Filmprosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Filmprosjektor

Hei

Lurer på å kjøpe en prosjektor som kun skal brukes til film. Har lite peiling på prosjektorer så spør dere Det blir et lerret på ca 150". budsjettet blir ca 10 store hjelp hjelp!!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sound lover:P
    Hei

Lurer på å kjøpe en prosjektor som kun skal brukes til film. Har lite peiling på prosjektorer så spør dere Det blir et lerret på ca 150". budsjettet blir ca 10 store hjelp hjelp!!
    Synes det er kjempedårlig at ingen har svart deg.. Folk driver stadig vekk å henviser til prisjakt og så er det ingen som svarer...

Typisk, får håpe de tar et hint.

Jeg har iallefall kjøpt meg BenQ w5000 på brukten.. Men den har jeg hørt at ikke duger til å vise så mye som 150".

Jeg ville valgt en lyssterk projektor, helst DLP sjekk ut Optoma sine, de er DLP og har sterk lysstyrke og er ikke så værst på pris heller.
    Ellers så er vel Epson også ganske lyssterk men de koster nok over 10000 og er ikke DLP....
    Jeg er ingen ekspert på projektor, dette er bare ting jeg har hørt og lest...
    Jeg håper at noen av ekspertene kan svare deg...

Newcomer Noldowarrior sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sound lover:P
    Hei

Hei,

Til 10 000 og filmbruk vil jeg tro Benq W5000 er noe av det beste i klassen, den har etterhvert blitt meget anerkjent. Men om AVShop.no har igjen flere av den har jeg ikke sjekket.. (Den produseres ikke lenger så vidt jeg husker, men de kjøpte opp hele restpartiet pga bra produkt).

Har en Panasonic PT-AE900E selv, som jeg kjører på ca 120" widescreen lerret. Meget fornøyd med den, den leverer riktige farger og er stille, noe som er viktig for meg da jeg ikke alltid har muligheten til å se film/spille på høyt volum. Vil råde deg til å sjekke støy (=noise) i tekniske spesifikasjoner for de prosjektorene du vurderer, det er fort gjort å glemme at prosjektorer kan støye.

Pass på at den du velger er kapabel til ditt bruk; bruk projectorcentral.com til å sjekke konkrete modeller i ditt oppsett (ønsket bildestørrelse, avstand fra lerret, lysstyrke osv).

Lykke til!
    PS4 * Yamaha RX-V 863 * NAD C319 (front) * JM Lab Electra 920.1 * Patos (senter) * Infinity Reference 11i (bak) * XTZ 99 W12.16 (sub) * Samsung 50" Plasma * Apple TV * iMac 27 * Logitech Harmony 555 * Wimp HiFi

På lyd- og bilde-kjøret siden 1996

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •