Erfaringer med å kjøpe fra B&H USA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med å kjøpe fra B&H USA

Driver å ser meg rundt etter prosjektor og etter mye fram og tilbake har jeg bestemt meg for å gå for Mitsubishi HC4000.
    Man vil spare nesten 3000 kroner ved å kjøpe denne fra B&H (ink frakt/toll), tenker at om det skulle skje noe så ville jo 3000 kroner dekke det værste av hva en reparasjon ville koste.

Eventuelt, tror noen at den vill komme på tilbud i Norge i næremeste framtid?

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de mer amatørmessige butikkene jeg har vært i kontakt med. Måtte scanne inn visakort å sende dem, ble kontaktet fra selskapet om at de ikke kunne lese filen og at jeg måtte sende inn på nytt. Altså enten svindel eller inkompetanse. At noen skal ha problemer med .png stiller jeg meg undrende til. Fikk det jeg skulle ha uten å sende nytt bilde, aldri mer. På garantien refererte de til produsent.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke andre butikker heter det samme, så har denne i alle fall vært i drift i mange år. Og de overlever jo ikke om de driver med tull.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&H Photo Video Digital Cameras, Photography, Camcorders

Är det den butiken går den för att vara en av de allra bästa butikerna. Fotografer fullkommligt älskar de pga deras goda service.
    Personligen har jag handlat 4 gånger av de och jag har bara skryt till de.

Att du måste sända de bildbevis på identifikation bör du bara vara glad för. Det är för din säkerhet lika mycket som för butikens skull.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har vært en tur innom B&H i NYC og det er den mest omstendige handelen jeg har vært borti i mitt levende liv. Mener ikke å snakke stygt om jøder, men det er vel ingen hemmelighet at dem er flinke med penger, og at eierene og alle ansatte av B&H er ortodokse sådan....tror mottoet er "trust no one"

lang historie kort for å kjøpe et sett med SLR filter til en kompis:
    -først finne rett avdeling
    -stå i kø og få tildelt en av 60-70 hjelpere
    -si hva en skal ha, så kommer varen i en eske på et transportbånd-system som gikk rundt i hele butikken.
    -kunde og selger sjekker at varen er som forventet, for så scannes og sendes videre på båndet.
    -deretter er det finne kasse, her hadde dem delt opp kasser for cash og kasser for kort, betale for varen som en IKKE har fått enda, så gå videre til neste skranke for å vise kvitto og få utlevert varen..

i tillegg så er butikken full av væpnet politi og kamera

at dem krever kopi av et kredittkort kommer ikke som noen bombe for min del

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Storfornøyd med sjappa. Superseriøse, varen levert på døra 5 dager etter bestilling.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet både i butikken i NY et par ganger, samt sendt utstyr til Florida og hentet det der. Veldig seriøse og ganske gode priser. Sende til en annen stat og hente er egentlig et greit tips hvis du eller noen du kjenner skal over dammen, da slipper du lokal NY tax.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv handlet i butikkeren i New York, samt bestilt en pc som ble shippet med UPS. Når jeg handlet første gang ble jeg bedt også om å sende over legitimasjon/bilde av bankkortet for å verifisere at jeg var den jeg utgav meg for.

Veldig god og rask service, så kan anbefale dem, men om det er verdt å bare spare 3.000 kr på en projektor er en annen ting... kjenner ikke garantien på den, men fullt mulig du ikke har noen rettigheter i Norge og med timeprisen verkstedene opererer med på betalbar service, så blir det fort dyrt.

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode svar, da blir det nok garantert kjøpt fra B&H fant nettopp ut at naboen skal til NY i 2.august og da slipper jeg frakt og tax så da sparer jeg jeg faktisk 7500,- kroner mot å kjøpe den i norge så da blir det done deal om det ikke popper opp et god tilbud i Norge for den tid.

Takker for tilbakemeldinger.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk å legge til, frakt, moms, fortollingsgebyr og prisreduksjon mens du venter, for å få det til å bli en gjevn sammenligning. Samt euro schoky nettkabel.

Norsk forbrukerkjøpsrettslov gjelder heller ikke, denne er best i verden.

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant alt du sier, men siden naboen nå faktisk skal til NY den andre august så slipper jeg frakt. Om jeg heldig med dollarkurs og pris så er det mulig jeg slipper moms også da varer under 6000kroner ikke er momspålagte.

Enig argumentet ditt på norsk forbrukerkjøpslov men får jeg den til 7000 kroner under norsk pris er det uten tvil verdt det for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Menar att det är 4% sales tax i NY.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Att du måste sända de bildbevis på identifikation bör du bara vara glad för. Det är för din säkerhet lika mycket som för butikens skull.
    Nei, det er det ikke.

Ved å sende en kopi av kortet ditt, må du stole på at butikken har gode nok rutiner for å behandle disse kopiene. Sitter det kanskje en sekretær og printer ut bildene som hun sender til en som godkjenner salget? Hvor blir det i så fall av utskriften? Kastes den rett i søppelbøtten, så tyver kan finne de i kontainere på kvelden?

Sikkerheten på mailserveren deres er sannsynligvis ikke på langt nær like god som sikkerheten på betalingsløsningen, så hvis mailene ikke slettes fortløpende, vil denne serveren være en gullgruve for hackere (eller utro tjenere i bedriften). Dessuten er det mulig å snappe opp mailen på vei til butikkens mailserver.

Praksisen reduserer riktig nok risikoen for at kortet ditt vil bli misbrukt i akkurat denne butikken, men det er det relativt enkelt å få kortselskapet til å annulere transaksjonen hvis du oppdager misbruk, så dette er ikke så veldig stor bonus.

Alt i alt betyr dette at butikken reduserer riskikoen for å tape penger, mens du som kunde får en massiv økning i risikoen for at kortet blir misbrukt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, selv om jeg er uhyre kritisk til betalingsløsningen de tydeligvis har valgt på nett, så kan jeg absolutt anbefale den fysiske butikken deres. De er sansynligvis verdens beste fotobutikk, og de er en attraksjon i seg selv når man reiser til New York.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Total salex tax i New York er 8.875% ser det ut til etter et søk.
    Skal selv til USA denne sommeren og dette var så fristende at det kan hende jeg også kjøper en, men tror jeg da bestiller den til en annen stat når jeg er der. Sparer noen kroner på det og frakten er ikke så dyr innenlands.

Rundt 6.600 kr for den projektoren må jo være et kupp! (+ 25% mva evt...)

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet brukt og nytt kamera, samt flere linser fra dem. Leverer raskt, og produktene har vært upåklagelige.

Kan etter min erfaring klart anbefales.

Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kjedelige er jo garantien. 5 år er ikke noe og kjimse av. fikk erfare det på bilen min. Fikk noen elektriske feil på den. bilen hadde gått ut på garanti tiden til BMW, men den er innen for kjøpslovens 5 år. siden den var importert, fikk jeg det ikke på kjøpsloven. gjenstanden må jo kjøpes ny i norge for og bli dekket.
    Det var BMW selv som sa at dette hadde blitt dekket om bilen var ny i norge.

Så jeg hadde tenkt meg om 2 ganger før jeg kjøpte dyr elektronikk i utlandet bare for og spare 3000 kr. kan fort tape mer.
    Så er det jo den ubrukelige 110v 60Hz strømmen deres da

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    En av de mer amatørmessige butikkene jeg har vært i kontakt med. Måtte scanne inn visakort å sende dem, ble kontaktet fra selskapet om at de ikke kunne lese filen og at jeg måtte sende inn på nytt. Altså enten svindel eller inkompetanse. At noen skal ha problemer med .png stiller jeg meg undrende til. Fikk det jeg skulle ha uten å sende nytt bilde, aldri mer. På garantien refererte de til produsent.
    Ikke uvanlig at man må scanne visakortet hos enkelte sjapper. Og hvis du ikke er datakyndig, så er det ikke nødvendigvis bare å dobbelklikke for å åpne .png - og da er det lettere å be deg sende i annet format, enn å lære seg data

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ErikE

Nå blir faktisk forskjellen ca 7000 kroner når man slipper frakt og moms, i tillegg så går denne projektoren på både 110 og 240V native.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Men, selv om jeg er uhyre kritisk til betalingsløsningen de tydeligvis har valgt på nett, så kan jeg absolutt anbefale den fysiske butikken deres. De er sansynligvis verdens beste fotobutikk, og de er en attraksjon i seg selv når man reiser til New York.
    >verdens beste fotobutikk
    De holder til i USA, ikke asia.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •