Philips 46PFL9705H 46" - Beste pris

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 46PFL9705H 46" - Beste pris

Ser den ligger til 18499,- på Expert.no - / Lyd & Bilde/Flat-TV/LED TV/36-52"/PHILIPS 46PFL9705H 46" LED TV nå. Har den vært nedi no lavere pris? Hørte det hadde vært et bra tilbud på elkjøp en tid tilbake?

Noen som vet om noe billigere?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du finner lavere enn det noe sted idag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geil
    Har den vært nedi no lavere pris? Hørte det hadde vært et bra tilbud på elkjøp en tid tilbake?

Noen som vet om noe billigere?
    Elkjøp sitt tilbud var på 17.999 en helg i slutten av september i fjor.

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men ryktene skal vel ha det til at dette var disse panelene produsert før uke 38 som var litt sånn så som så? Når er det realistisk å vente denne ned til 15-16k?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men ryktene skal vel ha det til at dette var disse panelene produsert før uke 38 som var litt sånn så som så? Når er det realistisk å vente denne ned til 15-16k?
    Ja, ryktene er ikke så vennlige mot denne TV'en, og det gjelder ikke bare panelet. Når det gjelder å få et panel med "god" 3D kvalitet, har jeg hørt rykter om at man i allefall bør ha et som er produsert etter uke 40. Jeg har også hørt at de ikke nødvendigvis blir noe bedre etter at panelet er byttet. Selv har jeg ikke så veldig god erfaring med mitt kjøp. Jeg kjøpte en uke 33. Panelet blir byttet for tredje gang nå. Har fremdeles ikke fått den igjen etter siste panelbytte, så hvordan resultatet blir denne gangen vet jeg ikke. Den har vært borte i over to uker nå, til tross for at infocare (philips' "repratør" i Norge) påstod at de hadde alle delene når den ble hentet. Forrige gang tok det tre uker.

Når TV'en eventuelt faller til 15 -16 tusen vet jeg ikke. Når elkjøp hadde 17.999,- tilbudet i september var det billigere enn tilsvarende 2009 modell (46pfl9704).

Hvis du bestemmer deg for å kjøpe denne modellen vil jeg råde deg til å kjøpe det på en slik måte at du lett kan oppheve kjøpet hvis du får problemer. Jeg har en sterk misstanke om at kvalitetskontrollen til Philips ikke er særlig god. Hadde jeg vist det jeg vet nå, hadde jeg gått for et annent merke. Men hvem vet, kanskje du har utrolig flaks å får et problemfritt TV?

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo ikke noe som er bedre enn førstehåndserfaringer som dette. Og ja, det skremmer jo litt. Jeg har et par andre hete kandidater også. Men har litt lyst til å prøve meg på lcd/led denne gangen. Er livredd for inbrenning på Plasma. Titter litt på Panasonic VT 20, så har jeg titta på noen av Sony sine modeller. Men vanskelig å finne noe gode priser på Sony synes jeg.

Du får gi meg en liten rapport når du får tilbake tven din da, om den har blitt bra da. Har du aldri vært fornøyd med den, har den vært ræva fra dag 1? Hva er det, det går på i ditt tilfelle?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det, det går på i ditt tilfelle?
    I mitt tilfelle begynte det med en irriterende buzze-lyd og en stripe med fargefeil på høyre side av skjermen. Jeg kontaktet philips direkte og de konkluderte raskt med at jeg måtte bytte lcd-panelet på grunn av fargefeilen. Ifølge philips ville buzzelyden også forsvinne, siden modulen som lagde lyden også ble byttet da. Siden det allerede da var kjent at de første TV'ene hadde problemer med panelet, var jeg egentlig ganske fornøyd med denne løsningen.

Panelbyttet ble gjort hjemme i stua mi, med sofaen som arbeidsbenk, og tok ca. 3 timer. Det hjalp ingenting. Stripa var der, og det var buzze-lyden også. I tillegg viste det seg at panelet hadde en skade. Det var ikke tid til å bytte tilbake til det gamle panelet.

Et par uker og noen purringer senere, ble det bestemt at philips/infocare skulle gjøre et nytt forsøk på å bytte panel. I mellomtiden hadde philips funnet ut at stripa på høyre side kunne rettes i software (har ennå ikke fått vite om det er en HW feil på noen TV'er som blir rettet i SW, eller om det er en SW bug som gjelder for alle TV'er). I og med at det nye panelet var skadet, buzzelyden fremdeles var der og jeg har begrenset med feriedager, måtte TV'en hentes inn til reparasjon hos infocare denne gangen. Først ville de bare bytte tilbake til det gammle panelet, men siden det var blitt en kjent sak at de tidlige modellene hadde en problemer med panelet, skulle dette testes og verifiseres før det ble satt inn igjen. Også var det buzzelyden da selvfølgelig. Den skulle forsvinne.

De som hentet TV'en sa det ville ta ca. en uke. To uker etterpå sendte jeg en mail der jeg lurte på hvor TV'en ble av. Fikk som svar at den var ferdig og på vei. Uka etter fikk jeg den tilbake. Buzzelyden var der fremdeles og reprasjons-rapporten/loggen nevnte ingenting om noen kvalitetssjekk av panelet. Det eneste de hadde gjort på de tre ukene TV'en var hos infocare var å bytte tilbake til det gamle panelet.

Etter noen nye samtaler med philips, og etter at philips hadde snakket med infocare, kom det fram at de antagelig måtte foreta et nytt panel-bytte på TV'en. Jeg hevdet da at siden dette var tredje gang de måtte reparere TV'en, hadde jeg krav på et nytt produkt. Noe motvillig ga philips-representanten meg rett i det. Deretter hørte jeg ikke mer før infocare ringte å sa at de kom for å hente TV'en min til reprasjon.

Philips forklaring over telefon på hvorfor jeg ikke får en ny skjerm varierer mellom at min "søknad" om å få ny skjerm ble avslått av philips i nederland og at disse tre reparasjonene egentlig bare kan regnes som en reparasjon som har foregått på tre forskjellige tidspunkter.

Vi ble enige om at infocare skulle hente TV'en min for å avgjøre om det var grunnlag for at jeg kunne få en ny skjerm. Infocares' status på min reparasjon i dag viser at det er foretatt et nytt panelbytte. Siden dette er da er tredje gang de bytter panel, mener jeg at jeg har krav på et nytt produkt. Sendte en mail til philips om dette på fredag, men de sier nå plutselig at det er infocare som avgjør om jeg får et nytt produkt. Infocare derimot har alltid sagt at de bare gjør det de får beskjed om av philips.

Vel, det var mitt tilfelle. TV'en i seg selv har potensialet til å være et bra TV, iallefall når det gjelder 2D bildekvalitet. Men med min erfaring og etter å ha lest litt om andres erfaringer, tror jeg feilprosenten på denne modelen er stor. Det er derfor jeg råder deg til å kjøpe den på en måte som gjør at du kan returnere den å få pengene tilbake hvis du får problemer. Da slipper du å ha noe med philips support og infocare å gjøre. Hvis du har bestemt deg for å kjøpe denne modellen, tror jeg 18.499,- er en god pris.

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3d vektlegger jeg ikke i det hele tatt egentlig. Det er greit at det er der, og det er morsomt og alt det der. Men jeg kaster meg kanskje på 3d bølgen når det har kommet seg en 3-4-5 generasjoner og er tilgjengelig på projektorer. Hva tenker du på med pengene tilbake, en ordning ala elkjøp sin med 30 dagers retur? Men disse problemene var noe du så tydelig med en gang, var ikke noe du oppdager etter å ha lest tråder her inne etc? Hehe jeg har hatt et par sånne "avforum" syndrom på tidligere projektorer Jeg ser jo også at Elkjøp ikke har den i sitt sortiment (pga feil?).

Så blir jo jeg jo skeptisk til at expert selger den billig da, er det noe "gammal drit" dem vil ha ut

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tenker du på med pengene tilbake, en ordning ala elkjøp sin med 30 dagers retur? Men disse problemene var noe du så tydelig med en gang, var ikke noe du oppdager etter å ha lest tråder her inne etc? Hehe jeg har hatt et par sånne "avforum" syndrom på tidligere projektorer
    Ja, jeg tenkte på noe ala elkjøp sine ordninger, eller hvis du kjøper på nettet har du vel også noen dagers returrett?

Nei, det var ikke feil jeg oppdaget fordi jeg var klar over dem. Stripen på bildets høyre side så jeg ganske tidlig. Men den er ikke alltid så tydelig, den er litt avhengig av innholdet i bilde og kan derfor oppleves som om det er noe som kommer og går. Til å begynne med trodde jeg det var et over-scan problem, men etter å ha prøvd å fjerne den med forskjellige innstillinger og prøvd med forskjellige kilder, måtte jeg bare innse at det var TV'en. På noen filmer, som f.eks. Blade Runner, er feilen svært tydelig i flere av scenene. Siden oppdaget jeg at det var en annen her på forumet som hadde samme problem.

Når det gjelder buzze-lyden så blir den mer fremtredene når man kobler til en ekstern forsterker (eller mute'er lyden). Volumet er også avhengig av styrken på ambilighten og ambilightens "innhold". Jeg opplever den som forstyrrende i stille scener, spesielt ved bruk av sorrund-receiver. Når det er litt bråkete hører jeg den ikke. Jeg sitter på ca 2 til 2,5 meters avstand fra TV'en

3D har jeg ikke testet, men siden jeg ikke ønsker å levere TV'en min inn til service hver gang jeg skal benytte meg av en ny mulighet og siden TV'en har en kjent svakhet når det gjelder 3D, så ønsket jeg at de skulle verifisere at dette ikke ville bli noe problem når de allikevel allerede hadde den inne til service.

Alle disse problemene trodde jeg var enkle saker for philips/infocare å fikse. Det var også noe philips ga inntrykk av når jeg kontaktet dem. Men det har vist seg at dette tydeligvis tar tid. Har fremdeles ikke fått igjen TV'en fra infocare etter siste innlevering, men i følge status siden dems har de byttet panel på TV'en min.

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt noen mailer til expert nå. Og de skulle finne ut hvilken serie enhetene tilhører. Det er jo noe da. Så får vi se hva som skjer. Mulig jeg har litt is i magen og venter til det begynner å komme litt 2011 modeller

Newcomer balsam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hertis
    Tror ikke du finner lavere enn det noe sted idag.
    Her er siste oppdaterte fra Soundgarden:

Philips 46PFL9705H 3D LED-TV - 46" - 46"

Men om TV'n viser seg å ha såpass mye problemer, så ville det kanskje være lønnsomt å finne seg en annen modell

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo ikke lenge før LG sine modeller med lokal dimming er på lager, ei heller Sony sin HX920 .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme greia med Samsung

Har også samme erfaring med Infocare. Ikke send tvn dit. hele greia er bare tull da de ofte vet at det ikke nytter å skift panel. Der må være noe sånt at Info care mister avtalen med tv produsentene dersom der kommer for mange tver ut med feil hvor hele tvn rett og slett må byttes. Fikk ikke ordnet opp før jeg sendte tvn til et annet verksted.

Sitat Opprinnelig postet av manders
    I mitt tilfelle begynte det med en irriterende buzze-lyd og en stripe med fargefeil på høyre side av skjermen. Jeg kontaktet philips direkte og de konkluderte raskt med at jeg måtte bytte lcd-panelet på grunn av fargefeilen. Ifølge philips ville buzzelyden også forsvinne, siden modulen som lagde lyden også ble byttet da. Siden det allerede da var kjent at de første TV'ene hadde problemer med panelet, var jeg egentlig ganske fornøyd med denne løsningen.

Panelbyttet ble gjort hjemme i stua mi, med sofaen som arbeidsbenk, og tok ca. 3 timer. Det hjalp ingenting. Stripa var der, og det var buzze-lyden også. I tillegg viste det seg at panelet hadde en skade. Det var ikke tid til å bytte tilbake til det gamle panelet.

Et par uker og noen purringer senere, ble det bestemt at philips/infocare skulle gjøre et nytt forsøk på å bytte panel. I mellomtiden hadde philips funnet ut at stripa på høyre side kunne rettes i software (har ennå ikke fått vite om det er en HW feil på noen TV'er som blir rettet i SW, eller om det er en SW bug som gjelder for alle TV'er). I og med at det nye panelet var skadet, buzzelyden fremdeles var der og jeg har begrenset med feriedager, måtte TV'en hentes inn til reparasjon hos infocare denne gangen. Først ville de bare bytte tilbake til det gammle panelet, men siden det var blitt en kjent sak at de tidlige modellene hadde en problemer med panelet, skulle dette testes og verifiseres før det ble satt inn igjen. Også var det buzzelyden da selvfølgelig. Den skulle forsvinne.

De som hentet TV'en sa det ville ta ca. en uke. To uker etterpå sendte jeg en mail der jeg lurte på hvor TV'en ble av. Fikk som svar at den var ferdig og på vei. Uka etter fikk jeg den tilbake. Buzzelyden var der fremdeles og reprasjons-rapporten/loggen nevnte ingenting om noen kvalitetssjekk av panelet. Det eneste de hadde gjort på de tre ukene TV'en var hos infocare var å bytte tilbake til det gamle panelet.

Etter noen nye samtaler med philips, og etter at philips hadde snakket med infocare, kom det fram at de antagelig måtte foreta et nytt panel-bytte på TV'en. Jeg hevdet da at siden dette var tredje gang de måtte reparere TV'en, hadde jeg krav på et nytt produkt. Noe motvillig ga philips-representanten meg rett i det. Deretter hørte jeg ikke mer før infocare ringte å sa at de kom for å hente TV'en min til reprasjon.

Philips forklaring over telefon på hvorfor jeg ikke får en ny skjerm varierer mellom at min "søknad" om å få ny skjerm ble avslått av philips i nederland og at disse tre reparasjonene egentlig bare kan regnes som en reparasjon som har foregått på tre forskjellige tidspunkter.

Vi ble enige om at infocare skulle hente TV'en min for å avgjøre om det var grunnlag for at jeg kunne få en ny skjerm. Infocares' status på min reparasjon i dag viser at det er foretatt et nytt panelbytte. Siden dette er da er tredje gang de bytter panel, mener jeg at jeg har krav på et nytt produkt. Sendte en mail til philips om dette på fredag, men de sier nå plutselig at det er infocare som avgjør om jeg får et nytt produkt. Infocare derimot har alltid sagt at de bare gjør det de får beskjed om av philips.

Vel, det var mitt tilfelle. TV'en i seg selv har potensialet til å være et bra TV, iallefall når det gjelder 2D bildekvalitet. Men med min erfaring og etter å ha lest litt om andres erfaringer, tror jeg feilprosenten på denne modelen er stor. Det er derfor jeg råder deg til å kjøpe den på en måte som gjør at du kan returnere den å få pengene tilbake hvis du får problemer. Da slipper du å ha noe med philips support og infocare å gjøre. Hvis du har bestemt deg for å kjøpe denne modellen, tror jeg 18.499,- er en god pris.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •