Panasonic (nok en gang) TH-42PA20 VS TH-42PA30 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var uten fot ja.. Men fremdeles et kjempe godt kjøp. Har smilt i et par timer nå jeg..

De hadde pa30 i butikken men desverre ikke på siden av pa20 og med annet bilde på, så var vanskelig å sammenligne. Designen syns jeg er myyye bedre på pa20.

Er fremdeles 2 igjen i stavanger (forus).

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Panasonic 42 PA

Sitat Opprinnelig postet av Docthor
    Der skriver de bl.a at forskjellen fra denne til HDTV er kanskje 10-15 %med max signal som jo er sjelden pr nå.
    Er det verdt å betale dobbel pris for, eller vente på prisnedgang?
    Bruker du dvi så slipper man jo å bruke cpuen i tven. Da går det digitalt rett til plasman og bilde har blitt behandla føre det i det hele tatt kommer til panelet. OG det er har MYE å si uansett.
    Dessuten så har hdtv oppløsning på 1080 og det er relatitiv mye bedre enn standard oppløsning!
    Og oppgi at bilde blir så og så mye bedre i % gir vel ett relativt lite inntrykk på hvor mye bedre bilde egentlig blir.

Heng meg den som kan, hehe :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    25k for Panasonic PA20 hos Elkjøp er et meget godt tilbud... Var jo bare et tidsspørsmål før elektronikk-gigantene tok skikkelig tak i plasma, så AVshop kan nok se lenge etter å møte Elkjøperne og andre fremover... 8) Vi skal nok prøve iallfall!
    Var på Elkjøp i Lørenskog i går for å kjøpe denne, og i god Elkjøp tradisjon forsøkte selgerene å selge opp til PA30 (som kostet 34k). Argumentene var bl.a at PA20 hadde 3-4 år gammmel teknologi og panel som var på vei ut, mens PA30 var en helt ny generasjon, designmessig var PA30 helt rå, mens PA20 så gammel ut allerede. Selgeren påsto også at han hadde sett skjermene side ved side med samme signal, og at de ikke kunne sammenlignes billedmessig bl.a sortnivået og etterslep, pluss flere andre ting.

Typisk nok setter de ikke skjermene ved siden av hverandre i butikken, men jeg fikk da ihvertfall lov til å se samme film på begge skjermene, og jeg kunne ikke se noen forskjell i løpet av 5 min litt fram og tilbake.
    Så jeg kjøpte glatt PA20, selv om selgeren gjorde sitt beste for å rakke ned på den modellen.

Ikke stol på en selger med provisjon er vel konklusjonen :?:

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    elkjøp selgere har ikke direkte provisjon på det dem selger.
    Dem kan oppnå en såkalt bonus greie. Men da må mye klaffe før dem får det utbet. Har hørt at all svinn i butikken går utover bonusen til selgere.

Men derimot så har dem bruttofortjeneste på produkter det er stor konkuranse innad i kjeden. Og skal love deg pa30 har mye høyere bf enn pa20!

marius

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er de reelle forskjellene er bedre høyttalere, annet design og minnekort leser. Mange vil si at designet på PA20 er penere, inkludert meg.

Når det gjelder bildekvalitet så sammenlignet jeg 37PA30 mot 42PA20 direkte og forskjellene var minimale. Tror forskjellen er at det ikke var samme størrelse på skjermen. Får sjekke mer når min lokale dealer får inn 42PA30 hvis de enda har PA20 da.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme oppførsel i Stavanger, pushet PA30 alt de kunne. Der hadde de heller ikke satt de på siden av hverandre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Trondeheim sa de at det var mye skjerm for pengene og ønsket meg lykke til. Ikke noe anbefalinger om å gå for noe dyrere.

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PA20 og PA30 bruker samme panel, og så vidt jeg vet er hovedforskjellen i tillegg til nye høyttalere og kortleser ny tuner i PA30.
    Grunnen til at disse selges så rimelig nå er at Panasonic har begynt å rulle ut plasma'er basert på 7. generasjon paneler (PW7, både PA20 og PA30 er generasjon 6).
    Uansett, tilbudet på Elkjøp er ganske godt, sett ut fra pris-nivået genrelt på plasma'er i Norge.
    Expert hadde også et anstendig tilbud på PW6 m/tuner/media-boks sist uke (med et Panasonic hjemmekino-anlegg i reklamen, men de tilbød det uten til lavere pris ved kontakt).

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare uttatle meg om at jeg overhodet ikke angrer mitt innkjøp av PA20 via Elkjøps tilbud.
    Og av alle som har vært innom og tittet på denne skjermen så er alle positivt overrasket over hvor godt denne fremviser tv-bildet, Å bla i kanalene er en drøm i forhold til mange konkurerende apparater.
    Kan ikke gjøre annet å si at det var velbrukte penger og anbefale den til alle som har et budsjett under 30k.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget godt fornøyd jeg og. Selv om jeg merket hakking i bildet ved panorering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan få en 42 pa20 til 15000 brukt. Burde jeg slå til da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den er i god stand så hadde jeg slått til

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en meget god pris. Her er det bare å slå til. Pass bare på at du ikke blir lurt på noen måte. Ikke forhånds betal eller noe.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erik---
    Jeg kan få en 42 pa20 til 15000 brukt. Burde jeg slå til da?
    Som peakman sier. En god pris. Men pass på det han nevner samt at det er med kvittering/garanti på saken.
    15k er mye om det ikke er det for å si det slik. Men meget billig om dette er ett 100% lovlig produkt!

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •