Valg av plasma rundt 6000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av plasma rundt 6000

Hei!

Er nå ute etter en ny tv som skal erstatte min gamle koloss, en 14 år gammel Finlux 32 tommer.
    Vet det er mange tråder som omhandler kjøp av TV, men har nå lest på diverse forum (avforums.com, flatpanels.dk og her) i et par uker og klarer fortsatt ikke å bestemme meg. Tenker i utgangspunktet å bruke opptil 6-7000 kr.
    Ønsker helst en 50 tommer plasma (kan også vurdere LCD\LED), men kan gå ned til 42 hvis bildet blir mye bedre. TV'en skal brukes til 60% spill (PS3\XBOX 360) og 40% film, samt muligens noe tv titting i fremtiden. Sitter rundt 4 meter unna og det er i et relativt lysdempet rom.

Har i utgangspunktet sett meg ut disse modellene.

- Panasonic 42G20 til 6000kr
    - Panasonic TX-P42C3E \ TX-P50C3E til henholdsvis 3800 og 6000kr
    - Panasonic TX-P46S20E til 6000 kr
    - LG 50PK350N til 5000kr
    - Samsung PS50C535 til 4800kr

LG virker som et bra kjøpt bortsett fra noe høy input lag og mulighet for inbrenning. G20 har igjen floating blacks\rising blacks og vistnok noen 50 hz problemer, samt at den er 42 tommer. C3 er jo billig, men er usikker på om kvaliteten er den beste. Samsungen har flere fornøyde eiere, men finner lite tester bortsett fra en anbefaling i et svensk blad.
    Blir rett og slett mer og mer forvirret jo mer jeg leser... Kan legge til at jeg ikke er superkresen på bildekvalitet, vil bare ha noe som er større og bedre enn gamle tven min.

Setter utrolig stor pris på noen flere synspunkter rundt disse eller eventuelt andre TV'er som kan være aktuelle

Mvh Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

er ute etter en ny skjerm eg også, og mitt bruksområde er så godt som likt ditt. er på nippet av å kjøpe Panasonic TX-P50C3E selv men stusser litt pga at dette er innstegsmodellen til panasonic plasma. på papiret ligner denne veldig på fjorårets P50X20E, bare at C3E har 600hz. C3E er en 2011 modell.

X20 har eg sett selv med egne øyne, og kan anbefale den! her er en test av den. Panasonic TX-P50X20 - Lyd og Bilde
    I prisklassen som du har satt, er den et godt valg!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Hadde ikke sett den testen du linket til og må jo si det virker som mye TV for penga. Ser ut som noen Elkjøp butikker i nærheten har den inne, så mulig jeg tar en tur i morra for å få et lite inntrykk.

Ellers synd det ikke er noen tester ute foreløpig, føler meg alltid mye tryggere når jeg vet jeg kjøper et bra produkt. Uansett, skal prøve å få sjekket den ut snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flott! hadde vært veldig fint om du kunne oppdatert tråden med din vurdering, om du kikker på C3E! får ikkje mulighet å se den selv på en stund, ser du!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Radium, hvor finner du C535 til 4800?! Jeg kjøpte denne for 6000 og fikk den i dag! Etter noen timer, kan jeg si at jeg er SUPERFORNØYD! Om du får den for 4800 er det i mine øyne ett kupp!!

Det eneste som trekker ned er at TV'en lager litt lyd/bakgrunnsstøy (durelyd)

MEGET fornøyd med TV'n så langt i hvert fall!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten Radium, har du sett LG sin i butikken?

Flott design, men det er det eneste! Meget dårlig bilde på denne TV'en spør du meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fosland:

Kikket på C3E på to forskjellige elkjøp butikker, men problemet er at skjermen reflekterer ganske mye, samt at plasma ikke er så lyssterkt. Det var med andre ord umulig å få noe særlig inntrykk av skjermen i de opplyste lokalene... Men syntes faktisk design var overraskende bra, og det lille jeg fikk sett av bildekvalitet virket jo greit. Tror mest sannsynligvis jeg hadde blitt fornøyd om jeg hadde kjøpt skjermen.
    Men har nå mulighet til å kjøpe Panasonic TX-P46S20E for 6000. Kan med andre ord få en 46 tommer jeg har sett positive tester av, for samme pris som en 50 tommer "ukjent" tv. Tror dermed jeg heller mer mot S20, selv om den ikke har det fineste designet...

droltongen:

De har C535 som demovare på komplett\mpx. Har sett en god del positive tilbakemeldinger (inkludert deg), så tviler ikke på at det er en bra tv. Det er bare det at jeg skal spille en del på den, vil dermed forsikre meg om at det er lav input lag (skal spille FPS spill) og at jeg ikke trenger å bekymre meg for innbrenning\retention selv om jeg spiller flere timer i strekk.
    Har du spillt noe særlig på din? Og i tilfelle hvilke type spill?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    radium! Netonnet.no har 50'' s20e til 6000! Eg klarte ikkje å dy meg og bestilte den igår! 4 tommer mer til samme pris som hifi klubben skal ha for 46 tommeren! Skal være en god skjerm det.. Men eg har ikkje sett den selv..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er faktisk veldig nært ved å bestille skjermen selv, er bare det at jeg er litt skeptisk til netonnet.. Virker som de er veldig trege ved retur, samt at lagerstatus tydeligvis ikke alltid stemmer.. Så lenge det ikke er noen problemer med tven har jo ikke det noe å si, men allikevell..
    Kan jeg spørre om du har ringt angående lagerstatus, eller om du bare bestillte skjermen direkte fra siden deres??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bestilte bare direkte fra nettsida.. Har handla endel med dem før, uten problemer, men så har eg heller aldri måttet returnere noe til dem (bank i bordet) .. Så akkurat den biten kan eg ikkje svare på desverre.. For min egen del kan eg hvertfall ikkje si noe negativt om netonnet..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var en 50 tommer bestilt til meg også. Så forhåpentligvis kan vi begge nyte et stort og klart bilde innen noen få dager! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du er misfornøyd med denne, kan jeg si at c535 fungerer utmerket til spilling.

Har spilt en del COD:Black Ops og Red Faction i disse dagene jeg har hatt TV'en.

Satt med Red Faction i over 5 timer i går, kjempeimponert over TV'n

Så Max Manus på blu ray og i går, kjeeempeimponert over hvor mye TV du får for pengene, og da sammenligner jeg med kvaliteten på Panasonic VT20 som mine foreldre har!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •