Hvilken projector? er 3D lurt nå?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken projector? er 3D lurt nå?

Hei
    Har planer om å kjøpe meg projector og lurer litt på om det er noen helt klare kandidater/favoritter der ute eller om det er hårfine forskjeller som nesten ikke betyr noe i det hele tatt.

Projectoren blir montert i stue som ikke har spesiellt god lyskontroll, men om kvelden når en oftest vil se på film blir det jo like vel ganske mørkt, så hvliken projektor bør jeg gå for da?

Så har vi dette med 3D, er det noe å ta hensyn til nå? er det lurt å bare ligge på noen lapper til når en allikevel svir av 20k og vel så det? eller er det for tidlig å satse på denne teknikken?

Er dette noe DLA-X9 3D $6999 på Finn fra USA til 26 700.- ?

Mvh

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene du refererer til er tydelig tegn på at dette er svindel. X9 har veiledende pris på $12.000 i USA, og X7 rundt $8.000. I tillegg kommer da frakt og norsk moms.

Forøvrig befinner selger seg i USA, og der heter modellene DLA-RS40U, DLA-RS50U og DLA-RS60U. Ergo får du ingen hjelp eller garanti fra JVC i Europa om det skulle dukke opp et problem. Hvordan skal denne amerikaneren kunne tilby 3 års norsk garanti?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror også du skal lese annonsen på nytt:

JVC 1080P Projector Projektor.

m/3års Norsk garanti.

230v utgave.

DLA-X3 $4499
    DLA-X7 $6299
    DLA-X9 3D $6999

Alle er selvfølgelig nye i eske.
    Det er X3 som har en pris som tilsvarer den prisen du har oppgitt: $4499 = 26940NOK pr dags dato, og så tilkommer 25% mva på dette igjen,

$6999 = 41900kr, det vil si at denne kommer på over 50k inkl mva (og frakt, da den befinner seg i USA den i annonsen).

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men han tilbyr likevel DLA-RS60U (X9) til nærmere halvparten av veiledende pris i USA, og i tillegg slenger han inn 3 års "Norsk garanti" på toppen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ser vel at dette på finn kaskje ikke er helt seriøst.. tror jeg holder meg til norske forhandlere med skikkelige garantier.

Ser at det skrytes mye av epson5500 og sony hw20, men hvilken av disse vil dere anbefale og hvorfor?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson 3200 virker den på 3d filmer?

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Joda, men han tilbyr likevel DLA-RS60U (X9) til nærmere halvparten av veiledende pris i USA, og i tillegg slenger han inn 3 års "Norsk garanti" på toppen.
    Var ment til trådstarter, mangelfullt forklart av meg At prisen i overskriften gjelder for en X3, ikke en X9.

Veiledende pris er nå en ting, søkte kjapt på ebay, der ligger de fra 8900$ helt nye, om selgeren sitter igjen med 1, 2 eller 3000 kan man ikke vite for sikkert. Men om denne selgerem på finn har tilgang på JVC på grossistnivå i usa f.eks, så kan nok prisene være reelle. Det trenger ikke kategorisk settes som svindel.

At annonsen er mangelfull, og at den oppgir kun selve prisene som de kan skaffes for der borte er jeg helt enig i.

RS40U (X3) får man helt ny for $4000 der borte, altså ennå $500 billigere enn prisene oppgitt på finn annonsen

JVC DLA-X3 3D PROJECTOR ( Also known as DLA-RS40 ) - eBay (item 200561468555 end time Feb-02-11 13:25:28 PST)

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøker igjen

Noen som vet om det vil virke å kjøre 3d blu ray filmer på en epson tw 3200 på en ps3? eller vil det da ikke bli i 3d?

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den epsonen støtter ikke 3D nei, så du vil ikke kunne se filmer i 3D på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Spør igjen jeg..

Er det lurt spe på med noen tusenlapper når en først investerer og gå for 3D? eller må en ha dedikert kinorom med sorte vegger for å få noe som helst utbytte av teknologien?

Hvis 3D ikke er å foretrekke hvilken av de mye omtalte Epson 5500 og Sony HW20 er å foretrekke? ev hvorfor?

Mvh Johnny

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenligning av to meget gode prosjektorer som har god pris på avshop nå ser jeg. Men HW20 er fortsatt noe dyrere.

Sony HW20 gir best bilde, best kontrast, mest lysstyrke, mest punch i bildet og ekstremt lydsvak. Epson 4400/5500 er mye mer plasseringsvennlig, har FI (bilde interpolering, om du hater 24p hakking) kan full-kalibreres og gi bra bilde uansett fabrikk kalibrering samtidig som den gir fortsatt god kontrast og lysstyrke.

Jeg valgte HW20 kun pga bilde og gikk på et kompromi på veggfestet i kjellerstua. Hadde lett gått for HW20 igjen.

ADMIN EDIT: Fjernet unødvendig quote av forrige innlegg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte du proff kalibrering på sony`en?

Hva er 24p hakking, kan det bli et stort problem?

ADMIN EDIT: Fjernet unødvendig quote av forrige innlegg

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer an på om du plages av det i utgangspunktet. HW20 har ingen prosessering som kan maskere "problemet", om det er det du lurer på?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. har aldri merket noe problemer med hakking, ruter, linjer, regnbuer eller hva det måtte være de gangene jeg har sett på film eller hatt fremvisning med projektor, så vil vel anta at jeg ikke reagerer så lett på slike ting da..

Dette med kalibreringsmuligheter, er det et stort must? så betydelig at en simpelt hen bare må gå for Epson 5500? eller er det helst beregnet for tecnofreaker og har liten betydning når en først har fått proffkalibrert så godt det lar seg gjøre ved innkjøp av ny projektor?

Mvh Johnny

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er bare fargerommet som ikke lar seg kalibrere på HW20, men det er til gjengjeld veldig godt kalibrert fra fabrikk. Når det gjelder HW20 kontra TW5500, så klarer jeg ikke å bli helt "enig med meg selv". Jeg syns begge har sterke sider, og begge har unike egenskaper jeg setter stor pris på.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått for meg at sony HW20 er en god kandidat til kinoen, men hvor stort lerret bør en ha hvis en skal få et klart og fint bilde med litt lys i rommet?
    Blir bredde på 265cm for stort? er 230 cm et bedre valg?

mvh Johnny

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jogrind
    Har fått for meg at sony HW20 er en god kandidat til kinoen, men hvor stort lerret bør en ha hvis en skal få et klart og fint bilde med litt lys i rommet?

mvh Johnny
    Det kommer an på hvor mye lys man snakker om, men generelt sett er ingen av dagens hjemmekinoprojektorer egnet for lyse rom eller lyse omgivelser. Begge de størrelsene du nevner går greit, men du bør ikke ha videre mye lys i rommet.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye EPSON EH-R2000 skal vel være noe mer tilpasset bruk i rom uten 100% lyskontroll.

"litt lys i rommet" kan vel uansett i denne sammenheng karakteriseres som lyse vegger/tak og minimalt med strølys fra vinduer. Grå duk er en fordel.

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jogrind

mvh Johnny
    Jeg har nylig kjøpt meg Epson 4400, som er ganske lik 5500. Før jeg fikk kjøpt meg nytt lerret, hadde jeg bildet midlertidig med ca 2 meter bredde. Syns bildet var krystallklart. Kjøpte meg så 2,65 m bredt lerret, og sitter ca 3,5 meter unna. Da syns jeg bildet ble overaskende mer "grumsete". Noe forventet jeg jo, men ble mer støy i bildet enn jeg regnet med.

Selve størrelsen syns jeg egentlig er perfekt. Sitter derfor nå med et dilemma der jeg lurer på om det er verdt å kjøpe en dyrere projektor, eller om jeg skal gå ned til 2,3 meter bredt lerret.

Dette både som innspill til ditt spørsmål, og som spørsmål til andre der ute, noen råd?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    265cm bredde på 3,5 meter avstand høres jo enormt ut.
    Selv bluray filmer begynner vel å vise begrensninger da, går du over til Sony HW20/JVCs/DLP prosjektorer blir jo pixelavstanden mindre og bildet blir mer sømløst så bytt til en av disse om du vil oppnå det på så kort sitteavstand.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •