Ny LED TV - under 10k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny LED TV - under 10k

Hei,

Har nå en 32" LCD TV, men nå skal ha meg en ny TV og tenkte denne gangen å gå for LED.

Sitter rundt 2.5m fra TV, er 46" ett godt alternativ?
    TVn skal brukes til litt tv-titting, litt spill, men mest avspilling av film gjennom PC.

Har sett litt på denne:
    Samsung UE46C6005 - Priser og omtaler - TV - Prisguide.no

Noen med erfaringer eller andre forslag?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville absolutt sett på LCD! F.eks Samsung sin 46C755 som er en yppelig skjerm som går rundt så og si alle egde LED på markedet. Du får 3D som bonus. 6005 er ikke noe annet en en pen tynn tv med bilde. F.eks vil både C535 og C635 gruse den på bildekvalitet er min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tenkt å gå for en "LED-TV" denne gangen. Jeg ser komplett.no har ett Canal Digital tilbud på Samsung 46" LED-TV UE46C6005 med cam og kort, til 8000,- Lurer på å gå for denne om ikke noen har bedre forslag innen LED.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LED har jo dårligere bildekvalitet enn tilsvarende LCD. LED har ingenting med bildekvaliteten å gjøre i normal prisklasse, kun tykkelsen.

Dont believe the hype.

LE46C655 er bedre enn UE46C6005 som du har sett på, og LE46C755 er overlegen.

Alternativt så har du restpartiet av KDL46EX500/501 fra Sony som går til 6995,-, dette er en testvinnner med glimrende bildekvalitet, klart bedre enn UE46C6005.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vel kanskje være på sin plass å nevne at "LED-TV" ikke er noe annet enn LCD med LED-baklys, som oftest i kantene (edge LED som nevnt) eller inndelte dimmesoner bestående av grupper med LED-lys bak panelet.

Når det er sagt så holder nok jeg også en knapp på LCD med vanlig baklys, siden det gjerne blir jevnere belysning på den måten. Som det ble sagt, "Don't believe the hype", for det er nettopp det det er. Jaok, du får en 3mm tynn tv, men er du virkelig villig til å ofre bildekvalitet for å spare noen cm i dybden?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som jeg må gå for LCD da.

Skulle fått kjøpt den i løpet av uka, men vanskelig å bestemme seg for hvilke.
    Samung LE46C655 eller Sony KDL-46EX501? Får Samsungen for 8400,- og Sonyen for 7000,- Noen som har ett forslag?
    Tenker det blir lettest å hente den med Elkjøp eller Lefdal her..

Igjen om jeg går opp til 10 lapper kan jeg få en LE46C755.

Ikke lett

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 på 46 c755

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer også flere av disse TV'ene som blir nevnt her.
    Er det noen som vet forskjell på Samsung c750 og c755?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dalecooper
    Jeg vurderer også flere av disse TV'ene som blir nevnt her.
    Er det noen som vet forskjell på Samsung c750 og c755?
    Uten at jeg skal si ting sikkert her, mistenker jeg at C755 er en nordisk modell, mens C750 ikke er det!

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Uten at jeg skal si ting sikkert her, mistenker jeg at C755 er en nordisk modell, mens C750 ikke er det!
    Det er helt riktig .

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ente opp med å bestille en LE46C755 etter svar fra dere.

Håper jeg blir fornøyd. Gleder meg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kristoffer2200
    Ente opp med å bestille en LE46C755 etter svar fra dere.

Håper jeg blir fornøyd. Gleder meg

Gratulerer med ny TV, tar gjerne i mot erfaringer når du har fått den i hus..
    Hvor kjøpte du Tv'en?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Kunne vel kanskje være på sin plass å nevne at "LED-TV" ikke er noe annet enn LCD med LED-baklys, som oftest i kantene (edge LED som nevnt) eller inndelte dimmesoner bestående av grupper med LED-lys bak panelet.

Når det er sagt så holder nok jeg også en knapp på LCD med vanlig baklys, siden det gjerne blir jevnere belysning på den måten. Som det ble sagt, "Don't believe the hype", for det er nettopp det det er. Jaok, du får en 3mm tynn tv, men er du virkelig villig til å ofre bildekvalitet for å spare noen cm i dybden?

Jeg vil bringe litt balanse i regnskapet her, i forhold til de som mener LED ikke har noe for seg og kun er hype. Det er helt korrekt at LED flatskjermer er LCD skjermer med ekstra bakgrunnsbelysning. Dog er ikke dette "bare", fordi den ekstra belysningen hjelper til på bildekvaliteten iform av at LED belysningen øker detaljrikdommen på flere plan. Dessuten er både de fleste plasma og LCD skjermer for tjukke og dermed stygge designmessig etter min smak,- design mener jeg er undervurdert og er en stor faktor for at man skal føle seg happy med produktet sitt. God design utstråler eksklusivitet!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er selvsagt design en smaks sak! Men etter å ha kalibrert både LED-LCD, LCD og Plasma i flere år er ihvertfall min soleklare annbefaling at hvis en har begrenset budsjett så velg Plasma eller LCD.

LED-LCD begynner ikke å bli sikkelig bra før det kommer med bak LED eller koster ganske mye med egde LED som f.eks 8705.

Hvis 3 cm i tykkelse på tv betyr altover bildekvalitet-helt ok. Men ikke for meg personelig ihvertfall.

Du får Plasma skjermer som f.eks LG sine som er 5 cm tykke og tynne rammer til veldig OK priser(60" 10k).

Gilmor:
    Hva mener du med økning av detalj rikdommen i flere plan?? Mener du at LED-diodene har økt fargerom??? Er litt usikker selv.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RS Bandit:

Design er utvilsomt en smakssak, og det er ikke like viktig for alle,- der må man være ærlig med seg selv og sine behov. Dog er det vel liten tvil om at en "syltynn" Led tv på knappe 3 cm og børstet sølvfinish ser lekrere ut enn en tykk,klumpete Lcd skjerm?

Jeg mener at LED tver generelt sett har kvalitativt bedre bildekvalitet, pga effekten fra den ekstra LEDbelysningen . Må understreke at dette er mine personlige oppfatninger rundt flatskjermer, og ikke noe jeg kan underbygge med fakta. Hvis det er slik at du har arbeidet med kalibrering og flatskjermer i mange år har du sikkert mye mer teoretisk kunnskap enn meg, det må sies.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man først inn på den virkelig gode bildegjengivelsen må man ikke glemme Plasma.

Er fremdeles og som det alltid har vært den teknologien som har tronet øverst på stigen når det kommer til bildekvalitet.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jeg vil bringe litt balanse i regnskapet her, i forhold til de som mener LED ikke har noe for seg og kun er hype. Det er helt korrekt at LED flatskjermer er LCD skjermer med ekstra bakgrunnsbelysning. Dog er ikke dette "bare", fordi den ekstra belysningen hjelper til på bildekvaliteten iform av at LED belysningen øker detaljrikdommen på flere plan. Dessuten er både de fleste plasma og LCD skjermer for tjukke og dermed stygge designmessig etter min smak,- design mener jeg er undervurdert og er en stor faktor for at man skal føle seg happy med produktet sitt. God design utstråler eksklusivitet!
    LED-skjermer gjør jo ikke dette, de gir ikke bedre bildekvalitet før du kommer opp på toppmodellene med ekte baklysled. I tillegg så fører kantled ofte til dårligere og mindre jevnt sortnivå, clouding og lyslekkasje.

Men for all del, er designet det viktigste så løp og kjøp, ingen vil hindre deg .

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    LED-skjermer gjør jo ikke dette, de gir ikke bedre bildekvalitet før du kommer opp på toppmodellene med ekte baklysled. I tillegg så fører kantled ofte til dårligere og mindre jevnt sortnivå, clouding og lyslekkasje.

Men for all del, er designet det viktigste så løp og kjøp, ingen vil hindre deg .

Hehehe, jeg har løpt og kjøpt allerede:-D 46" led med ambilightteknologi fra 7000 serien til Phillips. Både grisedeilig design og bildekvalitet på en gang, så jeg er superfornøyd. Mitt innlegg var ment for å balansere regnskapet litt som sagt, da jeg syns det er feil å si at LED er "hype" eller oppskrytt som man da sier indirekte. Jeg er heller ikke enig i at man må helt opp på toppmodeller før man får økt billedkvalitet, dog blir dette subjektive oppfatninger. For meg er designen på LED skjermer mer enn god nok grunn alene for å holde seg langt unna tjukke og stygge Lcd/plasmaskjermer.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Hehehe, jeg har løpt og kjøpt allerede:-D 46" led med ambilightteknologi fra 7000 serien til Phillips. Både grisedeilig design og bildekvalitet på en gang, så jeg er superfornøyd. Mitt innlegg var ment for å balansere regnskapet litt som sagt, da jeg syns det er feil å si at LED er "hype" eller oppskrytt som man da sier indirekte. Jeg er heller ikke enig i at man må helt opp på toppmodeller før man får økt billedkvalitet, dog blir dette subjektive oppfatninger. For meg er designen på LED skjermer mer enn god nok grunn alene for å holde seg langt unna tjukke og stygge Lcd/plasmaskjermer.
    Ja da er det vel nesten ingen vits å starte en slik tråd heller? Når du likevel går etter den du syns er penest. Skal innrømme at jeg liker Philips tv'ene med ambilight godt men vet det fins bedre tv'er fra bl.a Samsung og LG til omtrent samme pris.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ja da er det vel nesten ingen vits å starte en slik tråd heller? Når du likevel går etter den du syns er penest. Skal innrømme at jeg liker Philips tv'ene med ambilight godt men vet det fins bedre tv'er fra bl.a Samsung og LG til omtrent samme pris.

Til din info så er ikke jeg trådstarter heller, jeg hoppet bare inn i tråden fordi jeg reagerte på påstanden fra en annen debattant om at LED skjermer er opphypet:smile: Hvilket jeg som sagt er sterkt uenig i.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •