Min siste CRT-TV: 32" WS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min siste CRT-TV: 32" WS

Har svirret litt mellom plasma, lcd og crt i det siste, men tror jeg nå har strandet på crt, kanskje mest på grunn av pris/ytelse. Hadde i utgangspunktet tenkt på en Loewe Aventos hifiklubben hadde til salgs for underkant av 10.000 kr, men ble litt usikker. Egentlig imponerte ikke de Loewe TVene klubben hadde utstilt meg noe særlig. Det de hadde utstilt var en Nemos til 24.000 kr samt en Articos til 34.000. Begge disse TVene hadde veldig bra skarphet og fargegjengivelse, men slet voldsomt når de ble litt bevegelse i bildet. Bildet kunne bli veldig urolig (flicker) og spesielt i vertikale panoreringer ble bildet en katastrofe. Husker spesielt en scene hvor kameraet panorerte seg nedover et tauverk på en båt. Tauet ble helt oppløst og ble til mange horisontale striper i stedet for ett solid element.

Klubben hadde ikke Aventos utstilt. Ettersom dette er en rimeligere modell en de to som var utstilt vet jeg ikke hvordan denne er i forhold til de to nevnte. Mistenker at det er den "HD" elektronikken som benyttes i toppmodellene som ødelegger bildet slikt. Vet ikke hva Aventos inneholder av dette.

Noen som har noen kommentarer angående dette? Andre modeller/merker dere vil anbefale meg i prisklassen 10-15.000 kr?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å finne den perfekte TV er jammen ikke lett. Med tiden blir jeg mer og mer skeptisk til om at noen egentlig er gode nok. Som tidliger nevnt valgte jeg Sony sin modell KV32FQ86 som selges svært gunstig i forhold til vanlig pris. Dette er en kjempeflott TV å se på designmessig, men på vanlige TV sendinger så er den ikke spesielt å skryte av.

Har kikket litt på Loewe TV'n,. iallfall de som de har her i Trondheim, og de minner meg veldig om Pixel Pluss apparatene til Philips. Vet ikke helt om jeg syns om de noe særlig, og iallfall ikke i forhold til prisen. Men flotte er de.

Et av de beste apparatene på vanlige analoge sendinger jeg vet om er 50Hz modellen 6518 fra Philips. Men pga av 50Hz og høyfrekvent linjelyd så ville den aldri vært aktuell for meg (gjelder alle 50Hz)

Av Sony så mener jeg kun du har et alternativ og det er KV32FQ86. Å betale 4000 kr ekstra for LX90 er bortkastet når eneste forskjell er minnekortleser. Vanlig prisforsjell er vanligvis 1000 kr.

Av Philips så har du 9509 som er toppmodellen til dem. Det er en del bedre på analoge TV sendinger enn Sony, men omtrent samme på DVD
    Ellers så er 8719 en helt grei 100Hz til under 9000.

Ville også vurdert Philips 8818, 8844, 8858 som er samme TV, men som har Natural Motion. Meget god TV, og en av mine favoritter, men tror den er vanskelig å skaffe.

Panasonic har sin PD30 i prisklassen 13 -15, og PX11 i klassen under 10 k. PD30 har Acutiy systemet til Panasonic. Meget skarpt bilde. Har desverre ikke fått sett denne på dårlig TV signal.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peakman: Hva er din kommentar angående de nevnte TVene og uro (flicker) i bildet ved bevegelse og hakking ved panorering? I følge diverse tester er det nettopp dette Loewe har utmerket seg på, men når jeg så Loewe i butikken ble jeg ikke så imponert selv. Er konkurentene enda dårligere?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic sin PX10 har litt problemer med flickering ved bevegelse. Så det spesielt under et skirenn med mye hvitt en gang. Da var f.eks Philips sin 8818/44/58 bedre.

Sony sin har generelt mye etterslep, (jeg tittet litt på fotball kamp på onsdag :shock: og jeg legger godt merke til det) De gangene jeg har vært på hifiklubben har det bestandig stått en DVD på så jeg vet ikke hvordan det er. Det virket som de hadde en natural motion/pixel pluss funksjon (vet ikke helt hva loewe kaller det) men man mister litt av filmfølesen. (akkurat som man gjør på min FQ86 og Philips sin Pixel Pluss apparater.

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    vet ikke helt hva loewe kaller det
    DMM = Digital Movie Mode, denne har igjen DMD (Digital Motion Detection) som sikkert kan føre til det du nevner. Men dette kan slås av i Loewe-tv'er, iallfall på de dyrere modellene.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan trygt anbefale deg å kjøpe en Loewe Aventos 32" WS. Dersom du kan få den for under 10k gjør du et kjempekjøp!

Min erfaring er at de "gamle" CRT-tvene mer enn nok gjør jobben med et knallbilde fremfor LCD og plasma (dessuten hva slags LCD og Plasma får du til den prisen...??? Ikke mye!)

Loewe er jo det nærmeste du kommer "HI-end" i denne kategorien og til denne prisen. Du har gode timer foran deg med denne TV'en.....

Dersom du ser på DVD er Aventosen krystallklar! Og dessuten; dårlige 100hz tver har kjempeproblemer med "etterslep" når du ser f.eks. fotballkamper, med raske kameraforflytninger o.l. Dette får du ikke med Aventosen. Det er nettopp 100hz-teknologien Loewe har en bra teknologi på, at de er svært sterke i konkurransen med andre 100hz-tver.

De problemene du refererte til i butikken kjenner jeg absolutt ikke igjen på min tv. Det er nettopp dette jeg har hatt problemer med på andre Sony og spes Phillips i prisklassen langt over 10k (for 1 - 1 1/2 år siden)...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe du har rett. Folka på hifiklubben nektet meg å vise en demonstrasjon av Aventosen før et evt. kjøp. Forklaringen lå visstnok i at denne var bestillingsvare (lagervare). Var så vidt jeg greide å få mast meg til å i det minste deponere på greia. Så får vi se om jeg gidder å bære med meg kassa på 60 kg tilbake igjen om jeg ikke er fornøyd.. (nei har ikke egen bil)

Kan legge til at jeg selv er ganske kritisk når det gjelder billedkvalitet. Pleier som regel å finne feil i bildet relativt fort. Et kjøp av en TV i dag blir derfor til syvende og sist et ren kompromiss.

Kan også legge til at når jeg skal forklare ting så blir fem fjær fort til en omelett. "Noe" kan fort bli "voldsom" og "litt" kan bli til "veldig". De som kjenner meg venner seg til det..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner problemet! Er jo kjent som en slik selv. Se tråd under Prisjakt Audio....

merkelig dette med HiFiKlubben din, da. De må jo skjønne at en gjerne vil være sikker før en kjøper et såpass dyrt produkt (selv om kanskje 10000,- for en ansatt ikke er mye penger???) Men kanskje problemet ligger i at HiFi Klubben offesielt ikke vil selge CRT-lenger og "satser på fremtiden" med flatskjerm...

Demonstrasjon burde være selvfølgelig!!!

Glemte å si i sted: Brukermenyen på Loewene er state of the art!!!

Håper du tester og finner den tilfredstillende. jeg er i hvertfall kjempefornøyd med min, og de som kjenner meg vet at jeg er kresen på min måte og ikke kjøper hva som helst....

Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at hifiklubben selger disse TVene så billig er som du sier at de vil bli kvitt dem så fort som mulig. CRT-TVene skulle vært ute av deres sortement for lenge siden. Antar det har noe med penger å gjøre som så mye annet..

Fikk testet menyene på de to Loewene som var utstilt og det var veldig bra ja. Er det noen funksjoner en lurer på trykker en bare på en "i"-knapp og så spretter en forklaring opp på skjermen. Genialt.

Får håpe jeg blir fornøyd ja. Synd harddisken på disse TVene er så dyre. Fikk veldig lyst på en TV med harddisk, men gidder ikke å slenge 12.000 kr ekstra for å få med en 80 GB harddisk. Da kjøper jeg heller en ekstern en..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at 12000 er for mye penger kun for en harddisk. Og det er jo fremdeles bedre med CRT på en 32" enn dig. flate allikevel.....

Lykke til med Aventos!

Rune

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •