LG 60" Plasma TV ... Bra ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 60" Plasma TV ... Bra ?

Om ikke alle har fatt med seg saa gar det en kampanje pa en LG 60" Plasma tv pa elkjop ..

Noen som vet om denne er bra ?

Direktelink til elkjop sitt produkt

Tenkte a kjope denne om det er noe bra!

Haper pa svar!

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok den sliter litt med innbrenninger, som andre plasmaer, er vel bare panasonic som har kontroll på dette, panasonicen har nok litt bedre sortnivå i tillegg, om du ikke er super kresen på bildekvalitet, er nok dette her MYE tv for pengene, er jo gigantiske 60", hadde det ikke vært for at jeg kjøpte meg panasonic 50" for noen mnd siden hadde jeg lett kjøpt denne nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    tror nok den sliter litt med innbrenninger, som andre plasmaer, er vel bare panasonic som har kontroll på dette, panasonicen har nok litt bedre sortnivå i tillegg, om du ikke er super kresen på bildekvalitet, er nok dette her MYE tv for pengene, er jo gigantiske 60", hadde det ikke vært for at jeg kjøpte meg panasonic 50" for noen mnd siden hadde jeg lett kjøpt denne nå.
    Er litt opptatt av kvalitet, men inbrenninger er jo tydligvis paa alle plasma tver ?
    Det er enten denne eller 3D tv paa komplett til samme pris men 50" ..

Det er full hd paa denne, er kvaliteten saa darlig ? Har en 37" HD ready naa og den er ikke noe bra..

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer an på hva du skal bruke den til. LG sliter litt med midlertidig innbrenning, dersom en kraftig farge står på en stund. Egener seg ikke godt som dataskjerm, selv om jeg har en kompis som bruker sin 60" LG som dataskjerm.

Det forsvinner jo etter kort tid og man har vel vaskebilder (whitewash) som man kan kjøre noen sekunder etter den er brukt som PC-skjerm før man ser TV/film. Ellers når det gjelder TV og filmtitting vil du nok ikke merke dette.

Sitat Opprinnelig postet av Exotic
    Er litt opptatt av kvalitet, men inbrenninger er jo tydligvis paa alle plasma tver ?
    Det er enten denne eller 3D tv paa komplett til samme pris men 50" ..

Det er full hd paa denne, er kvaliteten saa darlig ? Har en 37" HD ready naa og den er ikke noe bra..

En 37" av hvilken type og hvor gammel er den?

60"-eren til LG gir mye TV for pengene uansett hvordan man vrir å vender på det, men dersom du er ute etter det ultimate sortnivå og kontrast er nok Panasonic den som gir deg mest for pengene opp til 50", skal du ha større blir Samsung best ihht pris.

Eksempelvis 50" Panasonic G20 til samme pris. 3DTV er den dog ikke.

Panasonic er vel trygt å si at ikke har problemer med midlertidig innbrinning. Min 3 år gamle busjettmodell ikke har det, ei heller de toppmodellene jeg har sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Kommer an på hva du skal bruke den til. LG sliter litt med midlertidig innbrenning, dersom en kraftig farge står på en stund. Egener seg ikke godt som dataskjerm, selv om jeg har en kompis som bruker sin 60" LG som dataskjerm.

Det forsvinner jo etter kort tid og man har vel vaskebilder (whitewash) som man kan kjøre noen sekunder etter den er brukt som PC-skjerm før man ser TV/film. Ellers når det gjelder TV og filmtitting vil du nok ikke merke dette.
    Film og vanlig tv bruk skal denne brukes til.. Koble til Playstation 3 og evnt par ganger pc for og se film paa storfilm men ellers er det tv2 som er hovedpoenget... Er dette brukbart for meg eller bortkastet penger?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres helt fint ut det til denne TV-en.

60", 600Hz i sub field drive, 1080p24. Ganske mye TV for 10.000kr

Har ikke sett bildet på akkurat denne, men den har no fått gode tilbakemeldinger

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne tven selv og den egner seg yppelig til film,tv og PS3. Har kjørt noen døgn med GT5 på den uten å se snurten av innbrenning.

Eneste forhåndsregel jeg bruker er maks strøm sparing og har kjørt kalibreringshjelpen i TV som legger seg på ekspert1. Selv om kontrasten legger seg over 90 går dette helt bra i mitt tilfelle.
    Du MÅ huske å aktivere orbiter før du bruker tvn. Kjørte inn min tv med ca 50-70 i kontrast de første 14 dager med jevnlig hvitvask og tror ikke det skadet.

Sortnivået er ca(0.05-0.07 cd/m2)= likt som Samsung C7705 noe som jeg synes er meget bra særlig iforhold til hvor latterlig billig skjermen er! Bildene er meget bra etter kalibrering(har fått min ISF kalibrert og bildene er nydelige iforhold ti pris) Selvsagt er Pansonic en god del bedre G/V/VT20 men det koster mere.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som de andre her er enige, det er utrolig mye med tv for pengene.

Er du forsiktig den første uken så blir det sikkert lite med innbrenninger, har hørt at jo lenger du bruker tv'en jo lenger tid kan den stå før innbreningene kommer.

Feks. Fra tven er helt ny, tar det la oss si 10sek før innbrenning, for hver time tven står på så fordobles tiden det tar før innbrenninger, så 1 time, 20 sek, 2timer 40sek, 3timer, 80sek, osv osv.

Dette er ikke reele tall i det hele tatt, bare jeg som skulle fremheve eksempel.
    Så bare være litt ekstra forsiktig første uke så går det sikkert bra.

PS! Panasonicen min har aldri hatt inbrenninger fra første stund, bruker den som pc skjerm og har latt den stå på i mange timer på samme bildet, så vil si panasonic er ekstremt flinke på dette.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig MYE tv for pengene. Har denne selv. Innbrenning er ikke et tema her, har enda ikke sett noe enda jeg bruker den masse som PC skjerm. Betydelig bedre en Samsungen jeg hadde tidligere her som også er en moderne plasma.

Veldig fin fargegjengivelse etter kaliberering. Denne har full ISF kalibrering.

Det negative er litt dårlig sortnivå, ikke helt på topp i skarphet og har svært mye refleksjoner i dagslys i lyse rom.

Igjen tror jeg dette med innkjøring av tven er sterkt overdrevent. Jeg skal ikke si at det er trygt å sette den på et statisk bilde på maks kontrast de første 24 timene, men jeg brukte den helt normalt fra starten av (kontrast 99!) og har ikke hatt noen problemer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •