Ny 46" Sony 46EX500 vs 46EX710 evt noe annet til rundt 10k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 46" Sony 46EX500 vs 46EX710 evt noe annet til rundt 10k

Hei

Den siste uka har jeg lest diverse forumer og tester opp og ned osv. Men klarer ikke helt å bestemme meg for valg av tv. Håper på noe hjelp/forslag her.

Jeg ønsker en 46", ikke plasma, til en prislapp rundt 10k. Så spørsmålet blir vel egentlig, hvilket merke/modell gir meg mest for pengene.

Har etterhvert begynt å vurdere Sony 46EX500 og 46EX710 som to alternativer. 46EX700 er også et alternativ, men vet ikke om det er noe særlig forskjell på EX700 og EX710.

Noen med erfaringer her? Er åpen for andre merker / modeller.

Linker:
    Sony 46EX500: Norek.no - Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46EX500
    Sony 46EX700: Norek.no - Sony Bravia 46" LED-TV KDL-46EX700
    Sony 46EX710: Norek.no - Sony Bravia 46" LED-TV KDL-46EX710

EDIT: Tar med litt om bruken

Størrelse:
    40 / 46". Sitter 2,5-3 meter fra tv'en. Frister mest med 46".

Prisklasse:
    Ca. 10 000

Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha?
    LCD eller LED, ikke plasma. Er ønskelig med analog audio ut, men det er ikke det viktigste. Men setter pris på om det er en løsning for dette, da min neste forsterker koster en del penger:P Analogt frem til det.

Hva slags kildesignal har du?
    Kabel-tv

Hva annet enn tv skal du bruke den til?
    Blueray, dvd

Skal du koble til pc?
    Er kun en bonus om skjermen kan brukes til pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan
    Selv har jeg nå en 55ex710, har hatt 2 stk 52ex700 tidligere (disse var det knot med, ref en annen tråd)

Selv synes jeg 55-710 er vesentlig bedre enn 52-ex700. Mye bedre sortnivå på 710, nå har jeg nettopp lagt inn siste firmware også, synes tv'en ble enda litt bedre etter det

Bruker tv'en mye, alt fra blu ray, tv sendinger fra altibox og spilling på 360.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan
    Selv har jeg nå en 55ex710, har hatt 2 stk 52ex700 tidligere (disse var det knot med, ref en annen tråd)

Selv synes jeg 55-710 er vesentlig bedre enn 52-ex700. Mye bedre sortnivå på 710, nå har jeg nettopp lagt inn siste firmware også, synes tv'en ble enda litt bedre etter det

Bruker tv'en mye, alt fra blu ray, tv sendinger fra altibox og spilling på 360.
    Jeg vil bare bekrefte dette. Sony 710 er en ny modell, ikke bare en EX700 som er "flikket" på. De 710 som jeg har sett har ikke clouding og sortnivået er (som eieren ovenfor påpeker) enda et hakk bedre enn forgjengeren. Kanskje den beste Side-LED skjermen på markedet nå.

Newcomer kmw sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Kjøpte denne, men noe misfornøyd...

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg vil bare bekrefte dette. Sony 710 er en ny modell, ikke bare en EX700 som er "flikket" på. De 710 som jeg har sett har ikke clouding og sortnivået er (som eieren ovenfor påpeker) enda et hakk bedre enn forgjengeren. Kanskje den beste Side-LED skjermen på markedet nå.
    Kjøpte denne skjermen til min mor, men må si at ingen her er videre imponert over skjermen frem til nå...

Synes sort går veldig mot blått og at det er lite sprut i fargene.

Har forsøkt å stille litt på fordskjellige parametere, men må bare innrømme at jeg er amatør på området.

Er det noen med 46EX710 som kunne komme med noen gode tips/innstillinger.
    Vurderer å levere tilbake tv'en og bytte i noe annet...

Kan bare ikke helt skjønne at man skal bli misfornøyd med en slik skjerm, som har kommet godt ut i test...

Som sagt, setter stor pris på alle innspill.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg har et alternativ

Hei

Vet ikke om du har bestemt deg, men LG har et alternativ som kan funke. Syns ihvertfall denne er god.
    LG 47LE730N LED TV | Hi-Fi Klubben

Newcomer kmw sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow Kalibreringsinnstillinger

Sitat Opprinnelig postet av JohnnyBaa
    Hei

Vet ikke om du har bestemt deg, men LG har et alternativ som kan funke. Syns ihvertfall denne er god.
    LG 47LE730N LED TV | Hi-Fi Klubben
    Nei, har absolutt ikke bestemt meg enda, men hadde vært gøy å fått kalibreringsinnstillingene til noen som har kunnskap/eier denne tv'en for å se om det ligger et potensial her...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte denne skjermen til min mor, men må si at ingen her er videre imponert over skjermen frem til nå...

Synes sort går veldig mot blått og at det er lite sprut i fargene.

Har forsøkt å stille litt på fordskjellige parametere, men må bare innrømme at jeg er amatør på området.

Er det noen med 46EX710 som kunne komme med noen gode tips/innstillinger.
    Vurderer å levere tilbake tv'en og bytte i noe annet...

Kan bare ikke helt skjønne at man skal bli misfornøyd med en slik skjerm, som har kommet godt ut i test...

Som sagt, setter stor pris på alle innspill.
    Kanskje du ikke liker LCD? Da kan plasma være tingen. Men når det er sagt, så må du stille litt på Sony NX710 for å få den til å fungerer optimalt.

Newcomer kmw sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du ikke liker LCD? Da kan plasma være tingen. Men når det er sagt, så må du stille litt på Sony NX710 for å få den til å fungerer optimalt.

Det er EX710 og ikke NX710. Kan hende at den må stilles på, men sånn det er nå, så synes jeg faktisk at min gamle w4500 har usannsynelig mye bedre bilde. Er jo mulig at det kan være noe feil på modellen også? Bilde er iallefall ikke bra!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er EX710 og ikke NX710. Kan hende at den må stilles på, men sånn det er nå, så synes jeg faktisk at min gamle w4500 har usannsynelig mye bedre bilde. Er jo mulig at det kan være noe feil på modellen også? Bilde er iallefall ikke bra!
    Det er vanskelig for meg å vite om det er noe feil med den. Men Sony W4500 er meget bra så lenge du har fått en modell uten "clouding". Det er også en ulempe med NX710/EX710 kontra EX500: Innsynsvinkelen på EX500 med tradisjonelt baklys er bedre enn 710 som har EDGE-LED.

Men ut fra det du beskriver, så bytt ut den nye skjermen. Prøv gjerne EX500 om du har muligheten til det.

Newcomer kmw sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Byttet tv'en

Det er vanskelig for meg å vite om det er noe feil med den. Men Sony W4500 er meget bra så lenge du har fått en modell uten "clouding". Det er også en ulempe med NX710/EX710 kontra EX500: Innsynsvinkelen på EX500 med tradisjonelt baklys er bedre enn 710 som har EDGE-LED.

Men ut fra det du beskriver, så bytt ut den nye skjermen. Prøv gjerne EX500 om du har muligheten til det.
    Da ble tv'en byttet, så på en lik utstllingsmodell - den var heller ikke bra!

Vil på det sterkeste fraråde folk å kjøpe Sony EX710-serien, den er ikke bra, rett og slett!

Så på EX500 med vanlig bakbelysning og den var faktisk både billigere og bedre.

Edge-LED er ikke supert, spør du meg.

Det ble bytte til Philips 46PFL9705 - Snakk om natt og dag i forskjell!
    Klart den er dobbelt så dyr, men den er usannsynelig mye bedre og helt klart verdt pengene! :-D

Et klart råd til alle, se nøye på edge-led tv før du kjøper, det er ikke det helt supre i den lavere prisklassen!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble tv'en byttet, så på en lik utstllingsmodell - den var heller ikke bra!

Vil på det sterkeste fraråde folk å kjøpe Sony EX710-serien, den er ikke bra, rett og slett!

Så på EX500 med vanlig bakbelysning og den var faktisk både billigere og bedre.

Edge-LED er ikke supert, spør du meg.

Det ble bytte til Philips 46PFL9705 - Snakk om natt og dag i forskjell!
    Klart den er dobbelt så dyr, men den er usannsynelig mye bedre og helt klart verdt pengene!

Et klart råd til alle, se nøye på edge-led tv før du kjøper, det er ikke det helt supre i den lavere prisklassen!
    Gratulerer med ny skjerm! Hadde du fortalt at du hadde dette flastkjerm-budsjettet, så hadde vi ledet deg til Philips 9705 eller andre topp-modeller med en gang

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •