Trenger råd angående innkjøp av nytt TV!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd angående innkjøp av nytt TV!

Mine foreldres gode, gamle Panasonic røk for noen dager siden, og jeg fant ut at jeg skulle hjelpe dem med å finne et skikkelig bra TV, men jeg må innrømme at dagens forskjellige TV-systemer forvirrer meg. Jeg trenger altså råd.

TV'et skal primært brukes til å se på TV (kabel), og kanskje til å se en DVD en gang iblant. Og da er spørsmålet: LCD, Plasma eller CRT? Størrelsen skal være 28" eller 32" WS.

Hvis jeg ikke har misforstått, så er CRT og LCD bedre når det gjelder TV-titting, mens de større Plasmaskjermene (42") er best til DVD. Er jeg på jordet, eller?

Foreldrene mine er relativt designbevisste, så jeg lurer på om CRT-TV'ene til Loewe kan være noe. Pris er også viktig i vurderingen, for jeg vil ikke at de skal legge ut masse penger for et TV som "går ut på dato" i løpet av et par år.

Jeg setter stor pris på lettforståelige råd.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert en super LCD, men den er nok i dyreste laget. Jeg tror ikke de er villige til å legge ut mer enn en 15000,- for en ny TV.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Sikkert en super LCD, men den er nok i dyreste laget. Jeg tror ikke de er villige til å legge ut mer enn en 15000,- for en ny TV.
    Da har du jo ikke noe valg. CRT er det eneste du får i den prisklassen.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klubben skal jo avvikle CRT produktene sine, og det må vel være gunstig å se på et tilbud i den sammenheng?

WS er ubrukelig under 32".

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    WS er ubrukelig under 32".
    Det kommer jo helt ann på sitteavstanden. 28" WS er faktisk mest solgt.

Av en eller annen grunn har en del folk en formening om at 28" WS gir mer forvridning av bildet. Vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt det kommentert. Lurer på hvordan det ryktet oppstod.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    28" WS er faktisk mest solgt.
    Tragisk! og det må skyldes prisen! For man kan like gjerne se på en 20" std. TV isteden, og den er billigere. Halloooooooo - til nød kan 28WS settes på kjøkkenbenken! Reise-TV størrelse. Det må være det dummeste kjøpet som annonseres i pressen, uansett kjede!

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Trenger råd angående innkjøp av nytt TV!

Har ingen anelse om hvordan bruktmarkedet er for sånt, men jeg hadde en Loewe Vitros tidligere som jeg iallfall var godt fornøyd med før jeg gikk over til større format. Finnes oppgraderingskit til den, men prisen er vel ikke akkurat to femti og en bugg..

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det skyldes ikke prisen. Det skyldes størrelse. 90% av kvinnfolkene i dette landet har ingen planer om å plassere en 32" Widescreen TV i sin stue slik at den kan ta opp 50.000,- i gulvplass.

Bor man f.eks på en 2 x 3 meter hybel så vil en 28" funke utmerket. Sitter man 3 meter unna så blir det alt for lite, men er avstanden 1 meter så funker det bra. Du har jo sikkert ikke en 32" dataskjerm foran deg nå.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Nei det skyldes ikke prisen. Det skyldes størrelse. 90% av kvinnfolkene i dette landet har ingen planer om å plassere en 32" Widescreen TV i sin stue slik at den kan ta opp 50.000,- i gulvplass.

Bor man f.eks på en 2 x 3 meter hybel så vil en 28" funke utmerket. Sitter man 3 meter unna så blir det alt for lite, men er avstanden 1 meter så funker det bra. Du har jo sikkert ikke en 32" dataskjerm foran deg nå.
    Derfor er det ålreit å sitte her med lerret på 82" som ikke opptar noen m*² areal og kona trives greit med størrelsen :shock:
    Rådet er: Først hjemmekino, deretter kjerring 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom jeg skulle kjøpt en TV til 10-15k til vanlig stuebruk ville jeg ikke vurdert annet enn en 32" CRT. Du får dessuten uslåelig bilde i den prisklassen.
    Men eksakt hvilken merke/modell kan jeg desverre ikke svare på, er ikke oppdatert på det siste av CRT.

Hva med en (lite) brukt Loewe?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder spesifikke modeller i den prisklassen så skrev jeg en post om dette i tråden her. Peakman sitt innlegg der er verdt å lese.

Til trådstarter: Dersom foreldrene dine er opptatt av design så har du ingen valg. Gå for Loewe

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene folkens!

Å overtale mine middelaldrende foreldre til å punge ut mer enn femtentusen for en TV, er så å si umulig, så jeg tror det blir en Loewe. De ser jo unektelig sofistikerte ut.

Får bare håpe at HiFi-Klubben fortsatt har noen CRT-modeller igjen.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben hadde dessverre ikke noen Loewe 32" igjen, så jeg lurer på om dette tilbudet være noe:

http://www.euronics.no/produkter/ind...Oktober%202004

Den er pen å se på, og det tekniske ser meget bra ut. Jeg fant lite informasjon om denne spesifikke modellen på nettet, så jeg håper noe kan komme med innpill.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Vært og kikket på denne. Den er helt OK, men synes at denne var like bra/dårlig :-) http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...planation_text

Den har litt mer txttvminne samt 2xRGB Scart.

Newcomer StianH* sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Dale Cooper!
    Hvordan hifi-klubben butikk har du vært på da?
    Jeg er Cybertainment-medlem (klubb på hifi-klubbens hjemmesider), og som medlem der kan jeg se på liste som heter "lagersalg" at det er ganske mange forretninger som enda har sterkt nedsatte Loewe TVer igjen.
    Om din nærmeste hfk-butikk ikke har noen inne burde de kunne skaffe en til deg fra en annen forretning.

Den modellen jeg ser det er mest igjen av er: Loewe Xelos 32" Widescreen tv Stk kr 14 998,00(før) kr 9 998,00(nå)
    Edit: Det er forresten andre modeller også igjen da, men denne var det mest av virker det som.
    Prisen varierer også. Noen har den der TVen der til 1000 kr lavere.

Stikk hvertfall innom nærmeste hfk butikk eller ring dem for å høre om de kan skaffe en fra en annen forretning om du/dine foreldre ennå er interessert i Loewe TV.

Newcomer doberman sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. Har hatt JVC til like under 15.000. Prøvde først en masse tv-er, og kikka blant annet på Philips og Panasonic. Nå har dem kommet med nye modeller av JVC, og jeg synes du burde gå for dem. Husker ikke modell nå, men kan finne for deg hvis det trengs. Elkjøp har greit utvalg. Tips, velg 50 hertz, ikke la selgeren lure deg til 100 hertz. Snakka med JVC da jeg fikk feil på en tv jeg bytta inn, og dem lurte på åssen i vide all verden Elkjøp selgeren kunne anbefale en 100 hertz tv da jeg skulle bruke den mest til dvd, til det var 100 hertz IKKE egna!

Vel vel, lykke til

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doberman
    Heisann. Har hatt JVC til like under 15.000. Prøvde først en masse tv-er, og kikka blant annet på Philips og Panasonic. Nå har dem kommet med nye modeller av JVC, og jeg synes du burde gå for dem. Husker ikke modell nå, men kan finne for deg hvis det trengs. Elkjøp har greit utvalg. Tips, velg 50 hertz, ikke la selgeren lure deg til 100 hertz. Snakka med JVC da jeg fikk feil på en tv jeg bytta inn, og dem lurte på åssen i vide all verden Elkjøp selgeren kunne anbefale en 100 hertz tv da jeg skulle bruke den mest til dvd, til det var 100 hertz IKKE egna!

Vel vel, lykke til
    Faktisk ikke mange som vet at 50Hz TV'er har mindre (ingen) artifacts sammenlignet med 100Hz'ene. Dessverre er det dog slik at disse som regel ikke har "siste nytt" i elektronikk og billedrørteknologi. Tenk å kunne fått en topp spec'et 50Hz som man kunne dytte på en Faroudja linjedobler på, da hadde det virkeligt blitt bra!

B.

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen har TV... Andre har Loewe... Aventos Living 32" Før 13 lakser.. Nå 7699,- 28" før et eller annet.... Nå 7999,- Sølv eller Sort.... Så lenge tilbudet rekker hos Hi-Fi Klubben

Newcomer Theater sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig å få seg en brukbar 42" plasma til en overkommelig pris også: