Kjøpe ny tv +- 40k - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for svar atter en gang!

Ja, du har rett i at jeg hadde lettere gått for en LCD/LED fordi i min omkrets har det ikke vært aktuelt med plasma. Men etter flere her virker som de er enige om at Panasonic sin nye plasma VT30 har jeg lest litt mer om plasma og VT20. Og mitt inntrykk er at det er den beste i prisklassen tom 40k. Men at prisforskjellen på denne og Samsung sin herlighet ikke gir full uttelling, krone-pr-bildekvalitet (som sikkert er et veldig upresist faguttrykk).

Dvs at min LG 42" kjedelige TV forblir der den er inntil VT30 og D8000 kommer på markedet også blir LG skjerm for spilling og VT30/D8000 skjerm for filmer og fotballkamper. Iallefall hvis testene samsvarer med spådommene.

Det har vært av verdi å legge inn tråd her, jeg hadde nok gått for en LCD/LED hadde det ikke vært for innspillene, slik at jeg skal holde en knapp på årets Panasonic.

Takker for alle svar - dersom noen har noen flere innspill ønskes de hjertelig velkommen!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epsønn
    Takk for svar atter en gang!

Ja, du har rett i at jeg hadde lettere gått for en LCD/LED fordi i min omkrets har det ikke vært aktuelt med plasma. Men etter flere her virker som de er enige om at Panasonic sin nye plasma VT30 har jeg lest litt mer om plasma og VT20. Og mitt inntrykk er at det er den beste i prisklassen tom 40k. Men at prisforskjellen på denne og Samsung sin herlighet ikke gir full uttelling, krone-pr-bildekvalitet (som sikkert er et veldig upresist faguttrykk).

Dvs at min LG 42" kjedelige TV forblir der den er inntil VT30 og D8000 kommer på markedet også blir LG skjerm for spilling og VT30/D8000 skjerm for filmer og fotballkamper. Iallefall hvis testene samsvarer med spådommene.

Det har vært av verdi å legge inn tråd her, jeg hadde nok gått for en LCD/LED hadde det ikke vært for innspillene, slik at jeg skal holde en knapp på årets Panasonic.

Takker for alle svar - dersom noen har noen flere innspill ønskes de hjertelig velkommen!
    For 40k, anbefaler jeg deg å ta en runde rundtom å kikke på nye modeller når de kommer. Ta gjerne med en film eller.no som du har en referanse med.

Det hjelper lite om du går å ser på tegneserier hos lefdal, eller fotball :P Ta gjerne med en film som har noen mørke scener, samt scener der du f.eks. vet erfaringsmessig at det kan være trøblete å reprodusere farger.

Når det kommer til dagens VT20 har den fått mye skryt ja,men jeg har også lest om folk som er misfornøyde. Du vil jo alltid finne misfornøyde folk, spesielt om det er dyrere produkter (da forventer man gjerne mer).

F.eks.:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1590387

ser også flere som sliter med innbrenning, som:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1590156

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1590619

clouding
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1620948

ulyd fra 3dbriller
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1592728

ps. jeg sier ikke dette for å skremme deg, men bare ikke ha forhåpninger om at 40.000 gir deg en perfekt tv.. uansett hva du velger!

VT20 har jo fått veldig mye skryt rundtom, men som du ser, er mange misforhøyde også. Om du da kjøper en i 60+" for 40k, så kan det tenkes du får oppgraderingsbasillen allerede et eller to år etterpå..

Nå har jeg ikke akkuratt prøvd å brukt mye tid på å søke etter feil, jeg bare gikk inn ca i slutten av den tråden der og leste noen innlegg. Jeg fant da flere som slet med permanent innbrenning av tvkanal-logoer (prøvd white wash i over 30 timer), jeg fant folk som slet med clouding, slet med "striper" (vet ikke hva det heter), m.m.

Så, jeg anbefaler deg å ta med kjent materiale (feks film), muligens på minnepenn, sammen med bilder som kan være krevende for tv :-) Ta det med rundt og se på tver, hva de produserer.

Ps. Det er visse ting du kan gjøre, for å ev. fremprovosere svakheter.
    f.eks.: http://img.villagephotos.com/p/2004-...tingblacks.jpg

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om du ikke må ha 3D...

Gjør det enkelt...Finn taki en brukt Pioneer KRP-600M...
    Ikke en tv i verden som matcher den... Det er 60" plasma..
    (kan nok skaffes for rundt 30k på brukten..)... som denne:
    Pioneer Kuro KRP-600M - 60" flatskjerm - FINN Torget
    Og med tanke på at den kostet over 60k ny, og ennå er verdens beste tv er ikke den prisen så ille...8)

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kom det faktisk en pioneer-fanboy inn .

NEI - KRP600 ble slått av VT20 når det gjelder totale bildekvaliteten (sortnivå er ikke det eneste på bildekvalitet...), og VT30 kommer til å ta det enda et skritt videre.

At noe kostet 60K nytt for 2,5 år siden betyr ikke at det er storkjøp i dag. Den kostet 49995,- på slutten av sin levetid også.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Der kom det faktisk en pioneer-fanboy inn .

NEI - KRP600 ble slått av VT20 når det gjelder totale bildekvaliteten (sortnivå er ikke det eneste på bildekvalitet...), og VT30 kommer til å ta det enda et skritt videre.

At noe kostet 60K nytt for 2,5 år siden betyr ikke at det er storkjøp i dag. Den kostet 49995,- på slutten av sin levetid også.
    Fanboy og fanboy.. Solgt min for ages siden... (angrer litt da)...
    Etter det har det gått i LG og Panasonic - og venter nå på sony's NX810..
    Kanskje også fordi Pioneer ikke er og oppdrive mer 8) ... Hvor har du lest at VT20 slår KRP'en? Har vell kanskje vært snakk om at den kan være i samme klasse som 5090/6090 modellene.. Som faktisk er et stykke unna KRP modellene...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som Sony 65HX920 er det perfekte valg, men den kommer vel ikke før etter sommeren(?).

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    65HX920 hadde nok vært rå ja, men det vil ta tid før den er på markedet..

Det vil det nok også med de andre store tvene egentlig, time will show.

Synd det ikke ser ut til å komme noen 75" på markedet i år..

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Plasma går så det suser!!

I denne størrelsen er det per idag og som nevnt kun 2 alternativer, Panasonic 65VT20 og Samsung PS63C7705, begge er konge tv´er og fått utmerkelsen beste (Panasonic) og nest beste(Samsung) Plasma i 2010.

Fordelen med Samsungen er at dere sparer nesten 20 lapper og aldri i verden om VT20 forsvarer denne prisforskjellen for er ganske jevnt mellom disse skjermene. Les test på Product reviews and prices, software downloads, and tech news - CNET og lyd og bilde.

Det sies også at 63" er litt bedre enn 50" pga den føles mer detaljert pga større størrelse og at sortnivået skal være litt bedre, men dette kan jeg ikke bekrefte selv.

Hvis dere ikke kan vente så kjør på en av disse modellene, men om dere ikke MÅ ha tv nå, så anbefaler jeg absolutt og vente til sommer/høsten og til 65VT30 og PS64D8000 kommer, de virker meget spennende.
    Jeg er også en som foretrekker LCD/LED pga skarpheten, men jeg har sett 63-tommren av Samsung sin plasma i et kjøpesenter, og jeg må jo si at den TV-en imponerte meg stort, hvis man da tar i betraktning prisen, er dette en TV jeg absolutt kan anbefale (husker ikke modellnummeret, men antar at det ikke finnes så mange alternativer fra Samsung, plasma 63-tommere).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

epsønn 40k

hei,har lest igjennom alle svar du har fått,må gi deg et tips som du ikke har fått som er litt viktig.hvis du skal henge tv,en på en sort vegg velg plasma og hvis veggen er lys velg lcd/led,jeg skal kjøpe meg en led/lcd 3d fra enten samsung eller lg.men venter og ser hva de kommer med i år.

p.s til dere som syns 40k er for mye for en tv,bare tull jeg hadde lett brukt 100k hadde jeg hatt kr til det.syns det er rått og at du har en kvinne som har samme interesse som deg.er drømme dama :-D jeg er alene i fam om dette.
    men får da også som jeg vil :-D ønsker dere lykke til og at dere finner den rette tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med plasma til mørk vegg, lcd/ led til lys vegg har jeg aldri hørt om før?

Newcomer tomriis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøp Samsung 63" plasma 7705

Har hatt denne i 4 mnd. nå og er sykt fornøyd. Detaljnivå på bildet er skremmende bra. Ikke nøl, dem ligger rindt 20k. Anbefales!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har lyst på bedre tv enn din... Og det finnes/kommer nå i vår.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Fanboy og fanboy.. Solgt min for ages siden... (angrer litt da)...
    Etter det har det gått i LG og Panasonic - og venter nå på sony's NX810..
    Kanskje også fordi Pioneer ikke er og oppdrive mer 8) ... Hvor har du lest at VT20 slår KRP'en? Har vell kanskje vært snakk om at den kan være i samme klasse som 5090/6090 modellene.. Som faktisk er et stykke unna KRP modellene...
    "Vell", om du har solgt din, hvorfor har du da annonse for den i signaturen din...?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    "Vell", om du har solgt din, hvorfor har du da annonse for den i signaturen din...?
    Det hadde jeg retten og sletten bare glemt og fjerne - men er borte nå

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukt gammel helt til 30k blir nok helt uaktuelt, den slags "stæsj-bøg" er jeg ikke

Hvorfor skal man ha LED/LCD på hvit vegg og plasma på sort vegg? Det har gått meg hus forbi

Heldig som har fruen ja, vi er begge svært glade i å se film sammen!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er filmentusiast, ville jeg nøye vurdert om det er mulig å ta med projen og lerretet ned i stua. Bruk TV'n til TV sendinger og proje og lerret til film. Selv om du skulle velge 65" TV blir dette lite i forhold til 100" lerret. Og størrelsen er viktig for den gode filmfølelsen. :-)
    En filmentusiast ser ikke film på en "liten" TV skjerm.. ;-)

Jeg har selv en løsning med 47" TV og et 106" lerret jeg trekker ned foran TV'n når vi skal se film. Det fungerer veldig bra.

PS! Selv om jeg har 47" TV og proje, er jeg likefullt interessert i å oppgradere TV'n til noe enda større.. Jeg er meget interessert i den nye 64" Samsung plasma'en som har vært nevnt i denne tråden.. :-)

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvis du er filmentusiast, ville jeg nøye vurdert om det er mulig å ta med projen og lerretet ned i stua. Bruk TV'n til TV sendinger og proje og lerret til film. Selv om du skulle velge 65" TV blir dette lite i forhold til 100" lerret. Og størrelsen er viktig for den gode filmfølelsen. :-)
    En filmentusiast ser ikke film på en "liten" TV skjerm.. ;-)

Jeg har selv en løsning med 47" TV og et 106" lerret jeg trekker ned foran TV'n når vi skal se film. Det fungerer veldig bra.

PS! Selv om jeg har 47" TV og proje, er jeg likefullt interessert i å oppgradere TV'n til noe enda større.. Jeg er meget interessert i den nye 64" Samsung plasma'en som har vært nevnt i denne tråden.. :-)
    Du mener vel 63-tommeren - plasma av Samsung, som kom ut i fjor, for over et år siden?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Du mener vel 63-tommeren - plasma av Samsung, som kom ut i fjor, for over et år siden?
    Han skriver:

Jeg er meget interessert i den nye 64" Samsung plasma'en som har vært nevnt i denne tråden

Så han mener nok den nye, 64" som kommer i år - som det har vært snakk om i tråden...

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Han skriver:

Jeg er meget interessert i den nye 64" Samsung plasma'en som har vært nevnt i denne tråden

Så han mener nok den nye, 64" som kommer i år - som det har vært snakk om i tråden...
    OK, fant den nå: SAMSUNG PS64D8000 - 162 cm, fiche technique, prix et avis consommateurs - når jeg letet litt tilbake i tråden.

Selv har jeg sett 63 tommeren, og den er svært god, og til rett over 20-tusen er dette et godt valg. Men den har da altså ikke 3d!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er den nye 64" jeg vil vurdere nøye når den kommer.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •