Ny luring: jhammer QXL

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer Ideal sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny luring: jhammer QXL

Jada.. her var man ikke ferdig med alcaimport før det dukka opp en ny luring

Jeg snakker om denne selgeren:
    QXL.no - Søk

Karakterbok:
    QXL.no - Karakter

Han har nå solgt tv'er, mobiler, pc'er og så videre i to måneder på QXL.
    Likevel ikke en eneste karakter i karakterboka fra denne salgsvirksomheten, kun fra jakkemerker osv.. minner dette om noen? Ser for meg at det er en del slettede karakterer.

Jeg kjøpte en Macbook pro på vedkommendes auksjon. Etterpå var jeg raskt frempå og maste på den, og sa fra med en gang at dersom den ikke ble levert innen "frist" som jhammer hadde satt, på 11-14 virkedager, ja da vanket det politianmeldelse.
    Etter 14 virkedager hadde det ikke dukket opp noe.
    Jeg mailet da selger og truet med nevnte politianmeldelse. Fikk penger tilbake.

En bekjent av meg kjøpte et tv. Måtte bruke samme fremgangsmetode.

Jeg synes det stinker alcaimport av denne fyren.

Jeg googlet fyren, Jens Hammersgård, og fikk opp følgende tråd:
    Foto.no - Diskusjon: IKKE KJØP AV DENNE FYREN

Er vel bare to ting jeg vil si:
    1) Dere bør ikke kjøpe noe av denne fyren.

2) Hva i all verden er det som gjør at en masse folk plutselig velger denne fremgangsmetoden for å svindle? Dette er jo noe slags pyramidesvindel, hvor man utvider leveringstiden titt og stadig, og får mer og mer utestående penger. Hvor er det folk har lært dette, er det noe som har vært på en tv-serie eller noe?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om han har en ide om å få en masse gode karakterer.. så svindle det han er god for?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge det finnes folk som er villige til å forhåndsbetale for ting de kjøper så vil det alltid finnes svindlere...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt tidlig å felle en dom over denne selgeren enda, men jeg er enig i at det ikke ser helt trygt ut å kjøpe fra ham.

For hvem legger ut 2 og 2 dyre kapitalvarer som oppnår tilslagssummer under innkjøpspris? Det har vi jo sett ikke går i lengden med Alcaimport.

Jeg skal nok følge med her også og evt. bidra hvis denne selgeren også utvikler seg til noe negativt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handlet minnepenn hos denne karen, ingenting negativt å si om han.
    Alt gikk raskt & greit for seg....

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo greit å bygge opp et godt rykte med billige ting først...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fa**

Sitter uansett igjen med et, mildt sagt, dårlig inntrykk av QXL.....
    selvsagt farget av at jeg har gått på en smell med Brækkan...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stille før stormen?

Jeg var en av de som vant auksjon på qxl hos denne duden. Sa at jeg bodde i Oslo, og gjerne kom og hentet varen etc, men ingen respons. Han har jo sikkert solgt for tja.... 150.000 kroner den runden hvor han pushet ut uendelige mengder med macbook pro etc. for 1-2 mnd. siden, enda har det ikke kommet en eneste positiv kommentar i forbindelse med disse salgene. Hadde vært interessant å høre om noen har fått fullført handler med han på de dyrere varene...

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste at samme "mann" var omtalt på HFS også....
    Verden er desverre full av kreative mennesker :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått tilbake pengene etter ca 35 dager. Skrev på fredag at jeg hever kjøpet og vil ha pengene tilbake.

--svar: De blir overført i morgen og på din konto senest torsdag.

Pengene kom jo selvfølgelig ikke inn på konto, så da skrev jeg ett langt brev med forskjellige paragrafer og at jeg kom til å politianmelde han for svindel. Så fikk han en frist innen 05.11.10.

--svar: Du har beløpet på din konto konto senest mandag.

Viser til forrige mail : Frist 05.11.10

--svar : Det blir betalt fredag men beløpet er ikke inne på din konto før senest mandag. Jeg er bortreist med jobb og har ikke tilgang til kodekort før fredag. Jeg kan ikke trylle. I og med at jeg betaler den 5. er jo din frist overholdt. Resten styrer bankene.

etter den siste mailen svaret jeg ikke for å gjøre han stresset. sjekket kontoen nå nettopp og der var pengene

Før en fyr....

Hjemmesiden hans er inlife.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at jhammer har fått en minus i sin karakterbok fordi han ikke har levert en MacBook:

QXL.no - Karakterbok jhammer

Bra han ble avslørt såpass raskt. Hvis han legger ut flere dyre nye varer er det greit å kontakte QXL. De er nok strengere nå etter all den negative mediaomtalen etter Alcaimport-saken :-)

Newcomer Ideal sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japp, dette viste seg jo selvfølgelig å være svindel!
    Jeg synes det er leit at noen gjør slikt, både fordi de lurer folk for sine surt ervervede penger, men også fordi det ødelegger for oss andre som faktisk har bruk for å selge ting gjennom QXL.

Det jeg lurer på er om det er noe slags "svindelskole" noe sted, der folk lærer dette pyramideprosjektet?
    Dette er jo den tredje slike scammen som har vært kjørt på QXL!
    Du hadde han derre alcaimport, så jhammer, og så var det han fra USA som solgte slike Mac'er..

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ideal
    Japp, dette viste seg jo selvfølgelig å være svindel!
    Jeg synes det er leit at noen gjør slikt, både fordi de lurer folk for sine surt ervervede penger, men også fordi det ødelegger for oss andre som faktisk har bruk for å selge ting gjennom QXL.

Det jeg lurer på er om det er noe slags "svindelskole" noe sted, der folk lærer dette pyramideprosjektet?
    Dette er jo den tredje slike scammen som har vært kjørt på QXL!
    Du hadde han derre alcaimport, så jhammer, og så var det han fra USA som solgte slike Mac'er..
    Trenger ikke svindelskole når man har avforum Er jo bare å lese et par tråder her det, så skjønner man hvordan det skal gjøres. Man blir kanskje i tvil om man driver med pyramide, ponsi eller bare vanlig kjedelig svindel, siden alle kommer med diverse påstander osv.

Men tilbake til deg, hvis jeg skulle solgt noe på QXL og budvinneren hadde startet med å mase og true, så hadde ikke jeg villet solgt deg noe heller.
    Slike 'kunder' ville ikke jeg hatt, blir bare problemer videre på veien med slike.
    Hvis du starter dialogen med å true selger med politianmeldelse, da har du seg selv å takke.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry gammel svindler

Ingen trenger å lure på at Jens Hammersgård er en svindler .
    Jeg kjøpte på Finn en mac- ingen forhåndsbetaling- han kom hjem til meg med den- og etter en stund skulle han sette inn mer minne for meg- dermed så jeg den aldri mer. Jeg anmeldte ham og fikk vite at han var gammel kjenning av politiet.(og jeg fikk kontakt med utallige personer som hadde erfart det samme!!) Han ble dømt til å betale meg tilbake ved trekk i evt. lønn- men det har jeg ikke sett noe til- Han hadde lignende dommer/forlik på seg fra før..
    Han må ha svindlet for STORE summer opp gjennom årene. At det ikke finnes en måte å stoppe ham på er underlig!!
    Men kreativ er han !!nye jaktmarker-Anmeld ham!!!!!!En eller annnen gang må vel politiet foreta seg noe??

Jeg har da lært noe av jensemann-
    ---Det kostet mye penger- jeg kan ikke bruke det til noe men.......gjør kanskje ikke det samme en gang til??

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må jo bare si i fra til QXL om slike, og anmelde om det er grovt nok. At noen svindler er ikke QXL sin feil. Jeg har bidratt til å utestenge en selger fra QXL for å svindle med langt mindre kostbare ting. Det var ingen problem, og gikk ganske fort. I det tilfellet svarte ikke selger på QXL sine forespørsler, og da er kanskje sakene litt enklere å avgjøre. Men om mange nok sier i fra bør QXL ta noen grep.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking gledelig melding

FRA hjemmesiden!!!!!

"INLIFE STORE på nett åpner i februar 2011. Er det noe du trenger kan du allerede nå ta kontakt på 41125555 eller store[at]inlife.no enten det er til PC eller Mac. Vi leverer alt av datautstyr, fra alle de kjente leverandørene. Vi selger ikke hva som helst, vi stiller høye kvalitetskrav. Det vi leverer ville vi valgt selv. Du vil også bli overrasket over de gode tilbudene vi kan gi deg-"

Ja det skal vi helt sikkert bli--Vi gleder oss!!

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Organisasjonsnummer:
    984 981 015

Navn/foretaksnavn:
    JENS HAMMERSGÅRD

Organisasjonsform:
    Enkeltpersonforetak

Forretningsadresse:
    Ensjøsvingen 8 C
    0667 OSLO

Kommune:
    OSLO

Postadresse:
    Postboks 86 Bygdøy
    0211 OSLO

E-postadresse:
    -

Internettadresse:
    -

Telefon:
    -

Mobil:
    458 06 078

Telefaks:
    -

Registrert i Enhetsregisteret:
    22.10.2002

Stiftelsesdato:
    -

Innehaver:
    Jens Arild Hammersgård

Næringskode(r):
    62.010 Programmeringstjenester

Sektorkode:
    790 Personlig næringsdrivende

Også registrert i:
    Foretaksregisteret
    Merverdiavgiftsregisteret

Mer Jens

Var ikke rent lite å finne på denne mannen, sååå:
    Lykke til Jens!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig mener jeg at de som av en eller annen grunn tror på julenissen når de kommer over "fantastiske" tilbud har like mye skyld som selgeren. De fortjener å tape pengene sine IMO. Kjøp via seriøse kanaler slik som alle andre. Det er denne tryggheten man betaler ekstra for. Jeg vil i hvertfall ikke høre surving når det går i dass etter å ha handlet på jallaplasser som ebay, qxl og finn av personer man ikke har noe forhold til.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv blitt svindlet av denne selgeren. Kjøpte TV av den samme fyren på QXL i september, og fikk aldri varen. Var i kontakt med selger via mail og tlf. utallige ganger uten at TV-en dukket opp. Til slutt ville jeg heve kjøpet, men det var vanskelig å få pengene tilbake. Først da jeg truet med å møte opp personlig, på hans adresse, dukket pengene opp på konto.

Dette er en stor svindler. Styr langt unna denne selgeren.

~Lilo

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •