Anbefaling til ny 46" TV, 10.000+

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling til ny 46" TV, 10.000+

Hei.
    Har nå vært en runde og sett etter ny TV. Har i dag kun prosjektor, og liten gammel TV som våre valg. Primært brukes derfor prosjektoren på loftet, også til TV titting.

Jungelen er stor, og velger derfor å høre på selgere og andre.

Etter våre besøk i butikker, fikk vi disse to på lista:
    Phillips 46PFL7695H - 12000,-
    LG 47LE550N - 12000,-

Phillipsen virket i utgangspunktet mest interresant, da den hadde matt skjerm, og virket best i bilde i butikken. Denne skulle også ha bedre lyd enn LG-en.

Ser også i Elkjøp avis i dag at de har Samsung LE46C755 til 10000,-
    Denne virker på papiret bedre enn de to ovenforsående, men har ikke sett den i bruk. Men den har 200Hz. ble derimot litt usikker på om dette var en 3D Tv eller ikke. Den er vel heller ikke LED

DLNA er en kjekk funksjon som kan verdsettes da vi har et NAS i huset med DLNA støtte. 3D funksjon er per dags dato ikke så viktig, heller noe å tenke på til prosjektoren om noen år.

Har Canal Digital kabeltv. Ønsket i utgangspunket en TV med innebygget PVR og CAM slik at vi slipper boksen... men det har vist seg å være en vanskelig drøm.

Så mine spørsmål er:
    Hvilken av de to jeg nevner er best?
    Noen andre som absolutt burde vært på lista?
    Burde jeg absolutt velge LED?
    Er 200Hz en stor fordel over 100Hz?
    Er det dårlig timing å kjøpe nå, eller lanseres det straks nye modeller?

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gdwarf
    Så mine spørsmål er:
    Hvilken av de to jeg nevner er best?
    Noen andre som absolutt burde vært på lista?
    Burde jeg absolutt velge LED?
    Er 200Hz en stor fordel over 100Hz?
    Er det dårlig timing å kjøpe nå, eller lanseres det straks nye modeller?
    Du trenger ikke LED dersom du ikke har mye dagslys inn på tv'n..
    Plasma er vell der du sitter igjen med best bilde i forhold til pris, men i 46" er det lite utvalg i plasma,
    da burde du gå for 42" eller 50"... Og er 3D tv er must?

Nå er det vell slik at det ikke er vits i og se på verken LED eller LCD framfor plasma om man skal ha 3D?

Dårlig timing? Vell, det er jo nye modeller fra alle merker rundt hjørnet - men de er selvfølgelig dyrere, og kun de "minste" modellene kommer først.. Topp modellene er vell ikke og se for til høsten..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt valg ville vært C755 som i mine øyne er bedre enn de 2 overnevnte særlig iforhold til pris. Den er minst like bra som alle de andre egde LED skjermer på markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D er den funksjonen som har minst verdi akkurat nå. Ser blu-ray på prosjektoren, så hovedbruken blir TV titting fra canal digital. DLNA er en ganske viktig funksjon, gjerne trådløst. Verdsetter også andre internett funksjoner, hvis de er brukendes.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Mitt valg ville vært C755 som i mine øyne er bedre enn de 2 overnevnte særlig iforhold til pris. Den er minst like bra som alle de andre egde LED skjermer på markedet.
    Tror jeg må en tur på elkjøp i morgen og sjekke ut denne. Virker som et bra kjøp!

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    755 all the way.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phillips 46PFL7695H - 12000,-
    LG 47LE550N - 12000,-
    Dette er 2 modeller du eksklusivt får kjøpt hos expert, og ingen andre steder. Ha dette i bakhodet når du skal velge tv - er det priskonkurranse på disse?

LE46C755 er en vesentlig bedre tv enn begge disse, uansett .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da her jeg vært og sett på C755... eller dvs... ikke sett. De hadde den ikke inne, så må evnt. bestilles. Selgeren ville heller selge meg Samsung LE46 C635 (tror det er samme som C655 men med matt skjerm) til samme pris. Siden man måtte betale for å få 3D, mente han at den uten 3D hadde best kvalitet siden de kostet det samme. Vet ikke helt om jeg kjøpte det argumentet i dette tilfellet.

C755 har 200Hz, mot 100Hz på C635.
    C755 har PVR funksjoner, om en kanskje litt begrensede.
    C755 har Internet@TV, noe jeg tror C35 ikke har
    C755 har audio ut på HDMI tror jeg, noe C635 ikke har tror jeg

Noen synspunkter utifra vanlig 2D bruk.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Urk. Det var en litt smådårlig selger. 755 er bedre enn 635 all the way. Eneste 635 har for seg er matt panel.

Produktet har vært på kampanje i halvannen ukes tid, så kan være derfor de har gått tom - men bestiller du før helgen så skal de ha den på lager innen onsdag neste uke.

Alternativt så har man jo Kjente merker til lave priser. Kjøp online & hent i butikken samme dag! - Elkjøp . 30 dagers returrett gjelder så om du ikke blir fornøyd med tven, da kan du stikke til den lokale sjappa.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det endte med at jeg bestillte C755 forrige uke for 9995,-, den kommer sannsynligvis inn denne uka.

Jeg snakka med en jeg kjenner som jobber i elektrobransjen, og han sa jeg burde hoppe over denne og heller vente på de nye D (2011 mod.) seriene som kommer i disse dager. Men slik jeg kjenner markedet regner jeg da med at jeg må betale mer for samme modellserie enn tilbudet som jeg nå fikk på Elkjøp. Regner ikke med noen store revolusjoner der uansett. Har heller ikke hørt noe om LCD seriene enda, kun LED.

Så jeg kommer nok fremdeles til å gå for C755. Jeg har også mulighet til å hoppa av innen 30 dager hvis det viser seg at det kommer noe mye bedre til samme pris, noe jeg ikke tror veldig på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

8605

Philps 46PFL8605 er jo knallbra TV, hvis du ikke har noe imot glassfront.
    Fantastisk bilde på denne. Philips 46PFL8605H

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erfaringer sålangt.

Det endte som tildligere sagt med at vi kjøpte en Samsung LE46C755 for 9995,-

Tenkte jeg skulle dele mine erfaringer sålangt her.
    Vi benytter oss av stort sett alle funksjoner: PVR, Canal Digital CAM, Internet@TV (YouTube, YR, SF Anytime), DLNA. Men ikke alt fungerer 100%, av diverse grunner.

- TV signalene er hakkete, men kun på NRK kanalene (både HD og SD).
    - DLNA fungerte selvsagt ikke mot min NAS (Seagate BlackArmor).
    - Harddisken (LaCie Rikiki) kobler seg fra og til så den er ustabil til PVR.
    - Ikke støtte for 3D fra YouTube
    - Veldig bra bildekvalitet
    - Bra PVR funksjonalitet, gitt at det kun er en tuner
    - Supert med alt i en boks. TV, DLNA, YouTube og PVR

Jeg har nå forsket på dette, og kommet frem til at verden er ikke så plug-and-play som jeg trodde.

DLNA problemet er utfordrende da både NAS og TV fungerer mot andre enheter, men kommunisere tydeligvis dårlig sammen. Spesielt DivX og H264 filer fungerer ikke. Løsningen ble å transcode filmene til MPEG2 som støttes bra. Men dette ble da mye større filer enn overnevte. Grunnen til at DLNA er viktig, er at jeg ønsker kun en fjernkontroll på stua. Ingen DVD spiller, reciever eller tuner. Jeg ripper inn utvalgt filmer til NAS slik at ungene lett kan sette på riktig film uten å bruke DVD eller Blu-Ray. Skal vi se ordentlig film går vi uansett på loftet til prosjektoren.

PVR utfordringen ser ut til å være kjent, og jeg må finne en harddisk som støttes. Ser ikke ut til at mange hardisker ikke fungerer så bra. Unødvendig problem egentlig da det i bruksanvisningen ikke står noe om dette.

At det er hakkete signal skal jeg høre med Canal Digital om.

Alt i alt så ble veien litt mere humpete enn jeg ønsket. Mest fordi ikke alt ustyr snakker så godt sammen som man skulle ønske. Men som TV fungerer den supert, og det andre skal jeg finne en løsning på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •