AVshop.no. Elendig kundeservice!! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 184
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Regner med at du var hos Atlas spedisjon, som er avshops hentelager? Disse har jo ikke noe med Avshop å gjøre foruten at de er et lager for dem. Så at de skal ha noe særlig kompetanse rundt dette er kanskje ikke å forvente..

Hvis du faktisk var inne hos Avshop forstår jeg dog at de burde vite litt mer, men mistenker at det ikke er tilfelle?
    Hentet briller på avshop og lerret på lager et par hundre meter unna!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er uansett de dårlige kommentarene som kommer frem (det vet jeg siden jeg selv er selvstendig næringsdrivende) og det er sjeldent at man får skryt selv om man kanskje burde hatt det inn i mellom!!

Jeg har handlet en del fra AVshop opp i gjennom og aldri hatt dårlige erfaringer derifra. Jeg fikk ett lerret en gang som var misfarget. Etter samtale med AVshop tok jeg bilde av lerretet å sendte inn til dem. Jeg fikk nytt lerret med en gang.

Jeg leser saker her inn i mellom, men vet selvfølgelig at alle saker har to sider. Dette var kun generelt ment fra min side, men ville bare få frem at mine erfaringer med AVshop er positive

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Denne gangen skulle jeg bestille meg ny PJ, og det ble en Epson TW-9000 fra AVshop.
    Jeg bestillte projektoren med full kalibrering natt til onsdag den 5/12 og den kom på postkontoret idag den 7/12. Jeg ble veldig overrasket hvor raske dem var.
    Hmm.. hvor mange timer hadde pæra på den projektoren gått da?
    Mtp.: "Når vi foretar denne kalibreringen hos oss lar vi projektoren gå 30-50 timer før kalibrering for å sikre at pæren er tilstrekkelig innkjørt før kalibrering."

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Mtp.: "Når vi foretar denne kalibreringen hos oss lar vi projektoren gå 30-50 timer før kalibrering for å sikre at pæren er tilstrekkelig innkjørt før kalibrering."
    Jeg vet ikke, PJ ligger på postkontoret og skal ikke pakkes opp før den 24. så svaret finner jeg ut da.

Jeg regner med at den er full kalibrert som jeg hadde bestillt.

Takk for info.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For at kunden ikke skal vente i mange dager før utsendelse, vi vet alle hvordan det føles når vi først har bestemt oss:roll: , har de kanskje prekalibrert noen av de beste PJ'ene.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Siden jeg kalibrerer for dem, kan jeg tilføre litt info på det området.
    Bak hjemmekino-simulatoren er det er temperaturkontrollert rom, der det hele tiden står projektorer til innkjøring. Prøver å kjøre nok projektorer til at det alltid er et lite lager av innkjørte projektorer (de modellene det går mest av). Mange har dermed flaks, med at kalibreringsordren ankommer mens jeg allerede sitter og kalibrerer, og at det finnes ferdig innkjørte projektorer på bakrommet. Rekorden er vel at en projektor var ferdig innkjørt og kalibrert 3 timer etter at jeg mottok kalibrerings-ordren.
    Noen må også vente mye lengre, f.eks hvis det ikke er innkjørte projektorer tilgjengelig, og ordren ankommer på en fredag. Da blir den muligens ikke satt til innkjøring før mandag, og kalibrert senere samme uke. Noen har flaks, andre ikke ;-)

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    For at kunden ikke skal vente i mange dager før utsendelse, vi vet alle hvordan det føles når vi først har bestemt oss:roll: , har de kanskje prekalibrert noen av de beste PJ'ene.
    Man kan ikke pre-kalibrere uten å ha all nødvendig info fra kunden. Det blir helt meningsløst, da info om rommet og lerretet er helt avgjørende for resultatet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare hatt positive opplevelser med AV Shop.

Nå sist sendte jeg en mail med noen tekniske spørsmål angående et produkt jeg vurderte å kjøpe. Sendte mailen kl 23:44 torsdag kveld, fikk svar to-tre minutter etterpå. Bestilte fredag formiddag, varen sendt et par timer etterpå, og kan hentes på posthuset i dag

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drar opp denne litt igjen, selv om det ikke er dårlig kundebehandling som ikke leverte varer osv.
    Saken er at jeg kjøpte DVE kalibreringsdisk på søndag. 199,- for disken og 125,- i porto. Syntesdet var i overkant med porto, men tenkte kanskje at den gikk som registrert pakke. I dag kom skiva i en bobleplastkonvolutt, med hele 27 kroner utlagt porto. Tar en utgangspunkt i at konvolutten kostet 23 kroner så tar de altså 75 kroner for å plukke varen, putte den i en konvolutt og få den avgårde i posten. Rimelig heftig synes jeg...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt smålig, men dog..

Jeg bestilte noen meter med scenemolton rundt juletider, og da er det i utgangspunktet et kapp-tillegg på rundt 200 kr. Men i og med at jeg fikk de siste metrene av en rull, så de slapp å kappe. I mitt hode burde jeg derfor ha sluppet å betale kapp-tillegget, men der var de ikke enig gitt.

To hundre kroner for å gå ned en trapp for å finne en rull med scenemolton var jo noe stivt.

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare gode erfaringer med AV-shop. Bestilt 15m med scenemolton og kalibrering derfra. Ingen problemer

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller ikke hatt noen "problemer ", har tidligere kjøpt TV og lydmåler, men stusset litt over at de tar såpass betalt for frakt når det vitterlig koster en del mindre. Men jeg kunne selvsagt latt være å kjøpe disken, så egentlig har jeg ikke noeå klage på.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg repeterer litt for ofte, men mitt "problem" med avshop har vært fraktprisene de opererer med (ja, i tillegg til manglende kommunikasjon da..). Noe jeg også har tatt opp med de. De skulle se på dette for 1-2 år siden, men jeg aner ikke om noe har skjedd. Da jeg bestilte elementer for Miles for endel år siden kom frakten på 11-1200,-. Hadde de sendt med Posten hadde det kostet 4-500,- den gang.

Det skal sies at avshop slett ikke er alene om dette. Er for tiden i ferd med å innhente priser på 30m2 med teppefliser. I går fikk jeg to tilbud. Om man ser på fraktprisene, så ville en butikk ha 1100,- og en 595,-.

Dynabel opererer med fri frakt om man bestiller over 2000,-. Hva gjør at de kan gjøre dette, mens avshop opererer med priser som er høyere enn hva privatpersoner kan sende for..?

Avshop har gode produkter til veldig fine priser. De er feks veldig billige på Beyma. Tenk om fraktpriser og kommunikasjon stod i stil.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper Dynabel må ta høyde for den "inkluderte" frakten og har lagt dette inn i marginene..
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig, men hvorfor skal avshop ha langt mer enn det koster en privatperson å sende...? Ekspedisjonsgebyr på flere hundre kroner?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vad är skillnaden om de tar frakt eller tar mer för varan? De kan ju inkludera frakt om de vill det, men då ökar ju priset på varan. De har lov att ta hur mycket betalt för frakt som de vill. Personligen håller jag mig borta från de då de har lust att ligga högt uppe på prisjakt och liknande, men när man tar med frakten är de inte så billiga längre. Det är fullt lagligt, men jag kallar det för bedrägeri mot mig som kund.

Jag har aldrig köpt en sak av de, och faktum att de tar 3 arbetsdagar att svara på en mail får mig att hålla mig borta. Jag har högre krav än så.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av Ante1; 11-01-2013 kl 00:31

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fleire og fleire nettbutikkar som opererer med fri frakt på alt, uansett pris. Her bør fleire henga seg på. Det gjer alt mykje meir oversiktlig. Høg fraktpris er ein sleip måte å ta meir profitt på. Eg er ekstremt lei av å legga billige varer i handlekorg, gå gjennom alle punkta, for så å sjå at det er svindyr frakt, ekspedisjonsgebyr o. l. Då handlar eg andre plassar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror prisen for firma er høyere enn privatperson. Har sikkert noe med at posten henter pakken daglig hos firmaet. Du som privatperson leverer pakken selv på postkontoret. Er sånn på jobben min....

Newcomer fsmidt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det begynner å nærme seg 1 års jubileum for ordren min så syns jeg at jeg kan legge inn min erfaring her.

Bestilte 1 stykk minidsp i fjor sommer. Varen på lager, betalt med visa, sto kun som behandlet i 2 uker. Ett par eposter og 3 telefoner senere kom vi ikke noe lenger. Da bestilte jeg direkte fra minidsp og lot ordren ligge for å se hva som skjedde.

Det er nå 11 måneder siden og ingenting har skjedd. Min erfaring er at avshop kun fungerer hvis du kan møte opp der og hente det du skal ha selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok kontakt med Avshop for å få pris på noen elementer som Beyma leverer, men etter ca 7-8 telefoner og 4-5 mail så ga jeg opp.
    Var lovet å få beskjed igjen samme dag/neste dag, men ingen ting skjedde.
    Har også blitt fortalt at det ville ta ca 2mnd fra bestilling til at elementene ville bli levert.

Etter å ha holdt på slik i 14 dager uten å komme noen vei, bestillte jeg varer i fra Ljudia.
    PÅ de varene stod det 5-10dagers ventetid, og jeg ble oppringt etter 5 dager fra Ljudia, og de beklaget så mye.
    Det var en av varene de ikke hadde før om ca 10-11 dager.

Frakten kom på rett under 200,- i forhold til Avshop sine 800,-

Etter å ha snakket med flere så sitter jeg igjen med inntrykk av at AVShop mangler systemer / rutiner for å håndtere kunderservice/bestililnger.

De er sikkert flinke, men om man ikke har riktig apparat rundt seg til å holde orden, så hjelper det lite.

Kan ikke si at jeg kan anbefale Avshop.
    Er nå ca 4 uker siden jeg sendte første mail og har enda ikke fått noe svar på min forespørsel.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •