forskjell på disse to.
    Det er vel ikke så mange steder jeg kan ta en kikk på de? Hifiklubben har elendig utvalg av projektorer... De selger kun 6-7 modeller? Ikke prisen er ikke rimlig på det heller.

Det er vel bedre å kjøpe en projektor som kosta 35K i fjor til 10K nå, enn å kjøpe en projektor som kosta 8000 for noen måneder siden og koster 7000 nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

restlager

det spørs om komplett får denne inn igjen. det var restlageret som ble solgt ut til 10K og sp8602 blir nok snart erstattet av ny modell. avshop har den til 12K.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah ok, ganske nærme da... Er vel bare 40 min en time? Da kan jeg tenke meg å besøke den kinoen din en dag 8)

Litt off-topic har vi gått her. Har fått tilbud av en bruker her... BenQ W20000 for 9000 kroner... Ny pris var sub £5000 hørte jeg fra trustedreviews, som ga den 7/10 da den var ny i '08

Men hallo!!! Ingen har holdt seg til tema her.. Ingen som har svart på om
    "Ja, du kan ha projektor, det går greit med rommet ditt"

eller

"nei, ikke kjøp projektor, du trenger et annet rom, forhold deg til TV"

Eller lignende! Skulle gjerne hatt "projectors for dummies"-guide her... :neutral:
    Det er bare å komme.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smaken er som baken....
    I eco modus skiller det ikke "allverden" med tanke på støynivå. Jeg hadde W20000 en periode, og har testet 8602 i egen hjemmekino også, og kan ikke si at det slo meg at det var spesielt mye mer støy. 8602 med full spenning på lampen er ikke noe hyggelig å ha hengende ved siden av hodet, men der er det jo tross alt samme sak med W20000. Vi snakker vel ubehagelig kontra litt mer ubehagelig. Uansett, en brukt projektor er ikke spesielt attraktiv i forhold til en ny. Fargehjulet i BenQ projektorene har jo vært et evig tilbakevendende tema, der lageret tar kvelden på mange enheter. Det koster mer enn projektoren er verd å bytte dette for egen regning. Bedre å satse på en projektor med full garanti i så måte.
    Elektrisk lens-shift ser jeg heller ikke som noe stort argument, for man skal tross alt bare justere den en gang ;-)
    Når du nevner bildeskarphet, så står ikke 8602 tilbake for W20000. Når det gjelder kontrast, så er w20000 en god del bedre. Den målte rundt 7-8000:1, og det er mye høyere enn InFocusen. ANSI-kontrasten er også en god del høyere, men begge disse kontrastverdiene er uvesentlige i rommet til UltimaNoctis.
    Hadde ikke SP8602 vært satt opp med nesten perfekt fargerom, så ville selvsagt CMS-systemet i W20000 vært et argument. 8602 har ikke CMS, men ser du på målingene jeg tok (testen jeg linket til), så er det ikke mye å utsette på den.
    Hadde det vært snakk om en mørk-maskert hjemmekino, så ville jeg nok anbefalt W20000, gitt at timetallet i servicemenyen er lavt. En DLP med mange timer på telleren, er det for stor risiko forbundet med å kjøpe. Da ville jeg i hvert fall forsikret meg om at den fortsatt er underlagt garanti en god stund fremover.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at det ligger en 8602 på torget også, med en time på telleren.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I eco modus skiller det ikke "allverden" med tanke på støynivå. Jeg hadde W20000 en periode, og har testet 8602 i egen hjemmekino også, og kan ikke si at det slo meg at det var spesielt mye mer støy. 8602 med full spenning på lampen er ikke noe hyggelig å ha hengende ved siden av hodet, men der er det jo tross alt samme sak med W20000. Vi snakker vel ubehagelig kontra litt mer ubehagelig. Uansett, en brukt projektor er ikke spesielt attraktiv i forhold til en ny. Fargehjulet i BenQ projektorene har jo vært et evig tilbakevendende tema, der lageret tar kvelden på mange enheter. Det koster mer enn projektoren er verd å bytte dette for egen regning. Bedre å satse på en projektor med full garanti i så måte.
    Elektrisk lens-shift ser jeg heller ikke som noe stort argument, for man skal tross alt bare justere den en gang ;-)
    Når du nevner bildeskarphet, så står ikke 8602 tilbake for W20000. Når det gjelder kontrast, så er w20000 en god del bedre. Den målte rundt 7-8000:1, og det er mye høyere enn InFocusen. ANSI-kontrasten er også en god del høyere, men begge disse kontrastverdiene er uvesentlige i rommet til UltimaNoctis.
    Hadde ikke SP8602 vært satt opp med nesten perfekt fargerom, så ville selvsagt CMS-systemet i W20000 vært et argument. 8602 har ikke CMS, men ser du på målingene jeg tok (testen jeg linket til), så er det ikke mye å utsette på den.
    Hadde det vært snakk om en mørk-maskert hjemmekino, så ville jeg nok anbefalt W20000, gitt at timetallet i servicemenyen er lavt. En DLP med mange timer på telleren, er det for stor risiko forbundet med å kjøpe. Da ville jeg i hvert fall forsikret meg om at den fortsatt er underlagt garanti en god stund fremover.
    Er selvfølgelig enig med Gorm (han er jo tross alt eksperten), men hvis jeg ikke husker helt feil så testet du W20000 før den fikk "stabil" firmware med bla bedre styring av IRIS, bedre støyreduksjon etc. Så da hadde den kanskje fått enda bedre resultat hos deg?

Fordeler med nytt, men vil anta at W20000 maks er 3 år gammel, så hvis projektoren er kjøpt i Norge er det fortsatt 2 års reklamasjon (som feks et fargehjul vil bli dekket av)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Det er bare å komme.:-D
    Takk for tilbudet og ser fram til å besøket! Sender deg en melding når det passer engang

Men dette var jammen spennende å se så mange positive svar... (og at det mangler noen negative svar i det hele tatt 8) )

Nå var det fryktlig synd at Infocus SP8602 er utsolgt på komplett. Det føles stygt å måtte betale 2000 kroner mer for samme projektor AVshop er vel ikke åpen for pruting heller ? D:

Her er vel de projektorene som er mest aktuelle for meg:

Komplett.no - InFocus Projector SP8600 -Demo 6000 kroner

OPTOMA HD20 Videoprojektor | Hi-Fi Klubben 7300 kroner

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=598331 10 000 kroner

Eventuelt finne Infocus SP 8602 til 10 000 kroner igjen eller svelge stoltheten min, bite støvet og kjøpe den for 12 000 :P

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at det ligger en 8602 på torget også, med en time på telleren.
    Da kan ikke jeg gjøre annet en å ta den her og nå!

-------------------------------

Å herregud den forsvant fort! La igjen kommentar "Jeg tar den" og nå er annonsen borte..

Er ikke lett å være desperat :cry:

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony HW15 *brukt* ~200 timer til 11 000? Får gode assosiasjoner til Sony projektorer... Ny pris på 17-18K per dags dato

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan ikke jeg gjøre annet en å ta den her og nå!

-------------------------------

Å herregud den forsvant fort! La igjen kommentar "Jeg tar den" og nå er annonsen borte..

Er ikke lett å være desperat :cry:

Det var nok min. Jeg fjernet den da jeg benyttet angreretten. Ser etter en demobrukt på Komplett om en uke, så finner du den nok

For meg var ikke støynivået til å leve med. De 3000 ekstra for å få en Epson 4400 med mye lavere støynivå regnes (for meg) som vel verdt det. Bildet var derimot meget bra!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ha... Hva er god ANSI kontrast på projektorer til 10 lapper? En VT30 har f.eks 4400 cirka... PC skjermen min (Samsung XL2370) har 600:1) og Kuro LX5090 har 22 000 så vidt jeg vet :P Bare lurer på hva de beste projektorene klarer å produsere i 100% sort rom (med super maling, og et sorthull i rommet) som f.eks Sony 4KHD serierne, JVC top modellen osv.. Noen ting jeg alltid har lurt på men aldri fått helt konkret svar :P

Men mer relevant spørsmål er hvordan er ANSI kontrast til f.eks Infocus SP8602/BenQ W20000/Optoma HD20 eller noe i ROMMET MITT? (hvis du skulle tippe)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Det var nok min. Jeg fjernet den da jeg benyttet angreretten. Ser etter en demobrukt på Komplett om en uke, så finner du den nok

For meg var ikke støynivået til å leve med. De 3000 ekstra for å få en Epson 4400 med mye lavere støynivå regnes (for meg) som vel verdt det. Bildet var derimot meget bra!

Så du har sendt den inn?

Jeg skjønner ikke problemet med støynivå... Jeg LOVER dere PCen min har så mange vifter som spinner så fort at mann skulle tro det var støvsuger... Hører langt ut i huset og jeg har ikke noe problemet med det ^^ Musikken/filmen drukkner lyden uansett.

Tror du det funker om jeg ringer Komplett i morgen? Og snakker med de og ser om vi får avtalt noe. Det er nesten gratis 10 lapper for de!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selvfølgelig enig med Gorm (han er jo tross alt eksperten), men hvis jeg ikke husker helt feil så testet du W20000 før den fikk "stabil" firmware med bla bedre styring av IRIS, bedre støyreduksjon etc. Så da hadde den kanskje fått enda bedre resultat hos deg?

Jeg hadde W20000 over en lengre periode, men det er sant som du sier, det var ikke noen firmware-oppdatering tilgjengelig når jeg hadde den. Kan godt være jeg hadde hatt et annet inntrykk etter en oppdatering.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •