Avshop har ordnet opp! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må bare lufte en tilsvarende sak, for å få litt synspunkter om hva dere mener. Jeg bestillte en epson 5500 fra avshop og fikk den proffkalibrert. Alt var bare velstand. Men etter ca 100 timer så ble det et eller annet galt med innmaten. Jeg fikk misfarginger i øvre høyre hjørne og i nedre venstre hjørne. Jeg tok kontakt med avshop og di henviste meg til Epson direkte. Fair enough (men egentlig så burde/skulle vel avshop tatt hele regla for meg?). Men jeg sendte inn til Epson og fikk den tilbake etter ca 1 måned, men da hadde de byttet ny innmat og projektoren så fin ut. Men det som er cluet nå er jo at den er kalibrert opp mot den gamle innmaten. Så jeg tok kontakt med avshop for å få en ny kalibrering, for jeg regnet med at det var en selvfølge ettersom jeg hadde fått et defekt produkt fra dem. Det jeg får i svar da er at jeg må dekke ny kalibrering selv. Jeg mener dette er helt feil ettersom jeg har kjøpt et produkt MED kalibrering, så er det feil på produktet. Mye mailer frem og tilbake så kokte det ned til at Epson sendte meg en ekstra pære som kompensasjon. Jeg snakka med Epson og sa jeg ikke ville ha noe pære, for det var ikke de jeg hadde noe problemer med, men avshop. Pære fikk jeg uansett. Hva mener folk om dette? Jeg mener jeg har en vanntett sak, i og med at jeg får et defekt produkt. Jeg er selvfølgelig enig at hvis jeg bytter pære etc, så må jeg koste en evt ny kalibrering selv. Men når jeg får et defekt produkt, da synes jeg avshop bør ta kostnaden.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Geil!

Når det gjelder kalibreringen, så har du i følge betingelsene som står i beskrivelsen på proffkalibrering ikke rett på ny gratis kalibrering.

Om det var de samme betingelsene når du kjøpte kjøpte din projektor vet jeg ikke.

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Hei Geil!

Når det gjelder kalibreringen, så har du i følge betingelsene som står i beskrivelsen på proffkalibrering ikke rett på ny gratis kalibrering.

Om det var de samme betingelsene når du kjøpte kjøpte din projektor vet jeg ikke.
    Nei jeg ble henvist til disse betingelsene, jeg er faktisk usikker på om det stod der når jeg kjøpte. Jeg var rimelig tidlig ute. Men jeg har jo faktisk fått et defekt produkt, som igjen da lager ringvirkninger som går utover kalibreringen. Selvfølgelig hadde jeg selv, på noen som helst måte fucka opp så jeg hadde ikke nølt med å ta kostnaden selv. Alle jeg har snakka med mener jeg har en god sak, jeg har som sagt lagt det litt på is, for jeg har rett og slett ikke hatt tid/overskudd til å gå inn i en fight. Men skal ta kontakt med forbrukerrådet å høre hva de mener om saken hvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At de ikke lærer snart. "Det er ikke smart å drite i sin egen stue...."

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa

Jeg har også bitt meg merke i disse opplysningene. Personlig synes jeg betingelsene er ekstremt urimelige. Kjøper man en projektor inkl. kalibrering, og denne viser seg å ha en feil som gjør at den går i stykker etter kort tid, så må en altså punge ut med nesten 3000 kroner for å få produktet levert tilbake i samme stand som når man kjøpte det!

Dersom noen kjenner lovverket godt, hadde det vært interessant med en kommentar om dette virkelig kan være lovlig. Uansett, lovlig eller ikke, er det i alle fall utrolig forbrukerfiendtlig.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geil
    Jeg bestillte en epson 5500 fra avshop og fikk den proffkalibrert. Alt var bare velstand. Men etter ca 100 timer så ble det et eller annet galt med innmaten..
    Hvis projectoren hadde vært deffekt når du mottok den så mener jeg at det hadde vært urimelig om de ikke dekket ny kalibrering. Din hadde gått 100 timer før feilen oppsto.

Vi kan synes og mene hva vi vil, men avshop gjør ikke noe galt dersom de ikke bryter Markedsføringsloven her. Du kan eventuelt prøve å sjekke opp dette selv.

Link til Markedsføringsloven her: LOV 2009-01-09 nr 02: Lov om kontroll med markedsføring og avtalevilkår mv. (markedsføringsloven)

Jeg var i utgangspunktet enig med deg at det er urimelig at du ikke skal få dekket ny kalibrering, men hvis de har satt betingelser som sier at en ikke har rett på ny gratis kalibrering dersom (...), så mener jeg at du ikke har krav på det.

Om kalibreringstjenesten er en dårlig deal blir da en litt annen sak. Det burde kanskje vært en form for garanti ettersom de selger et såkalt utvidet produkt vil jeg si, hvor de bruker denne tilleggstjenesten som et konkurransemiddel når de markedsfører og selger projectoren. Så lenge projectoren er kjøpt ny hos de, og ikke er en brukt en, mener jeg. Men her er det uansett loven som gjelder og ikke hva vi synes.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en fordel å ha et forum som ris/ros tilbakemeldinger.... :grin:

Får du det ikke som du vil etter å ha kjøpt på AVshop, syt på AVforum, så blir plutselig AVshop vesentlig mer vennlige

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW

Får du det ikke som du vil etter å ha kjøpt på AVshop, syt på AVforum, så blir plutselig AVshop vesentlig mer vennlige
    De fleste som syter her, syter vel med rimelig god grunn ?

Etter det jeg har lest opp igjennom en del år har 9 av 10 loven på sin side. Det er utrolig mange saker som har kommet opp der forhandlere har prøvd seg med utløpte garantier og annet utenomsnakk for å snakke seg bort fra "verdens beste" forbrukerlov for reklamasjoner. Det minste man kan forlange er at forhandlerne kjenner loven og formidler det som er riktig ikke minst.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW

Tror ikke det har hjulpet så veldig mange til dags dato. Det er en lang tråd ang dårlig service og jeg tviler på at mange har "vunnet frem" etter å ha klagd i den. Det største problemet til avshop vil jeg si er kommunikasjon. Hva er poenget med å ha kontaktskjema på hjemmesiden når de aldri svarer? De svarer heller ikke på mail. Jeg måtte vente i ca 1mnd på Beyma-elementer jeg bestilte. Ikke ETT ord om antatt leveringstid selv etter flere forespørsler.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •