Denon DVD-1910/2910/3910 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 58 av 58
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå skal de sies at Denon produktene ikke er så dyre i Norge (selv om jeg sterkt misliker monopol på produkter):

i UK koster en denon 2910 £530, det tilsvarer ca. 6250 med dagens kurs. Men man må huske på at moms i UK er 17.5 %. Så trekk fra det og legg på 24 % så får man kr 6600,-. Altså 100 billigere i Norge enn UK.

I Tyskland fant jeg Denon 2910 til EUR 728. Trekk fra 16 % tysk moms legg på 24 % norsk moms så er vi rundt 6400. 100 billigere i Tyskland enn Norge.

I USA fant jeg Denon 2910 til $640, det tilsvarer ca. 4200, legg på 24 % moms så får man 5200. Altså en del billigere i USA enn Europa men ikke mer enn det som er vanlig på andre produkter.

Jaja, dette var jo også noe å bruke tiden på ops:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette billigste priser, eller tilfeldige butikker. Ser f.eks at Yamaha som er dyrere enn Denon i UK er billigere her i Norge.

ref. www.avland.co.uk

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var tilfeldig. Men at det varierer mellom forskjellige merker stemmer. Det er f.eks. mye å tjene på å kjøpe JVC DV cam i UK vs. Norge, mens på Canon er det heller lite å tjene. På noen Plasma skjermer er det faktisk billigere i Norge før moms mens motsatt på andre skjermer.

Det har vel like mye med merkets egen filosofi. F.eks. ser det jo ut som at Denon i Europa ønsker like priser i hele Europa, mens de er mer agressive i USA.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Gråimport eller ikke. Jeg er uansett ikke i tvil om at jeg heller ville handlet i en personlig butikk enn i enn nettbutikk dersom jeg bare ville spart 18 kr på nettbutikken. Service og oppfølging betyr også litt når en handler, særlig i kjøpesterke land som Norge.
    AVHifi har jo butikk i Oslo...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Gråimport eller ikke. Jeg er uansett ikke i tvil om at jeg heller ville handlet i en personlig butikk enn i enn nettbutikk dersom jeg bare ville spart 18 kr på nettbutikken. Service og oppfølging betyr også litt når en handler, særlig i kjøpesterke land som Norge.
    Hvor ligger forresten den. Kanskje jeg må besøke den når jeg skal på messen? Hvordan er utvalget forresten.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Hvor ligger forresten den. Kanskje jeg må besøke den når jeg skal på messen? Hvordan er utvalget forresten.
    http://www.avhifi.no/main.php3?PI=16

Adressen finner du her......

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Betyr HFK hifiklubben? Har iallfall vært der, men litt usikker på beste vei å kjøre. Vi nordlendinger er jo kun vant med 2-3 gater på samme plass. :-)

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å kjøre til AVHifi kjører du mot Carl Berner når du kommer til Sinsenkrysset, dvs. nedover Trondheimsveien. Søk opp adressen på Finn, så kan du skrive ut et mer detaljert kart av gatene rundt AVHifi, så finner du sikkert fram.

HFK er nok ikke HiFi-klubben nei. De har to stk. i Oslo, en i sentrum (Grensen) og en i Marcus Thranes gate. Den sistnevnte finner du dersom du fra kartet du postet følger Trondheimsveien litt lenger sørover og tar på skrå til høyre mot Ring 2 (mot Majorstua) når du kommer til en stor rundkjøring. Så tar du til høyre når du treffer Ring 2. Da får du den på høyre side etter noen hundre meter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva hifiklubben skriver er vel ikke særlig interessant, de er vel bare redd for litt konkurranse.
    Tja, ja siden vi har butikker, er vi vel mest nervøse for å drive service for nettbutikker. Det vil si at man kan sjekke ut produktene i butikkene og så kjøpe hos en nettbutikk som ikke har samme kostnadsnivå.

Men, kjøper man Denon hos andre leverandører en Hi-Fi Klubben, må man også til denne butikken ved service. Har man ikke kvittering på kjøp hos Hi-Fi Klubben, får man selvsagt heller ikke garanti reparasjoner eller utført reklamasjon hos oss.

Konkurranse er selvsagt en god ting, og vi har mange konkurrenter på produkter. Vi har utenlandske nettbutikker, vi har substitutter (Harman, Sony osv osv), så Hi-Fi Klubben må og vil alltid strebe etter å være billigst.

Og hadde det vært en ren importør av Denon i Norge, så er det ikke definitivt ikke sikkert at produktene hadde blitt billigere av den grunn. Man ville da ha hatt et ledd til i markedsføringen, som skulle ha sin del av kaka.

Forresten første gang jeg poster, så aner ikke om dette havner på riktig sted :shock:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig at du også er innom forumet Håvard.
    Velkommen til AVforum.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av giw
    Og hadde det vært en ren importør av Denon i Norge, så er det ikke definitivt ikke sikkert at produktene hadde blitt billigere av den grunn. Man ville da ha hatt et ledd til i markedsføringen, som skulle ha sin del av kaka.
    Det er ikke sikkert at det har blitt noe billigere, men kanskje. Skjedde jo iallfall med Arcam og Marantz. AVR 300 selges til 13k hos Expert (ifølge en forumbruker), og den kostet 20k hos HFK. Thule ble også en del dyrere når dere overtok.

Uansett velkommen til forumet. Vi har bruk for skikkelige fagfolk her.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke sikkert at det har blitt noe billigere, men kanskje. Skjedde jo iallfall med Arcam og Marantz. AVR 300 selges til 13k hos Expert (ifølge en forumbruker), og den kostet 20k hos HFK. Thule ble også en del dyrere når dere overtok.

Uansett velkommen til forumet. Vi har bruk for skikkelige fagfolk her.
    Hei,

det er jo mange engasjerte folk her, og det er jo spennende .

Når det gjelder Arcam AVR300 til 13k, tror jeg dette må være dumping eller noe feil. Såvidt jeg vet må dette være under kostprisen til Expert. Husk forøvrig at klubben aldri hadde eksklusivitet (eller monopol som dere sier) på Arcam, og således må man anta at det er samme kostpris for alle aktører.

Når det gjelder Marantz har jeg en annen erfaring. Før jeg begynte hos klubben, jobbet jeg hos en konkurrent som begynte å selge Marantz med an gang klubben sluttet med det. Ved et tilfelle spurte jeg om ekstra rabatt hos den nye importøren for modeller jeg skulle benytte i vindusdisplay. Svaret var at det kunne jeg ikke få, for marginene på de aktuelle produktene var kunstig lavt priset, slik at de ikke skulle være dyrere enn de modellene klubben fortsatt hadde. Man måtte vente på at det kom nye modeller, med nye modellnavn, før marginene var slik at man 'hadde noe å gå på'.

Thule; vel jeg tror noen priser gikk ned (med omlag 23% eller noe slikt) mens andre modeller holdt prisen som var vanlig. Det kan jo hende at tidligere importør av produktene satte ned prisen for å bli av med produkter når de skjønte hvor skuta var på vei...

Og Cambridge gikk jo betraktelig ned i pris.

Men jeg vil si at egenimport er en stor del av businessen i denne bransjen. Hi-Fi Klubben er jo langt i fra alene om det. Og, jeg tror faktisk klubben er svært edruelig med prisene egentlig. Der jeg jobbet før importerte vi også varer. Butikken hadde, som en del andre aktører, et eget importfirma som kun solgte til denne ene butikken. Her var det ikke uvanlig å selge til butikken med 2 gangen, så igjen beregne seg 2 gangen til kunder. Minst. Og spesielt på produkter som kundene ikke sjekker prisene for nøye på, som f.eks kabler. Jeg VET at klubben er langt unna en slik strategi.

Nå er jeg ikke helt hjernevasket, imidlertid, og jeg kan forstå at folk gjerne skulle ha sett konkurranse fordi man er sikrere på at man ikke betaler for mye for en vare. Men jeg tror at med internett og muligheten til lett å sammenligne priser mellom land, bidrar til at denne usikkerheten blir borte, og det skjerper konkurranse-feelingen selv hos såkalte 'monopolister'.

Ha en fortreffelig helg!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 2910 kommet til Bergen nå? Noen som vet?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="giw"]

Når det gjelder Arcam AVR300 til 13k, tror jeg dette må være dumping eller noe feil. Såvidt jeg vet må dette være under kostprisen til Expert. !
    Dette er nok en prisjustering fra importøren da AVR250 snart kommer og har en forventet pris på ca 10-11k........ (har jeg hørt, da...)

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oslo Hi-fi center solgte også Arcam AVR 300 til 12995,-

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Men når? Vi tok inn AVR300 for 6-8 måneder siden, og har kun hatt en stk inne. Til 12995 er det lavere enn det vi betalte for den, så noe har vel skjedd med butikkenes innkjøpspris :roll:

Uansett, det blir jo en teoretisk diskusjon in the extreme, den tid HFK ikke lenger selger Arcam.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av giw
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Men når? Vi tok inn AVR300 for 6-8 måneder siden, og har kun hatt en stk inne. Til 12995 er det lavere enn det vi betalte for den, så noe har vel skjedd med butikkenes innkjøpspris :roll:

Uansett, det blir jo en teoretisk diskusjon in the extreme, den tid HFK ikke lenger selger Arcam.
    Importøren (Diva) har etter det jeg har hørt satt ned prisene for å få solgt et altfor stort parti av 300 de har tatt inn til Norge. Regner med at det har noe med den nye 250 å gjøre. Er nå flere steder en kan få kjøpt AVR300 til 12-13k, hvor kan du lese i flere tråder her; eks. Expert, OHFC m.fl.

Samme som selger AVR200 til 8-9k. Regner vel da med at 250 legger seg et sted i mellom. Sammenligner du også prisene med eks. England er det en urimelig høy pris med 20k for en AVR300...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Topic :roll: