Er dette beste tv for prisen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dette beste tv for prisen?

Hei,
    Er dette den beste tven for prisen?
    SONY KDL55EX710AEP 55" LCD TV edge LED KDL55EX710AEP - Amentio Datakjeden

Sitteavstand blir vel ca. 4 meter +- 0.5 meter.
    Plasma er uaktuelt, pga. pc-bruk (mtp. innbrenning).

Jeg vet det ikke brenner inn med en gang, men strømforbruket på plasma er også en ulempe. Samt de reflekterer jo ofte veldig mye lys, som kan være irriterende for meg.

Bruk blir vel primært hd fra pc, men noe tv også (hd + sd). Dog vil jeg tro 90% pc/hd, samt litt ps3.

Jeg så også på den vesentlig dyrere 60":
    Sony 60" LED-TV - Lefdal

Men den er jo vesentlig dyrere :P samt det er vel dårligere med ex700 vs ex710 vil jeg tro(?). Jeg er også redd at en 60" blir veldig "sweetspot" mtp. sortnivået? LCD og innfallsvinkel blir vel betraktelig dårligere når man kommer opp i slike str? Største jeg har sett hittil er vel 52" og selv da så jeg STORE tendenser til endring av sortnivå, selv om jeg satt rett foran tven. (var vel en sharp 52" lcd)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville kikket på LCD skjermer hvis du vil ha best mulig skjerm til bra pris. LCD er ofte vel så bra om LED-LCD. LCD har også litt bedre innsynsvinkel er min erfaring+minst like bra sortnivå! EX500 fra sony er et knall kjøp er min mening: Sony 55" LCD-TV - Lefdal
    Bra bilde utfra esken også-kun sett tvn i FILM modus-på LED må det mye mere kalibrering til er min erfaring både på Sony og Samsung og LG sine LCD og LED-LCD.

PS: Det er forresten en" myte"at plasma bruker så skrekkelig mye strøm. Har målt min 60PK250 med strøm måler og snitt forbruket ligger under 200Watt i snitt. Kan peake på ca 400 watt med 100% hvit bilde. LCD og LED-LCD bruker ikke mye mindre i 60"....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg gikk til sony center i dag.

Mitt inntrykk:
    500-serien tv'en var bra den, fine farger..
    710 serien hadde de bare i en liten str (46"), jeg mener denne hadde bedre farger og innsynsvinkel enn 55" 500-serie.

Nå var riktignok 55" større, men jeg så også på den 60" 700-serie, som jeg synes hadde veldig bra bilde. Utrolig hvor fint bildet var, selv om jeg var nært.. (jeg trodde det skulle være mye mer problemer med innsynsvinkel).

Må si at det fungerer mye bedre enn store lcd-skjermer jeg har sett på før (t.d. sharp). Nå var det helt sikkert kalibrerte skjermer de hadde der, men de viste ikke tegnefilmer eller noe annet med ekstreme kontraster.

på 60" spilte de av noe isbjørn dokumentar eller noe.. Må si at 60" hadde vært nice, he he... men fan, de skulle ha 20k for 60", jeg finner den ned i 18k på nett (pluss sikkert MYE i frakt), ev. 19k hos lefdal/elkjip...

55" får man jo for 12200.
    Ser egentlig ikke noen grunn for å kjøpe den 500 serien (non led), da jeg personlig følte at led-panelet var bedre på alle måter. Det var jo også en mye tynnere tv, samt den bruker jo 110w mindre, jfr. spesifikasjonene. Den så også mye finere ut.

jeg må tenke på hvor mye jeg vil bruke på tv... he he

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0