Suveren kundebehandling!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Suveren kundebehandling!

Pæra til min Epson Tw-2000 eksploderte for et par uker tilbake. Da var den gått litt over 1600 timer, og var 2 år og 11 måneder. Garantien fra produsent var på 3år/1700 timer, så alt var jo innenfor garantiperioden. Man er jo litt skeptisk til at dette virker litt suspekt fra brukeren siden det er bare en måned til garantien er gått ut, så var lit i tvil om jeg ville bli trodd.

Kontaktet Avshop, der jeg hadde kjøpt projektoren, og fikk svar umiddelbart at jeg måtte kontakte Epson direkte. Ringte Epson med en gang, og der traff jeg en meget hyggelig dame. Alt jeg skulle gjøre var å opplyse om produktnummeret på projektoren, og fikk beskjed at den var innenfor garanti. "Sender deg en ny pære med en gang, kommer fra England med DHL så den vil dessverre ikke komme før om cirka en uke", fikk jeg til svar. Snakk om å bli overrasket, for en kundeservice, tenkte jeg. Skulle heller ikke levere inn min ødlagte pære.

Pæra kom etter 7 virkedager og er testet og alt fungerer perfekt. Jeg er strålende fornøyd med begge partene i denne saken.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er jeg som er vanskelig her, men syntes det er sløvt av AVshop å ikke fikse reklamasjon selv.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du har rett her, men er bare fornøyd dette løste seg såpass kjapt. Som kunde er man alltid litt redd for å ikke bli trodd. Sparte en del tusen kroner på at dette gikk smertefritt.

Ser at jeg har postet dette innlegget i feil kategori. Håper noen kan flytte dette til mer egnet plass.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal det nødvendigvis være negativt at selger setter kunden direkte i kontakt med produsent/importør? Mange produsenter har gode rutiner på håntering av sånne saker, og sånn jeg ser det har Avshop kuttet seg selv ut som et unødvendig mellomledd. Synes de løste saken bra og det bekreftes jo av den positive opplevelsen fozzybeear sitter igjen med.

Ta f.eks TVer. Mange, deriblandt Samsung og LG har hjemmeservice. Istede for at kunde skal forholde seg til butikken med transport til butikk, transport til verksted, og så samme runden tilbake kommer produsentes servicepersonell hjem til deg. Enklere for butikken, men samtidig enklere for kunde. Med andre ord vinn-vinn situasjon. Synes ikke noen butikk trenger kritikk for dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du fikk god erfaring. Noen i tråden påpeker at det er sløvt av avshop å ikke ta reklamasjon selv. Dette er jeg uenig i. I alle tilfeller av reklamasjon, garanti etc har alltid importør/produsent gitt mye bedre service enn butikken selv. Bedre å "outsource" det til fordel for forbruker. Jeg er svært godt fornøyd med f. eks samsung, htc og logitech

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Mulig det er jeg som er vanskelig her, men syntes det er sløvt av AVshop å ikke fikse reklamasjon selv.
    Nja, tror nok at IT- og elektronikk bransjen generelt lar produsent/importør ta seg av reperasjoner. Helt grei håndtering av AVshop vil jeg si. Bra det løste seg på en positiv måte...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •