30 000,- til projektor og lerret. Hvordan fordele pengene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

30 000,- til projektor og lerret. Hvordan fordele pengene?

Holder på å flytte og har fått innvilget kino rom og penger til projektor og lerret. Rommet er malt mørk grå/svart. Vinduer tenker jeg å feste tynne plater over slik at rommet blir tilnærmet bat cave. Rommet er ca. 12m2, 3,30X3,6 og lerret kommer til å henge på kortsiden.

Sist jeg kjøpte projektor var da TW2000 hadde sine storhetsdager, det begynner altså å bli noen år siden. Jeg har for lengst ramlet av lasset og trenger hjelp til å velge rett utstyr. Lerretet kan stå nede hele tiden, rammelerret for eksempel. Til pj har jeg ikke noen meninger, men jeg kunne se regnbue effekten på DLP projektorer for noen år siden (da jeg skulle kjøpe projektor sist).

Hvordan bør jeg fordele pengene og hva skal jeg gå til innkjøp av?

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VW20 + lerret + chief takfeste + lang hdmi kabel.

Da bør du ha litt penger igjen til noen Blu-Ray som du kan nyte i kinoen :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det HW20 du tenker på? Finner ikke så mye på VW20.. Hvordan klarer HW20 seg opp mot TW5500? Noen projektorer rundt hjørnet som er verd å vente på? kan klare meg i noen få mnd. uten, men vil helst ha rommet på stell til høsten.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av capy
    Er det HW20 du tenker på? Finner ikke så mye på VW20.. Hvordan klarer HW20 seg opp mot TW5500? Noen projektorer rundt hjørnet som er verd å vente på? kan klare meg i noen få mnd. uten, men vil helst ha rommet på stell til høsten.
    TW5500 har Frame Interpolation som fungerer bra, har bedre pæregaranti, men er LCD. Du blir nok fornøyd med begge to. Forskjellen har vært diskutert i en del andre tråder.

Jeg mente HW20. Beklager.

Ny projektorer blir sikkert lansert på IFA i begynnelsen av september, men typisk blir de ikke tilgjengelig før desember eller senere. Epson sine projektorer som ble lansert på IFA i fjor er enda ikke tilgjengelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe slik maling, som av-shop reklamerer for på siden her? isteden for lerret.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går ikke, panel med "perler" på veggen. Jeg trenger nok lerret av en eller annen form. La oss si at jeg går for HW20, hvilke lerret kan passe til dette rommet? I følge kalkulatoren på Projector Central, vil de ha meg til å kjøpe et lerret på rundt 238cm diagonalt, med gain på 0.9, om jeg klarer å holde lys-nivået til max 20 lux. Er dette oppnåelig. Som sakt er det en stund siden jeg ramlet av AV-lasset, så beklager om jeg snakker gresk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •