Hvilket PLASMA tv er best til under 25.000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer SnowDOG_ sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilket PLASMA tv er best til under 25.000,-

Som topic sier så vurderer eg å kjøpe plasma skjerm med tuner. Så Shark 42" Plasma EPT-4210AP 42" 16/9 plasma med TV tuner, 1200:1 til ca. 21.000,-

Men lurer på om det er skjermer med mye bedre kvalitet men bør ikke koster over 25tusen. Noen som har peiling?

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper ikke du er kresen... En plasma til den prisen gir omtrent like bra bilde som om du kjøper en DLP-prosjektør til 10 000 og bruker en murvegg som lerret...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var typisk Mastiff. :-)

Den beste 42" selges nå til 24995 og er en Panasonc 42PA20. Dette er en meget bra Plasma TV i forhold til mange modeller. Den er f.eks en del bedre enn Pioneer sin modell til 50k. (434)

Newcomer SnowDOG_ sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Det var typisk Mastiff. :-)

Den beste 42" selges nå til 24995 og er en Panasonc 42PA20. Dette er en meget bra Plasma TV i forhold til mange modeller. Den er f.eks en del bedre enn Pioneer sin modell til 50k. (434)
    :shock: HVA?? Kor har de denne så billig?

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den blant annet på Elkjøp til rett under 25k.

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO..._vartypes_text

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flyttet denne til prisjakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel og merke uten fot..

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette "lillebroren" til testvinner i DVD og Hjemmekino?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forgjengeren. ca et halvt år gamlere.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh...eldre? Ja, ja, man legger neppe merke til slike bagateller når man er fornøyd med plasma! :twisted:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Eh...eldre? Ja, ja, man legger neppe merke til slike bagateller når man er fornøyd med plasma! :twisted:
    Det finnes jo ingen konkurrende teknikker på markedet, så hvis man er ute etter et slikt produkt så har man ikke noe valg.

OG hva er best? Det er alt etter hva man vektlegger. Noen syns at Mercedes er best grunnet komfort, mens andre syns BMW er best grunnet sportslighet.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, analogien er grei, men jeg vil nok heller si at noen syns Nissan Micra er best, mens andre foretrekker Volkswagen Polo. Begge er små og snertne, men ytelsene er ganske dårlige. Det sier nok atskillig mer om status for disse to teknologiene for nå. Elegante når de står stille (slått av), men ikke noe å skryte av når de fyres opp! :twisted:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes jo ingen andre TV teknologier som kan gi deg bilde på 40 eller 50 tommer med sammme kvalitet og brukerfølese.

- Bakprojeksjon (for stor for de fleste)
    - LCD (der er ialfall bildet dårlig)
    - LED (ikke på markedet enda og kvalitet utvist)
    - CRT (finnes ikke i den størrelsen)

Den gjennomsnittlige plasma kjøper er en som tenker design og vil ha bra bilde. De fleste syns at bildekvaliteten på Plasma er god nok i massevis. Selvsagt er ikke fargegjengivelsen like bra som CRT, men de kan ikke konkurrer på størrelse og plass.

Du kommer nok aldri til å bli fornøyd med plasma og jeg kommer aldri til å bli fornøyd med bråket til en projektor. (LCD, DLP). Størrelsen til en CRT gjør den helt uaktuell og er dermed ubrukelig etter min mening.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er av en helt annen oppfatning. Etter å ha sett mange plasma tv'er synes jeg ikke at noen av dem er bedre enn en Philips LCD tv jeg så. Husker ikke modellnavnet da men. Etter min mening var Philpsen bedre på allt utenom sortnivå. Jeg mener å huske at Philips's 30" LCD ligger på ca 25k.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun en TV som virker mer imponerende i dagslys og det er 32PF9986 fra Philips. Med bra kildemateriale så er denne sylskarp. Men andre LCD skjermer er på langt nær like bra.

Og, jeg tok ikke utganspunkt i titting i en butikk for der har LCD en stor fordel med sin ikke reflekterende skjerm.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun en TV som virker mer imponerende i dagslys og det er 32PF9986 fra Philips.
    Da var det nok den. Jeg så imidlertid denne skjermen i opplyste butikklokaler. Hele situasjonen i forhold til plasma forandrer seg muligens i et mørkere rom.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    [quote="Ak"]
    Hele situasjonen i forhold til plasma forandrer seg muligens i et mørkere rom.
    Ehhmmm, ...ja... :wink:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    - Bakprojeksjon (for stor for de fleste)
    - LED (ikke på markedet enda og kvalitet utvist)
    - CRT (finnes ikke i den størrelsen)

Den gjennomsnittlige plasma kjøper er en som tenker design og vil ha bra bilde. De fleste syns at bildekvaliteten på Plasma er god nok i massevis. Selvsagt er ikke fargegjengivelsen like bra som CRT, men de kan ikke konkurrer på størrelse og plass.

Du kommer nok aldri til å bli fornøyd med plasma og jeg kommer aldri til å bli fornøyd med bråket til en projektor. (LCD, DLP). Størrelsen til en CRT gjør den helt uaktuell og er dermed ubrukelig etter min mening.
    Jeg er enig i det mye av du sier der, enten du tror det eller ikke. Der du mister meg er i det at du innimellom antyder at plasma kan måle seg bildemessig med prosjektører (uansett type vil en i mellomklassen knuse en plasmaskjerm). For det er selvsagt feil. Hvis du bare kan innrømme at plasmaskjermer har langt igjen (og sannsynligvis aldri når fram) til den bildekvaliteten vi får fra en god prosjektør, og enda lengre fram til en CRT-prosjektør, men det er en annen klasse - å klage på størrelsen er som å klage på at en F50 har for lite bagasjerom... (ja, jeg liker bilmetaforer! Og min BG 808 er nok ingen F50, men en 70-talls Porsche 911 er den nok i forhold til plasmaens Nissan Micra...) så kan vi egentlig la temaet falle. Jeg har jo allerede gitt deg rett i at designmessig og plassmessig er plasma bedre enn CRT.

Forresten, støyen er da irrelevant, det fins alltid metoder å bli kvitt den på, f.eks. en boks med luftekanal til et naborom eller loftet. Det skulle jeg til og med klart i den toromsleiligheten jeg hadde på Romsås for ti år siden! :wink:

Bakprojeksjon kan gi meget bra bilder, det ble vel solgt en Barco-tv med det her for en stund siden. ET bilde til å dø av...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du vil finne noen plasser hvor jeg hevder at bildet er bedre på en plasma enn en projektor i et mørkt rom. I såfall finn den posten så skal jeg endre den tvert for det mener jeg ikke.

Projektor og plasma er så to forskjellige produkter at i de fleste sammenhenger så er de ikke konkurrenter. Det er to forskjellige kundetyper som vil ha dem. Plasma er for stuen, projektor er for hjemmekinorommet.

Det jeg syns er dumt er hakkingen på folk som har lyst til å kjøpe plasma for du syns bildet er elendig. For de fleste så er nemlig ikke bildet det. De fleste som ser en Plasma skjerm syns bildet er helt fantastisk. Bare still deg på en butikk hvor de har relativ gode signalkilder og se på folk som drømmer seg bort. Og for de aller aller fleste av disse er projektor totalt uaktuellt. For stort bilde i stua er plasma uten konkurranse mener jeg.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis folk spør hva som gir best bilde, svarer jeg jo bare! :wink: