Frittstående, sammenleggbart lerret?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Frittstående, sammenleggbart lerret?

Det virker som om de fleste her tråkker til og bygger permanente hjemmekinoløsninger. For min del ligger ferdig løsning sannsynligvis mot slutten av 2006.

I mellomtiden kunne jeg jo tenke meg en midlertidig løsning. Derfor hadde det vært fint om noen kunne fortelle meg hvor man kan få tak i billige frittstående lerret, gjerne slike man bruker til lydbildefremvisning etc.
    Med en bordstående projektor burde det jo være mulig å kjøre kinokveld i stua mens man venter på at husets mange oppussingsobjekter ferdigstilles og hjemmekinoen nærmer seg...

Så:
    Noen som vet hvor man får tak i sånne sammenleggbare lerret til en billig penge?
    Skal sjekke litt på bruktmarkedet også, men hva er en grei pris på et brukt lerret?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken størrelse tenker du på? Jeg har et portabelt 60" liggendes med et lite merke i....

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merke i selve lerretet, eller? I så fall hvor og hvor stort? Hvilken farge har lerretet (hvitt/grått)? Hvor høyt kan lerretet løftes over gulvet? Hva slags stativ er det (sånn med trebeinet fot, eller kassett på gulvet)?

Størrelsen er helt grei for mitt provisoriske formål.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merke i selve lerretet, eller? I så fall hvor og hvor stort? Hvilken farge har lerretet (hvitt/grått)? Hvor høyt kan lerretet løftes over gulvet? Hva slags stativ er det (sånn med trebeinet fot, eller kassett på gulvet)?
    Hoi...
    Det er en liten skade i selve duken, hvor stor den er husker jeg ikke helt, men det kan jeg finne ut. Dette kan sikkert også fikses greit med ett eller annet hitt stoff. Lerretet er hvitt med 1 gain tror jeg det var. Jeg vil tippe man kan løfte lerretet ca 40cm over bakken (til kanten på bildet), dette området er da sort. Lerretet ligger i en rimelig stødig kasset på gulvet.

http://www.comparestoreprices.co.uk/...ny-vpshs60.asp

Var det eneste jeg fannt om lerretet... Lite bilde er bedre enn ingen bilde

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde et slikt selv. (Før jeg klippet det opp og monterte det på ramme.)

Utrolig praktisk. Selve stangen som holder oppe lerretet kan festes under kassetten, og kassetten har bærehåndtak og veier lite.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig praktisk. Selve stangen som holder oppe lerretet kan festes under kassetten, og kassetten har bærehåndtak og veier lite.
    Det var nettop den stangen som var litt løs eller noe som gjorde at lerretetet fikk en liten skade. Tror locke mekanismen på selve stangen hadde en dårlig dag slik at duken ble dradd i en syk fart inn på rullen fra å være helt utrullet.
    Skal forøvrig få prøvd å tatt et bilde av "skaden" Roffe.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låner denne kjempegamle tråden her jeg

Er dette et portabelt/frittstående lerret? Står ingenting om det, men ser ut som det har føtter. Dette kan jo uten tvil være billigere kjøpe et slikt og en billig HD projektor en å svi av 30 lapper på ny 65" tv.

Komplett.no - Elite Screens 16:9 lerret 177x100cm

Newcomer redline3 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer også på dette da fruen ikke vil ha permanent lerret i stua. Men kan gå med på å ha ett som man setter opp ved fotball kamper, en god film eller en kveld med høyrøstede gutter som spiller ps3.

Noen som kjenner til lerret som man kan evt. sette på toppen av tv-benken?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket ut dette nærmere og det viser seg at dette lerrettet er frittstående. Men det jeg ikke tenkte på er at det er jo fader meg nesten 2meter langt, ble nesten for langt for mitt oppsett, i tillegg så er den idiotiske sorte bunndelen av lerretet så høy (80cm eller noe) så selve bildet vil bli altfor høyt oppe om man putter den på tv benken.

I tillegg så har jeg bare en 2m å gå på når det gjelder linse til lerret ratio, tror kanskje det blir litt for kort om jeg skal bruke projketor. Kanskje 2 og en halv meter ish maks. Trenger vel lens shift på projektoren også.

Det jeg tenkte på nå var å bare kjøpe et manuelt lerret. Men istedenfor å henge det opp, bare legge det på gulvet, og sette en krok på bunnen kjøpe en trepinne som kan hjelpe det stå oppe hvor jeg bruker kroken til å holde det :P

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Har sjekket ut dette nærmere og det viser seg at dette lerrettet er frittstående. Men det jeg ikke tenkte på er at det er jo fader meg nesten 2meter langt, ble nesten for langt for mitt oppsett, i tillegg så er den idiotiske sorte bunndelen av lerretet så høy (80cm eller noe) så selve bildet vil bli altfor høyt oppe om man putter den på tv benken.

I tillegg så har jeg bare en 2m å gå på når det gjelder linse til lerret ratio, tror kanskje det blir litt for kort om jeg skal bruke projketor. Kanskje 2 og en halv meter ish maks. Trenger vel lens shift på projektoren også.

Det jeg tenkte på nå var å bare kjøpe et manuelt lerret. Men istedenfor å henge det opp, bare legge det på gulvet, og sette en krok på bunnen kjøpe en trepinne som kan hjelpe det stå oppe hvor jeg bruker kroken til å holde det :P
    Et lerret vil øke kino-opplevelsen med mange hakk, og vil harmonere bra med det råe utstyret du har i dag. Kan du ikke bare skaffe deg et billig rammelerret? Trenger jo ikke ett voldsomt stort ett for å overgå 55" du har i dag. Og trenger ikke å koste en månedslønn:wink:
    Du vil irritere deg over at du ikke gikk for projektor tidligere! Nå er jo vinteren veldig nærme og, så BigScreen er godt for sjela fremover!
    Spørsmålet er jo om du ser mest film, eller om det også blir vedig mye vanlig tv-titting, for da flyr timene på lampen!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en følelse at han ikke har rammelerret av samme grunn som meg - Vinduer på sideveggen. Da må man jo vente på mørket for å nyte en film!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenAug
    Jeg har en følelse at han ikke har rammelerret av samme grunn som meg - Vinduer på sideveggen. Da må man jo vente på mørket for å nyte en film!
    Dårlig unnskyldning! hehe
    Er jo bare å lage en slags non-permanent løsning bestående av en ramme med sort høyttaler-stoff e.l slik som "Noose" har gjort i sin stuekino :wink:
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Titt innom tråden min da (link i signatur) og se om du får en god idè på hvordan jeg kan få god nok lyskontroll til PJ. Skulle gjerne flyttet Tv'n til soverommet og fått storskjerm i stua. Jeg sliter bare med 6 meter vindu på sideveggen 8)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenAug
    Titt innom tråden min da (link i signatur) og se om du får en god idè på hvordan jeg kan få god nok lyskontroll til PJ. Skulle gjerne flyttet Tv'n til soverommet og fått storskjerm i stua. Jeg sliter bare med 6 meter vindu på sideveggen 8)
    Fremdeles ingen unnskyldning, sett bort i fra at store lystette sorte gardinerer både vil koste en god slump, samt ødelegge litt waf'n. Meget pent innredet leilighet btw!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Setter pris på kommentarer i tråden btw (a)
    Som du sikkert så på pyntedetaljene, så er det en kvinne med i bildet Får nok ikke hengt opp noen gardiner i første omgang, nei :/

Får nok smøre meg med tålmodighet å vente til vi skal kjøpe hus om noen år

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med ett oppblåstbart lerret? vet soundgarden har/hatt det.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varför inte ett helt vanligt manuellt lerret som du drar upp i stället för dra ned?
    Då kan du lägga/montera kassetten på den höjd som passar.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •