AVshop.no. Elendig kundeservice!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 184
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AVshop.no. Elendig kundeservice!!

Jeg hadde egentlig tenkt å la dette forbigå i stillhet men siden dette har irritert meg såpass mye vil jeg dele følgende erfaring med dere om Avshop.no;

Jeg holder på å pusse opp hjemme. I den forbindelse trengte jeg noe avutstyr som kun var å få tak i på avshop.no. Jeg hadde et 80" lerret fra før av men hadde nå (bevisst eller ubevisst) gjort veggen tilgengelig for ett 106" lerret Da jeg gikk inn på avshop.no for å bestille ble jeg fristet og kjøpte meg ett større lettet

Dagene gikk og mens jeg gikk å ventet på det nye lerretet ble jeg sittende å lese inne på avshop og avforum om ny pj også. Dette var noe jeg overhodet ikke hadde tenkt å kjøpe meg, men etter å ha solgt den gamle projektoren og lerret til en kompis på fylla bestemte jeg meg for å investere i dette også. Valget falt til slutt på BenQ W5000 med full proffkalibrering. Jeg sendte mail på mandag til kundeservice hos Avshop og spurte om det var mulig å få pakkepris på pj siden jeg allerde hadde bestilt lerret. To dager senere fikk jeg til svar! Jeg kunne få 150! kr i avslag hvis jeg bestilte pj med kalibrering. Jeg svarte at det ikke var mye, men at jeg ville bestille pj og spurte samtidig hvordan jeg skulle gå frem for å få "rabatten" trukket fra. Da jeg ikke fikk svar ringte jeg til avshop (uten å spørre om rabatten siden den var latterlig lav) og spurte om de fikk behandlet ordren og kalibrert og sendt den før helgen. "Ingen problem" fikk jeg til svar på andre enden så jeg kastet meg rundt og la inn bestillingen. Dagen etter (på torsdag) ringte jeg dem igjen for å høre om dem hadde begynt kalibreringen. Til svar fikk jeg at den akkurat var satt på, men at de skulle klare å få den ferdig og sendt før helgen. Snakket med dem igjen på fredag og da tvilte de på at den kom til å bli sendt samme dag. For å gjøre en lang historie kort; pj ble kalibrert på mandags kveld, innlevert til posten på onsdag og jeg fikk den på fredags kveld (en og en halv uke etter bestilling).

Noen vil kanskje tenke at slikt må man nok regne med når man bestiller på nett og det skal jeg til dels være enig i, men historien stopper ikke her. Da jeg fikk pj fant jeg ut at projektorfestet som jeg hadde fra før av ikke passet. Jeg dro ned til byen på lørdag for å kjøpe et, men det var ingen fester og oppdrive i hele byen som passet min pj (elkjøp, biltema, clas ohlson, expert, hifi-klubben, soundgarden, etc.), så jeg måtte bestille meg et feste på nett. Jeg søkte rundt og jeg lot tvilen komme avshop til gode (de var best på pris). Jeg la inn bestilling på mandag på et feste som de hadde 56 av på lager. Da jeg ikke hadde fått noen hentemelding på torsdag dro jeg innom posten for å hørte hvor pakken befant seg. Pakken var innlevert samme dag (altså torsdag, tre dager etter bestilling).

I dag er det mandag og jeg har fremdeles ikke fått det (det kommer nok i løpet av dagen men f** så j**** forbannet jeg blir av ting skal ta så sinnsyk lang tid).

Jeg hadde egentlig bare tenkt å kjøpe en rca-plugg til 99,- kroner, men ender opp med utstyr til over 15 høvdinger og dette er takken man får fra avshop for å legge igjen såpass mye penger. Dette er ABSOLUTT siste gang jeg handler hos dem!

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mipp
    Jeg hadde egentlig tenkt å la dette forbigå i stillhet men siden dette har irritert meg såpass mye vil jeg dele følgende erfaring med dere om Avshop.no;

Jeg holder på å pusse opp hjemme. I den forbindelse trengte jeg noe avutstyr som kun var å få tak i på avshop.no. Jeg hadde et 80" lerret fra før av men hadde nå (bevisst eller ubevisst) gjort veggen tilgengelig for ett 106" lerret Da jeg gikk inn på avshop.no for å bestille ble jeg fristet og kjøpte meg ett større lettet

Dagene gikk og mens jeg gikk å ventet på det nye lerretet ble jeg sittende å lese inne på avshop og avforum om ny pj også. Dette var noe jeg overhodet ikke hadde tenkt å kjøpe meg, men etter å ha solgt den gamle projektoren og lerret til en kompis på fylla bestemte jeg meg for å investere i dette også. Valget falt til slutt på BenQ W5000 med full proffkalibrering. Jeg sendte mail på mandag til kundeservice hos Avshop og spurte om det var mulig å få pakkepris på pj siden jeg allerde hadde bestilt lerret. To dager senere fikk jeg til svar! Jeg kunne få 150! kr i avslag hvis jeg bestilte pj med kalibrering. Jeg svarte at det ikke var mye, men at jeg ville bestille pj og spurte samtidig hvordan jeg skulle gå frem for å få "rabatten" trukket fra. Da jeg ikke fikk svar ringte jeg til avshop (uten å spørre om rabatten siden den var latterlig lav) og spurte om de fikk behandlet ordren og kalibrert og sendt den før helgen. "Ingen problem" fikk jeg til svar på andre enden så jeg kastet meg rundt og la inn bestillingen. Dagen etter (på torsdag) ringte jeg dem igjen for å høre om dem hadde begynt kalibreringen. Til svar fikk jeg at den akkurat var satt på, men at de skulle klare å få den ferdig og sendt før helgen. Snakket med dem igjen på fredag og da tvilte de på at den kom til å bli sendt samme dag. For å gjøre en lang historie kort; pj ble kalibrert på mandags kveld, innlevert til posten på onsdag og jeg fikk den på fredags kveld (en og en halv uke etter bestilling).

Noen vil kanskje tenke at slikt må man nok regne med når man bestiller på nett og det skal jeg til dels være enig i, men historien stopper ikke her. Da jeg fikk pj fant jeg ut at projektorfestet som jeg hadde fra før av ikke passet. Jeg dro ned til byen på lørdag for å kjøpe et, men det var ingen fester og oppdrive i hele byen som passet min pj (elkjøp, biltema, clas ohlson, expert, hifi-klubben, soundgarden, etc.), så jeg måtte bestille meg et feste på nett. Jeg søkte rundt og jeg lot tvilen komme avshop til gode (de var best på pris). Jeg la inn bestilling på mandag på et feste som de hadde 56 av på lager. Da jeg ikke hadde fått noen hentemelding på torsdag dro jeg innom posten for å hørte hvor pakken befant seg. Pakken var innlevert samme dag (altså torsdag, tre dager etter bestilling).

I dag er det mandag og jeg har fremdeles ikke fått det (det kommer nok i løpet av dagen men f** så j**** forbannet jeg blir av ting skal ta så sinnsyk lang tid).

Jeg hadde egentlig bare tenkt å kjøpe en rca-plugg til 99,- kroner, men ender opp med utstyr til over 15 høvdinger og dette er takken man får fra avshop for å legge igjen såpass mye penger. Dette er ABSOLUTT siste gang jeg handler hos dem!
    vell, dette høres jo kipt ut, men samtidig vil jeg si det er noe du må regne med, at å bestille ting på nettbutikk, ofte er noe som tar lang tid, og det er ikke alltid pga nettbutikkene, jeg har opplevd flere ganger å motta ting over en uke etter at nettbutikker har sendt ting, så ofte er det også posten som presterer å bruke ufattelig lang tid på å sende ting. jeg har også opplevd å bestille noe på feks komplett en søn kveld, ha ha det hjemme på døre når jeg kommer hjem fra jobb på tir, men det skjer ytterst sjeldent.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er ABSOLUTT siste gang jeg handler hos dem! <-- notert! :P.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står jo i beskrivelsen av kalibreringsprosessen at de lar projektoren stå på 30-50 timer før de begynner selve jobben, bla. for å sikre seg at pæra er innkjørt (mht fargestabilitet). Dersom du ikke hadde tid til å vente på det var det kanskje litt dumt å bestille kalibrering?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme erfaring med leveringstiden på AVshop. Bestilte en vare som skulle være på lager, da ordren etter noen dager fremdeles stod som Registrert eller Mottatt eller hvilken status de nå bruker på nye ordre, sendte jeg mail og fikk kjapt svar om at de skulle ta tak i den. Etter flere dager og ytterligere mail ble det oppklart at varen allikevel ikke var på lager.

På den annen side har jeg også akkurat samme erfaring med andre nettbutikker, spesielt Amentio har jeg måttet purre på ved 2 (av totalt 3) bestillinger, så dette er nok ikke noe særskilt AVshop-fenomen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Står jo i beskrivelsen av kalibreringsprosessen at de lar projektoren stå på 30-50 timer før de begynner selve jobben, bla. for å sikre seg at pæra er innkjørt (mht fargestabilitet). Dersom du ikke hadde tid til å vente på det var det kanskje litt dumt å bestille kalibrering?
    Det står vel i teksten at avshop selv hadde sagt at det ikke skulle være noe problem å kalibrere den og få den sendt før helgen. Sist jeg sjekket er det 24 timer i ett døgn å da skal det gå helt fint å la pj kjøre i over 40 timer fra onsdag til fredag Uansett så klarte de ikke å få den sendt før onsdagen etter, altså 168 timer etter bestilling :P

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "AVshop.no. Elendig kundeservice!!" - Har du prøvd Alcaimport mr mipp?

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står vel i teksten at avshop selv hadde sagt at det ikke skulle være noe problem å kalibrere den og få den sendt før helgen. Sist jeg sjekket er det 24 timer i ett døgn å da skal det gå helt fint å la pj kjøre i over 40 timer fra onsdag til fredag Uansett så klarte de ikke å få den sendt før onsdagen etter, altså 168 timer etter bestilling :P
    Aldri ta en selger på ordet på tlf.. Ha det skriftlig :idea:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    "AVshop.no. Elendig kundeservice!!" - Har du prøvd Alcaimport mr mipp?
    Hehe nei, men et kjapt søk på google forteller meg at leveringstiden til AVshop bare blir blåbær i forhold..

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke noe nytt fra Avshop.

Jeg har selv opplevd det samme og en god kamerat måtte gå til forbrukerombudet for å få det han hadde betalt for.

Utrolig at lave priser gjør at de kan holde på slik.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har blandet erfaring med Avshop.no.

Jeg har alltid fått svar på søndag når jeg søndag formiddag sender mail. Først da jeg fikk problem med lerret. Sendte søndag, fikk svar noen timer senere. Da var reklamasjon allerede notert og jeg sendte inn serienummer etc. Nytt lerret allerede notert. Da jeg ville ha et bedre betalte jeg et mellomlegg på noen kroner. Dette gikk uten problemer og lerret ble sendt omgående.

Da jeg bestilte pære fikk jeg beskjed om at denne ikke kom inn før om 2 uker. Dagen etter var pæra sendt og noen dager senere fikk jeg den i postkassen. Det sto likevel "tomt lager" på nettsiden. Er var det kanskje dårlig oppdatering.

Nå har je bestilt ny PJ og kalibrering har latt vente på seg, men det skyldes antakelig forhåndsbetaling og at det dermed tok noen dager før penger var på konto. Kan vel likevel ikke forvente at de startet PJ før penger var på konto, selv om jeg sendte kopi av betalingen(denne kunne jeg naturligvis stoppe etter at de hadde startet opp PJ for kalibrering). PJ blir altså sendt mandag i stedet for fredag.

Denne skal til Tromsø og da regner jeg ikke med å ha den før torsdag eller fredag.

Alt i alt har jeg et godt inntrykk av Avshop.no

Newcomer SoundMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv kjøpt et par projektorer fra AVshop og de har gitt meg kjempe service. Etter hva jeg vet bruker AVshop lagerhotell som de fleste nettbutikker og tror nok mye av problemet ligger her. AVshop leverer bra service til sine kunder og lagret de har å hjelpe seg er så som så.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer ikke helt å få historien din til å stemme overrens med overskriften. Dette er i verste fall litt lang behandlingstid.

EDIT: Del gjerne med oss hvor på nettet du vanligvis handler elektronikk, for de må ha særdeles god service siden den erfaringen du beskriver her oppleves så dramatisk.
    --
    Thorbjørn

Newcomer SoundMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris

EDIT: Del gjerne med oss hvor på nettet du vanligvis handler elektronikk, for de må ha særdeles god service siden den erfaringen du beskriver her oppleves så dramatisk.
    En annen ting er jo hvor treg post gangen er fra tid til annen. Bor selv i Asker og har ventet 4dager på en pakke fra Komplett.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen slår Soundgarden, ivertfall ikke i den på Forus utforbi stavanger. Der er det jo umulig å få bestillt noe og overhode kjøpt noe av dem. Har prøvd å få kjøpt både projektor og pære av dem, noe som kostet nesten 40k. Helt utrolig, drive butikk og ikke rett og slett ikke gidde å bestille eller følge opp en kunde. Og det nytter ikke å komme med "vi glemte det" når jeg purret på dem ørten ganger.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet et par ganger hos AVshop, som regel ting som er lagerført. Aldri noe tull. Som nevnt over er posten ganske treig i Norge, det tar fort en uke fra en landsdel til en annen hvis ting ikke klaffer 100%.
    Til sammenligning : En pakke fra Emotiva tar 5 dgr. En Rørsak fra Hong Kong 4 dgr. En DVD fra Amazon. de 3 dgr.
    Synes det er litt lite tålmodighet å spore hos enkelte fra tid til annen ...
    Har nå ventet snart 7 uker på varer fra Beyma uten at verden går under av den grunn. Har fått forklart grunnen til ventetiden og det synes jeg er ryddig nok.
    Nå skal det også sies at jeg bor slik til at henting er tingen :-D

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du er alt for utålmodig!

Den 23.11.08 bestilte jeg lerret pakke med vanlig lerret og hvor et Acoustic HD lerret skulle etter sendes. Var klar over at jeg måte på beregne å vente 4-6 uker på HD lerretet, men siden jeg hadde fått et vanlig 2.35:1 lerret så jeg ikke på det som noe problem. Tiden strakk lengre og lengre ut og mens jeg ventet dukket det opp nye og forbedra versjoner av lerretet og jeg sa meg villig til å vente på dette.

04.01.10 altså over et år senere fikk jeg mitt første Acoustic HD lerret. Dette lerretet var det feil på.
    09.01.10 fikk jeg mitt andre Accustic HD lerret med feil på
    24.03.10 fikk jeg mitt tredje lerret med feil på
    09.06.10 fikk jeg mitt fjerde lerret med feil på

I fra da jeg betalte pakken til jeg fikk det siste lerretet har det tatt over 1 år og 7 måneder, og jeg er fortsatt ikke havnet i mål.

Har innsett at kravet til et perfekt lerret ikke lar seg innfri.

Jeg klager ikke over tiden det har tatt, men en kvalitets kontroll av hva de sender ut burde vært gjort.I tillegg til dette virker det som om det er bare Daniel som kan svare på hva som skjer hvis det er noe. Har også opplevd å måtte "mase"på for å få tilbakemeldinger.

Test av lerret

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ukens topic!

1: Hvis du ikke har fått med deg at posten bruker ca 5 dager på å sende en ting, så har du enten ikke sendt mye post eller ikke kommet kjøpt noe over nett.

Posten bruker ca 5 dager. Dvs helger(lør og søn) ikke teller. Samt dagene for utlevering slutter ca kl 1600. Så om din pakke bruker 5 dager til stedet som skal sende den videre til ditt lokale postkontor så vil det totalt gå 6 dager + helgen.

2: Det er ikke avshops sin feil at de driver butikk og ikke kan gi alle 50% rabatter på ting. De skal jo gå rundt de og. Du kan ikke kalle det dårlig service å ikke gi deg rabatt.

3: Teori og praksis er to forskjellige ting. Hvis han tror det blir mulig å sende den før helgen, så kan det hende det skjer noe uforutsett som hindrer han i å gjøre jobben sin, og da vi alt bli utsatt. Alt kan skje, og da har det sikkert skjedd noe.

4: Kanskje avshop leverer 1 dag senere enn det de optimalt kan, men det er hovedsaklig posten sin feil i denne topicen.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    1: Hvis du ikke har fått med deg at posten bruker ca 5 dager på å sende en ting, så har du enten ikke sendt mye post eller ikke kommet kjøpt noe over nett.
    Vet ikke hvor du bor, men på det sentrale Østlandet tar det vanligvis én dag å sende en pakke. Fra de store nettbutikkene har jeg som regel pakkelapp på SMS én eller to dager fra bestillingsdato, avhengig av når på døgnet jeg bestiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes også trådstarter her er alt for kritisk og har ett for tynt grunnlag til å klage og syte. Avshop har faktisk ganske bra priser fra før så skal du begynne å ha store rabatter for det du synes 15k er enormt mye.

Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •