HiFi klubben udugelig på projektor ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Nå er det kun vært snakk om projektor i denne sammenhengen, og der er det ingen tvil om iforhold til LCD og DLP teknologi at Sony og JVC er nicheprodusenter. ( Foreløbig ) Ikke spesielt relevant for folk på dette forumet, men folk flest. Det er det jeg tror de har tenkt i forhold til det som står i katalogen
    Folk flest handler på plasser som Elkjøp. Hifiklubben skal liksom tilby noe mer enn det man får kjøpt på disse store kjedene. Men de begynner vel snart å selge hvitevarer der også.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Folk flest handler på plasser som Elkjøp. Hifiklubben skal liksom tilby noe mer enn det man får kjøpt på disse store kjedene. Men de begynner vel snart å selge hvitevarer der også.
    Satt å leste innlegg på mobilen på vei hjem fra jobb, og tenkte jeg skulle vente til jeg kom hjem med å skrive, så kommer du meg i forkjøpet

Hadde ikke brydd meg om elkjøp eller siba eller lefdal skriver slikt, DE vet ikke bedre. Men Hifi klubben gir inntrykk av å vite bedre, og har fremdeles (desverre?) en viss respekt blant litt mer seriøse kunder. Å bruke 'for folk flest' argument for å forsvare dem blir litt feil når de bare noen sider lenger bak (eller frem) forteller om Nautilus Diamond etc.

Husker en tråd her for en tid tilbake (husker ikke helt tema, men var misfornøyde kunder/nedrakking )hvor en sentral person i HifiKlubben kom inn her på forumet for å beklage og love bot og bedring. venter..

Er sånn at jeg ville latt være å kjøpe et produkt jeg hadde lyst på bare for å slippe å handle der. Og jeg har planer om å brenne av maange hundre tusen til i årene som kommer på div oppgraderinger. Har nettopp bundet huslån på fastrente og nyttet sjansen å refinansiere litt extra som skal stå i bakhånd til 3D prosjektor om få år..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her. Blir ikke brukt en krone mer på verken Hifiklubben eller Soundgarden. Er blitt for komerst og har lavtlønnede betjening uten erfaring. Hver gang jeg har vært innom de to kjedene de to siste årene så har det gitt meg en håpløs og dårlig opplevelse. Det er ivertfall mine erfaringer med de som ligger i nærområdet.

Og de skal ikke miste mange av oss entusiaster før de taper millioner av kroner, for jeg er ikke den som spytter i glasset når jeg først handler.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sornes
    100 år? Dæven døtte, det er lenge!
    Litt for lenge ja, var visst presseforbundet som var 100, 30 skulle d jo være
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er det snakk om pris og etterspørsel, det er ikke usansynlig at de hadde hatt Hi-End projektorer om etterspørselen hadde vært høy nok. De har demorom med projektorer utstilt i motsetning mange av"entusiastbutikkene" dere heller vil handle i.

Hvor mange av entusiastbutikkene som feks: Stereofil, Lyric, Norsk Audioteknikk, Audiophoni, Hi-Fi huset, Høium TonArt og fveldig mange andre har projektorer i sortementet i det heletatt? Ikke kjempemange..

Avshop har jo godt utvalg av Hi-End projektorer, hvor mange av modellene har de faktisk i utstilling?

Og hvor mange butikker har alle kategorier og typer elektronikk i alle prisklasser?
    Selv handler jeg aldri allle komponenter på et og samme sted, du har flere kjeder og butikker som spesialiserer seg og har godt utvalg på forskjellige typer elektronikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Så er det snakk om pris og etterspørsel, det er ikke usansynlig at de hadde hatt Hi-End projektorer om etterspørselen hadde vært høy nok. De har demorom med projektorer utstilt i motsetning mange av"entusiastbutikkene" dere heller vil handle i.

Hvor mange av entusiastbutikkene som feks: Stereofil, Lyric, Norsk Audioteknikk, Audiophoni, Hi-Fi huset, Høium TonArt og fveldig mange andre har projektorer i sortementet i det heletatt? Ikke kjempemange..

Avshop har jo godt utvalg av Hi-End projektorer, hvor mange av modellene har de faktisk i utstilling?

Og hvor mange butikker har alle kategorier og typer elektronikk i alle prisklasser?
    Selv handler jeg aldri allle komponenter på et og samme sted, du har flere kjeder og butikker som spesialiserer seg og har godt utvalg på forskjellige typer elektronikk.
    De fleste har jo ikke så mye av high end produktene fysisk i butikken allikevel, men de bestiller det til de som vil ha det. Hvor mange er det som kjøper de dyreste produktene en AV butikk har? Ikke så mange, og det ville bli fryktelig dyrt å ha mye av slike produkter fysisk i butikken

Men hifiklubben kaller jo projektorer til 18k for high end. Projektorer i den prisklassen er vel mer regnet som mellomklasse produkter.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart projektorer i mellomklassen, disse begrepene må uansett taes med en klype havsalt og kan regnes som en del av salgsstrategien, begrepene sier jo ingen normale folk noenting, så kunne likesågodt ha droppet de..

Selv ville jeg aldri ha kjøpt meg en "Hi-End projektor uten å ha fått den demonstrert, så det byr jo på store problemer om jeg engang vil ha dyr toppmodel.
    VPL-HW15 kjøpte jeg riktig nok usett, men der går grensen for min del.

En butikk er også mere avhengig av å kunne få demonstrert produktene, det er jo derfor folk kommer å handler i butikk.
    Da er det selvfølgelig veldig begrenset hvor mange Hi-End modeller du kan ha hengendes. som du forsåvidt var inne på..

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Whoracle, nå vet jeg ikke hvilket forhold du har til HifiKlubben, om du er svært fornøyd med din butikk, eller bare er generelt imot at man 'rakker ned' på en forhandler. Akkurat det er jeg ikke tilhenger av selv, ihvertfall ikke uten god grunn

Min innstilling i denne saken er nok delvis påvirket av at 'vår' Hifiklubben butikk har tapt seg ganske mye de siste årene, og basert på hva jeg har lest på forumet er det mange rundt i landet som har liknende erfaringer.
    Hvis en eller flere av HFK sine butikker er kanonbra med kunnskapsrik betjening så all ære til dem, skulle ønske 'vår' også var slik, men det jeg stiller meg kritisk til her er en strategi fra HFK sentrale ledelse som påvirker hele imaget uansett om det er noen butikker som skiller seg positivt ut.

De driver forretning innen Lyd og Bilde, og de utgir seg for å være ledende innen feltet. De var det en gang, og benytter jubileumet til å vise hvordan de ble så bra. De har fylt katalogen med mange gode reportasjer om hifi/hjemmkino/surround etc., og det meste er bra skrevet og holder seg til fakta enten du er ola nordmann eller entusiast.
    Men når de så overlegent avskriver den (for meg ihvertfall) viktigste (eneste) delen av projektormarkedet så vil dette oppfattes som korrekt av mange basert på all fakta ellers i bladet.
    Hvis denne avisen hadde kommet ut 1 April ville dette vært aprilsnarren.
    Dette blir en utilgivelig løgn som presenteres som fakta.

De driver med Lyg og Bilde, bildet er 50%, ganske stor andel av markedet de lyver til vil jeg si.

Si at HFK's produkter kun hadde Dolby lyd, og de ikke nevnte DTS med et eneste ord: 'det finnes andre lydsystemer, men ikke noen som er for hjemmebruk' ??

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •