Projektor til klasseromsvisning o.l. til ca. 11000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor til klasseromsvisning o.l. til ca. 11000,-

Hei alle sammen. Jeg kjøpte en ASK c105 for et år eller to tilbake, og fikk god hjelp av dere her til å plukke den ut. Den gang som nå er behovet mitt det samme, til en ekstra projektor, som ikke behøver å være like kraftig som C105.

Men kravene er følgende. Jeg har 11000kr til projektor (og noen tusen ekstra til et mobilt lerret, helst uten svært stativ men gulvopptrekk...gjerne tips til dette også).
    - Visning av tv-programmer og kanskje noen filmer, men ikke nødvendig i "kinokvalitet", ettersom det skal brukes i belyste rom samtidig som andre ting foregår i samme rom. (Kan derfor ikke dempe lyset).
    - Visning av presentasjoner på møter (bør derfor ikke være altfor tung å drasse omkring).
    - Visning for alt fra 20-100 personer (tett samlet vel å merke, men maksimal størrelse blir vel på størrelse med to-tre klasserom). DLP kan vel være dumt med tanke på at det statistisk sett vil være en og annen som spyr eller blir ruset av bildet?

Med andre ord en allsidig, billig projektor:-) På forhånd takk for tips

Jeg har sjekket litt på nettet og sett blant annet disse projektorene:
    BenQ Projektor PB6100, 1500 Ansi, SVGA, DLP, 2.7 kg, 2000:1
    LG Projector RD-JT91 DLP SVGA 1700 ANSI, 2000:1
    NEC Projektor VT47 SVGA, 1500 ANSI, 28 db, m/bæreveske
    Toshiba Projektor TDP-S20, SVGA, 1400 AnsiLumen, 3.0Kg
    LG Projektor RD-JT51 SVGA, 1500 ANSI, DLP og 2.9kg
    Infocus Projektor X2 1500 Ansi Lumen/SVGA, 3,1kg
    BenQ Projektor PB2220, -bærbar projektor, XGA, DLP, 1.7 kg, 1700 Ansi
    BenQ Projektor PB2120-bærbar projektor, SVGA, DLP, 1.7 kg, 1200 Ansi

Men det er vel sikkert bedre alternativer enn disse?
    Finner jo ingen LCD-projektorer!

[/b]

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært mange som er fornøyd Benq 6100 her på forumet da, deriblant meg! Bruk søkefunksjonen så finner du svar på det meste

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Her er det noen tråder som omhandler det samme: http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=9474 og her http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=10417 og herhttp://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=11133

Et tips kan være å øke insatsen til 13000 så får du en PB6200 som er XGA og samtidi kortere kastelengde (gir større bilde ved samme avstand)

Se og så linker i linken nedrest til venstre :wink:

Bidda

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene. Men nå hadde jeg også begynt å vurdere et par dyrere modeller. Nemlig Pb2220 og LGs rdjt30. Disse er begge under 2kg. Er ikke særlig Benq'en langt mer praktisk enn 6100? For den er vel ganske tung å bære omkring hele tiden?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benq6100 er 2,7 kg! Hvis du mener det er tungt så skulle du ha kjent på min tidligere mitsubishi PJ med bærehåndtak og rundt 20kg! Det var noe å drasse på det

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt dumt i så fall er at det plutselig er ganske mange å velge mellom, hvis jeg skal ha en som veier 2,5-3kg. Hmm...hva med sony sin cs6? Den er visst smal og i den vektklassen, er ikke den bedre? Dyrere er den vel, men jeg fant den et sted til 13000..

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke så mange her med erfaring på Sony, da de ikke har laget noen som utmerker seg spesielt som hjemmekino pj'er. :wink:

På jobb bruker jeg en ASK M2+ som er veldig liten og lett, samenliknet med min 6100 er den nesten ubrukbar til filmvisning, vel å merke hvis en vil ha kinoopplevelse. Prisantydning 18 lapper +MVA.

Bidda

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj jeg må bestille en projektor i løpet av morgendagen. ALtså Ask M2+ er veldig passende for mitt behov, men den er altfor dyr. Pb2220 virket bra, men jeg leste et eller annet sted på forumet at den har fått mye negativ kritikk og at mange opplever regnbuer med den. Og akkurat det er svært uheldig ettersom det kommer til å være mange forskjellige personer som skal se på visninger fra projektoren jeg kjøper. Hvis jeg setter øvre vektgrense på 2,4 kg....Makspris 15000....noen som vet hvilke(n) jeg bør kjøpe da? Egentlig er det val kanskje størrelsen som skal være liten, vekten er ikke det aller viktigste. (Hvor mye veier forresten en xbox..den er blytung!)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vurderer jeg mellom disse projektorene:
    Sony CX6
    Benq Pb2220 (skulle helst hatt pb2240 men den er akkurat 1200,- over budsjett)
    Toshiba T70

Alle disse koster i underkant av 15.000,-
    Hjelp meg..hva skal jeg gjøre? T70 og CX6 ser ganske like ut, pb2220 var den første jeg vurderte men den har visst en del negativ kritikk

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kjipt med for mange valgmuligheter. Særlig når det ser ut til lå være minimale forskjeller....uansett. Nec'modellen du viste skiller seg vel litt ut fra Sony'en og Toshiba'en ved at den på papiret er tyngre, større og med litt svakere lys?

Tror jeg holder fast ved Toshiba, Sony eller Benq...men hvilken?! TIl allround bruk er vel lcd fremdeles mer praktisk enn DLP? Eller er det kun en vrangforestilling?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Kadra kadabra
    "vi" har et lite forsamlingshus som vi har valgt en Benq 6100 til.(fast montert)
    Denne bruker vi både til film/PC og bildevisning.
    Denne er nok ikke helt optimal hvis det skal være helt lyst når du ser film,
    Men presentasjoner går helt greit i lyst miljø.(du kan stille lysstyrke på denne)
    Ang. DLP og "sjøsyke med regnbuer" så er dette nesten ikke synlig med denne projen.
    Har selv en LG RD-JT31. Denne er nok bedre til presentasjoner,er liten og lett. MEN Synes den støyer for mye,og regnbuer er mye mer synlig enn Benq en.
    Som du kansje skjønner er vi meget godt fornøyd med Benq en som en "allsidig" formidler.aberet er kansje at den er kun en SVGA proj,men prisen var altavgjørende når det gjaldt valg.
    Mvh Jan I

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svaret Jan, men så var problemet det at det måtte være en liten og lett modell da:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.
    Benq er ikke så veldig stor : 26,2x9,84x21,55cm og 2,7kg. Her er spesifikasjoner:

http://www.nordic.benq-eu.com/Produc...=specification

Det finnes jo bærevesker for transport av denne.

Vurderer selv å bytte ut min LG til fordel for en Benq proj.
    Mvh Jan I

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •