Projektor til under 20 K, Optoma HD82, Epson TW 4400, Sony ,Sony HW15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor til under 20 K, Optoma HD82, Epson TW 4400, Sony ,Sony HW15

Hei
    Er i gang med min hjemmekino i kjellerstua. Har et lite kjellervindu der, så har stor kontroll på lyset i rommet.
    Projektoren skal i hovedsak brukes til film, ps3 og fotball kamper.
    Det er viktig at den har lensshift da den ikke blir plassert direkte foran skjermen grunnet inngangsdør.

Har vært å sett på optoma hd 82 hos HIFI klubben her i Trondheim. Men ikke hatt mulighet til å se de andre. Så jeg har ennå ikke sett forskjellen mellom dlp, Lcd eller sony sin variant.
    Ser på forum her at Epson sin blir ofte anbefalt.
    Når det gjelder tv så har jeg alltid foretrukket plasma pga sin farge og sortnivå, er det slik at dette er direkte overfør bart til projektor også? At dlp/plasma gir de beste fargegjengivelsene?
    Nå kan jeg også strekke meg litt over 20 k, er det verdt det? altså gå får sony
    HW 20 eller epson TW 5500? Eller andre merker?

Håper noen har mulighet til på hjelpe meg i myldret av alternativer og liten mulighet for selv å se forskjeller.
    Takk

Newcomer Noldowarrior sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme spørsmål

Sitat Opprinnelig postet av torbjorn825
    Hei
    Er i gang med min hjemmekino i kjellerstua. Har et lite kjellervindu der, så har stor kontroll på lyset i rommet.
    Projektoren skal i hovedsak brukes til film, ps3 og fotball kamper.
    Det er viktig at den har lensshift da den ikke blir plassert direkte foran skjermen grunnet inngangsdør.

Har vært å sett på optoma hd 82 hos HIFI klubben her i Trondheim. Men ikke hatt mulighet til å se de andre. Så jeg har ennå ikke sett forskjellen mellom dlp, Lcd eller sony sin variant.
    Ser på forum her at Epson sin blir ofte anbefalt.
    Når det gjelder tv så har jeg alltid foretrukket plasma pga sin farge og sortnivå, er det slik at dette er direkte overfør bart til projektor også? At dlp/plasma gir de beste fargegjengivelsene?
    Nå kan jeg også strekke meg litt over 20 k, er det verdt det? altså gå får sony
    HW 20 eller epson TW 5500? Eller andre merker?

Håper noen har mulighet til på hjelpe meg i myldret av alternativer og liten mulighet for selv å se forskjeller.
    Takk
    Vurderer de samme selv; TW-4400 mot HD82; primært Xbox360 via hdmi, film og serier, skulle gjerne sett en sammenligning av de to.
    PS4 * Yamaha RX-V 863 * NAD C319 (front) * JM Lab Electra 920.1 * Patos (senter) * Infinity Reference 11i (bak) * XTZ 99 W12.16 (sub) * Samsung 50" Plasma * Apple TV * iMac 27 * Logitech Harmony 555 * Wimp HiFi

På lyd- og bilde-kjøret siden 1996

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ikke sant.
    Vanskelig valg når en ikke har mulilghet til å få sett hvordan tw-4400 ser ut.
    Hadde håpet å få noen svar her. Men akk

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hifiklubben Trondheim

Ja ikke sant.
    Vanskelig valg når en ikke har mulilghet til å få sett hvordan tw-4400 ser ut.
    Hadde håpet å få noen svar her. Men akk
    HiFiKlubben her i byen selger ihvertfall HD82; så mulig den også er installert der så man kunne ha sett på bildet den leverer..

Ellers har jeg en kompis med Epson TW-3500, hvis jeg ikke husker feil, den leverer et knallbilde på hans grey-line duk. Iom. atTW-4400 er nyere (og en "større" modell; med bedre specs) vil jeg tro at den er meget bra, men som sagt skulle ha visst hvordan HD82 og 4400 kommer ut i en sammenligning.
    PS4 * Yamaha RX-V 863 * NAD C319 (front) * JM Lab Electra 920.1 * Patos (senter) * Infinity Reference 11i (bak) * XTZ 99 W12.16 (sub) * Samsung 50" Plasma * Apple TV * iMac 27 * Logitech Harmony 555 * Wimp HiFi

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja har vært å sett på den. De har den oppkoblet på demo rommet.

Hadde egentlig bestemt meg for å gå for den, men når jeg begynte å lese forum så var det mange anbefaling om 4400 uten at det forøvrig er noen sammenligningen mellom dem. Som jeg har funnet iallefall. Dette er jo sikkert et valg mellom 2 brae pj men vært intressant å sett hvordan en lcd pj som 4400 gir av bildekvalitet.

Så er jo 4400 fristende nå som avshop har den på tilbud.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Inntrykk?

ja har vært å sett på den. De har den oppkoblet på demo rommet.

Hadde egentlig bestemt meg for å gå for den, men når jeg begynte å lese forum så var det mange anbefaling om 4400 uten at det forøvrig er noen sammenligningen mellom dem. Som jeg har funnet iallefall. Dette er jo sikkert et valg mellom 2 brae pj men vært intressant å sett hvordan en lcd pj som 4400 gir av bildekvalitet.

Så er jo 4400 fristende nå som avshop har den på tilbud.
    Hvordan synes du den var? Hvordan var bildet, bevegelser, evt regnbueeffekt tilstede? Disse to tingene er i grunnen de som blir nevnt som viktigste drawbacks på hd82, ser i andre tråder at bevegelse er det den får litt trekk for. Men dette er nok meget små detaljer det er snakk om, virker som en meget solid proj.

Kan anbef. Epson etter å ha sett så vidt bluray hos min kompis, og tenderer mot epson selv nå. Jeg var rett og slett imponert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noldowarrior
    Hvordan synes du den var? Hvordan var bildet, bevegelser, evt regnbueeffekt tilstede? Disse to tingene er i grunnen de som blir nevnt som viktigste drawbacks på hd82, ser i andre tråder at bevegelse er det den får litt trekk for. Men dette er nok meget små detaljer det er snakk om, virker som en meget solid proj.

Kan anbef. Epson etter å ha sett så vidt bluray hos min kompis, og tenderer mot epson selv nå. Jeg var rett og slett imponert.
    Den var egentlig veldig bra. Bilde var veldig fint med meget gode fargegjengivelser. Kunne ikke registrere noen regnbueeffekt. Mulig det krever lengre tid foran skjermen. Bevegelsene var smoothe. Og meget bra svartnivå. Mørke scener ble veldig fine. Men de kjørte en film som ikke satt projektoren på prøve. Tenker meg til HIFI klubben i mellom jula hvis de har åpent. Tar med noen filmer hjemmefra som for satt den på prøve. Kan komme med utfyllende tilbakemelding da.

Hvordan var bildet på epson? Fargegjengivelse? sortnivå? mørkescener?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TW4400 er bedre både når det gjelder grunnkontrast, fargegjengivelse og spesielt sortnivå. I tillegg har den velfungerende FI, noe som gjør bevegelsene "smoothe", samt mye bedre bildeskarphet ved panoreringer/bevegelser i bildet.
    En ting er HD82 bedre på, og det er ANSI-kontrast, altså kontrast i lyse scener
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    TW4400 er bedre både når det gjelder grunnkontrast, fargegjengivelse og spesielt sortnivå. I tillegg har den velfungerende FI, noe som gjør bevegelsene "smoothe", samt mye bedre bildeskarphet ved panoreringer/bevegelser i bildet.
    En ting er HD82 bedre på, og det er ANSI-kontrast, altså kontrast i lyse scener
    TaKker så mye for er godt svar. Forstår det slik da at du anbefaler denne projektoren i denne prisklassen. Eller bør en kanskje legge noen flere kroner i kjøpet? Vil tilbudet på 4400 vare etter jul?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noldowarrior

Vært på Hifiklubben nå og fått ny demo av HD82. Synes den ser veldig bra ut. Ingen regnbueeffekt på det jeg fikk testet iallefall.
    Men jeg kommer til å gå for epson 4400 etter det jeg har lest på forumer og det jeg har fått hørt fra avshop.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et spørsmål angående Epson TW 4400

Heisann Gorm og andre film entusiaster

Jeg har nettopp kjøpt meg Epson TW4400 som er blitt proffkalibrert av butikken. Jeg forsøkte å ringe de i dag, men de har vist stengt. Jeg lurte på en ting.

Jeg må si at jeg egentlig ikke er så fornøyd med denne prosjektoren. Jeg sitter med en gammel IN76 fra Infocus (2005) og hadde forvenetet et godt steg opp. Prosjektoren er selvsagt bedre, men samla sett er den ikke på langt nær verdt de 15 000 jeg har betalt til sammen.

Kontrasten er om trent ikke bedre enn på min gamle prosjektor. Det vil si når folk står i skyggen er den ene delen av ansiktet dems helt svart og den andre helt lys. Det virker som kontrastnivået altså ikke er så mye bedre enn min gamle prosjektor. Kontrast var hovedgrunnen til at jeg kjøpte meg ny prosjektor.

Dessuten synes jeg at farger er mindre naturlig enn på min gamle IN76 til og med etter beste profkalibrering som er tilgjennelig. Jeg klarte å skru dette noe bedre. Vil også bare nevne at jeg har sett optoma Hd 82 på hifiklubben og at det jeg nå har i stue ikke engang kan sammenlignes når det kommer til sortnivåer. Det er nesten så jeg begynner å lure på om det er en prank og at noen driver gjøn med meg, he, he.

Noe sier meg at det må være ett eller annet som er feil her. En prosjektor fra 2010 burde være meget mye bedre enn en fra 2005. Jeg slo også opp for å sammenligne kontrastnivå slik det frem kommer av specs, og det viser seg at epson har 130 000, men In focusen kun 3000. Hvorfor i all verden er det da nesten ikke forskjell? Jeg så dog at i veldig mørke scener var det adskillig bedre på epson, men i dagscener når det er skygge ser det svært dålig ut.

Noen som kan helpe en som ikke har så stor teknisk innsikt, men veldig godt vet å se hva som er bra og ikke?

Dersom jeg skal få sendt tilbake prosjektoren innen 14 dager begynner det å haste så jeg hadde satt pris på svar.

Bill

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •