Jeg har tenkt å anskaffe en prosjektor til hjemmekinoen som jeg skal ha i mitt nye hus. Har prøvd å se litt på tester for å finne ut hva jeg skal ha, men må si at jeg er litt usikker på hva jeg skal velge. Flytter ikke inn i det nye huset før i November, men så at det er kampanje på InFocus SP8602 og dermed begynte jeg å kikke litt rundt etter hva jeg skal velge. Utifra tester jeg har lest har jeg litt problemer med å sammenligne de forskjellige prosjektorene for å finne den beste for meg.

Så de jeg har sett litt på er:
1. InFocus SP8602
2. Optoma HD82
3. Epson TW4400
4. Epson TW5500

Utifra noen tester så er SP8602 ett veldig godt valg og blant toppvalgene i prisklassen 1500-3500£, men priser forandrer seg jo hele tiden og nye produkter kommer til. I tillegg så var de fleste testene utført i begynnelsen av 2010. Oppsettet på denne er mekanisk, men det skal vel bare gjøres en gang, så det har egentlig ikke så stor betydning. Prosjektoren blir takmontert.
Den er og litt mer støyete enn de andre jeg har nevnt mener jeg å ha sett.

De tre andre har jeg ikke lest så mye om, men er slik jeg har forstått det i ca samme klasse bildemessig.
TW-4400 og HD82 har samme pris, mens SP8602 fåes for under 10 000-lappen. Blir det verdt å gå opp til TW5500,eller er det bortkastet penger?

Er det noen som har noen gode ideer om hva jeg bør velge?
Har ikke hatt prosjektor før og dermed er det nok en del ting som kanskje er åpenbare, som jeg ikke tenker på