Samsung 59" 3D Plasma-TV PS59D555 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 61
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lammis
    Elkjøp har fått denne på lager nå endelig. De skal fikse en demo TV på veggen til i morra/ fredag, så da skal jeg endelig få sett på dette vidunderet.
    Ligger til 12 990,- der nå for tiden.
    Forventer ett prisras der nå i august :roll:
    Prisras??
    Har tenkt litt på denne tven jeg også.
    Det er kanskje lurt å vente litt da.

Newcomer lammis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tekaktus
    Prisras??
    Har tenkt litt på denne tven jeg også.
    Det er kanskje lurt å vente litt da.
    Nja, jeg "VET" jo ikke dette, men disse TV'ne pleier alltid å rase litt ned i pris på høsten når skolene begynner
    "Når en tosk gjør noe han skammer seg over, påstår han alltid at det er hans plikt"

George Bernard Shaw

Newcomer acebase sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert TV!

La bare merke til strømforbruket på den jeg, 380W på det meste :-? det er mye.. Når andre plasma 60 tommere er nede i 230W.

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dnalleh
    Godt å se at prisen ikke er lavere enn det jeg kjøpte det for.
    Når kjøpte du din? Fornøyd?

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    komplett selger denne nå for 10.995,-
    Komplett.no - Samsung 59" 3D Plasma-TV PS59D555

Newcomer lammis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    komplett selger denne nå for 10.995,-
    Komplett.no - Samsung 59" 3D Plasma-TV PS59D555
    Og flere kommer til å komme etter når som helst. Nesten helt sikker :-o
    "Når en tosk gjør noe han skammer seg over, påstår han alltid at det er hans plikt"

George Bernard Shaw

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så jo snasen ut.

Hvordan er denne sammenlignet med den nye samsung 51" smart TVen da tro? (PS51D8005) - antar denne som denne tråden omhandler har eldre panel eller noe? Siden den er billigere?
    --
    Thorbjørn

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan svare raskt. Tenke og kjøpe denne tv i kveld.

Støyer den mye? Har en gammel Philips LCD 52 toppmodell, vil Samsung verre bedre?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tregt med svar nå et det uktuelt di har satt opp prisen med 2000 kr

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ikke denne før nå. Den støyer ikke mye. Du hører det litt når lyden er helt av og du hører etter, men jeg ser ikke på det som et problem i det hele tatt. Merker den ikke til vanlig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK TAKK da kjøper jeg en . hvilket vegg feste anbefales ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

angående plasma buzz.

Hatt denne flotte tv`n i 1 dag nå.
    Hengt opp på vegg og justert etter tips på nett.
    Siden godstolen er litt til siden for skjermen så merka jeg ikke noe til støyen før jeg satt meg rett foran, 5 meter unna.
    Der er den ganske påtrengende ved muting. Ut til sidene ,ca 1/2 meter så forsvinner lyden... Den minskes også hvis jeg setter meg nærmere tv`n.
    Minner nesten om stående bølger?? Har lest litt rundt på nett og ser faktisk det er mange som sier buzzingen reduseres over tid. Har noen av dere opplevd det? Har også en ps507705 som ikke høres, men det er vel kanskje noe du må regne med når du går opp i størrelse?
    Noen flere erfaringer?
    Kan noen også fortelle meg åssen egentlig de små skjermings delene skal monteres? (dårlig foklart i manualen siden det er forskjellige farger og koder på dem).

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå til kr 8995,-

I nyeste tilbudsavis annonserer Lefdal denne TV', til kr 8995,-
    Det er rimelig. Samme pris på nett Samsung 59" 3D Plasma-TV PS59D555 - Lefdal
    Jeg tror nesten ikke jeg kan la være å kjøpe en slik nå selv om jeg egentlig var nesten helt sikker på å kjøpe PS64D8005.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lefdal har satt ned PS59D555 til 8995,- og jeg var så godt som overbevist å gå for et kjøp.. men det var noe som ikke helt stemte når jeg kom ned og så bilde.

Vet jo at man ikke bør henge seg opp i hvordan bilde ser ut i butikk når de er flinke til å "manipulere" innstillinger, bruke forskjellige kabler osv.
    Men skjermens svarte nivå så helt grått ut i tillegg til at fargene var helt lavmål.. Mistenker at de har tukla med noen innstillinger da 55" til dobbel pris ved siden av var betrakelig bedre på alt i bildekvalitet

Lyset i butikken tilsvarer jo omtrent dagslys i en stue, men er plasma så følsomt for dagslys at svart blir til grått?...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av acebase
    Lefdal har satt ned PS59D555 til 8995,- og jeg var så godt som overbevist å gå for et kjøp.. men det var noe som ikke helt stemte når jeg kom ned og så bilde.

Vet jo at man ikke bør henge seg opp i hvordan bilde ser ut i butikk når de er flinke til å "manipulere" innstillinger, bruke forskjellige kabler osv.
    Men skjermens svarte nivå så helt grått ut i tillegg til at fargene var helt lavmål.. Mistenker at de har tukla med noen innstillinger da 55" til dobbel pris ved siden av var betrakelig bedre på alt i bildekvalitet

Lyset i butikken tilsvarer jo omtrent dagslys i en stue, men er plasma så følsomt for dagslys at svart blir til grått?...

Hei,
    Jeg opplevde det samme som deg. Var akkurat som de sorte detaljene forsvant litt og i tillegg var de lyseste partiene blasse i forhold til den TVen som hang ved siden av. Kan tyde på litt dårlig "range" i bildet.

Jeg skrudde av TVen helt og da kunne jeg se at panelet sin farge var grått. Veldig lyst!! TVen kan ikke vise mørkere svart enn avslått panel regner jeg med? Det fikk meg til å tenke meg om en gang til og er nå veldig usikker på et kjøp som var helt avgjort før jeg gikk i butikken.

Lurer på om TVen kan kalibreres til et greit resultat? Noen som har erfaring med dette?

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svart nivået og høyglans rammen trekker ned ja.. og når folk sier at skjermen kan støye i tillegg så er den egentlig ikke noe fristende kjøp lenger

Henger en lillefing på Komplett.no - Samsung 55" 3D LED Smart TV UE55D6505
    Så UE55D6755 skjermen hos Lefdal og rammen er lekker, gir ikke gjenskinn.. Bilde var også betraktelig bedre men vet ikke om det er noen stor forskjell på 6505 og 6755.. :-|

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En plasma vil alltid se ræva ut ved siden av LCD i opplyst butikk lokale! Min PK250 var også lyse grå i butikk-men sortnivået er langt bedre i vanlig stue på kveldstid!

Noen av grunnen til dette er at lyset går gjennom glasset og lyset går rett på fosfor cellene(lyskilden). På LCD så ligger lys kilden BAK panelt ergo vil en LCD se konge sort ut i opplyst rom. Men en kan fort oppleve at LCD har grått sortnivå i mørkt rom og ujenvt baklys.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slo til på et PS59D555 nå.. Kommer vel i posten om noen dager, gleder meg =) Begynner bli gamelt det eg har, så var vel på tide få seg noe nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som snakker om støy på plasmaer, hvor mye støy er det egentlig snakk om? Er det hørbart når du ser på film med volum? Er det hørbart i en helt vanlig dialog scene med normalt høyt volum.

Trodde forresten også plasmaer hadde veldig bra sort nivå i forhold til LCD, så hvis sort ikke er sort på PS59D555, hva er alternativet til ca samme pris og samme størrelse?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En får nok ikke LCD i samme str til samme pris som 59" Samsung desverre. Har ikke målt sortnivå på f.eks 59D535 men vil tro det ligger på "ok" sortnivå.
    Kan nevne at min 60PK250 ligger på 0,14 cd/m2 dvs lett "lysegrått"-men dette fungerer fint i vanlig stue.

Hvis maks sortnivå (0,02 cd/m2) er målet er det ikke noe vei uteom å grave dypere i peng boka og kjøpe: VT30, 64D8005, 65HX920, 46PFL9706.

Min er erfaring er at alle plasma skjermer har buzzing i større eller mindre grad. Hører det lett på min LG når lyd er av på 3 meter avstand. Kan også høre lyden ved lavt volum ved tv sending-men min erfaring er at lyden går kraftig ned ved aktivering av strøm sparing-samt at skjerm utelukkende brukes i kalibrert modus. Kjører jeg tvn i dynamisk bildemodus uten strøm sparing så blir lyden ubehaglig synes jeg.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •