Jeg er ute etter ny TV til stuen men greier ikke å bli enig med meg selv om hva jeg vil gå for.
I dag har jeg en LG 42PC1R og synes egentlig jeg burde gå opp litt i størrelse siden man sitter ganske langt fra TV, så jeg har sett på det meste fra 46" til 50".
Så har jeg peilet meg sånn noenlunde ut at det må nesten bli en Plasma eller baklyst LED skjerm pga. sortnivå og kontrast, hjelper jo også på om den ikke er for blank siden jeg har flere store vinduer i stuen og den vil være ganske opplyst på dagtid.
Av innganger har jeg bare bruk for en HDMI og en kontakt til PC. alle andre bokser går til surroundforsterkeren så det vil si at jeg heller ikke stiller noen krav til lydkvaliteten på høytalerne i TV-en.
Den TV-en jeg har falt mest for er LG sin 50PK350 men har bare fått sett på 60" i samme serie i butikk og vet ikke hvordan disse blir å samenligne, tester av budsjett TV eksisterer nesten ikke på nett.
Men samtidig så liker jeg den klarheten man får fra en baklyst LED skjerm, er det stor forskjell mellom plasma og LED i dag når det gjelder dette?
3D og alt annet tull de bygger inn i TV idag er jeg ikke interesert i, 3D er enda ubrukelig til vanlig TV titting og alt det andre har jeg bokser som fungerer bedre og er billigere å oppgradere enn å kjøpe ny TV hvert annet år (gleder meg til GoogleTV kommer).

Så det jeg er ute etter er altså en skjerm i størrelse 46"-50" til godt under 10K som leverer et godt bilde i full HD, og som fungerer i lyse omgivelser.
Noen som har formeninger, annbefalinger eller andre innspill?