AVshop.no. Elendig kundeservice!! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 184
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og det er jo tydelig hva som er viktigst av aksjer og kunder der i gården... For en useriøs aktør. Virker som det reneste sjansespill å handle derifra.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen kunder - så synker jo verdien av selskapet - så jeg ville ikke dratt en slik parallell sånn umiddelbart.

På den annen side burde muligens Momentor ANS som største eier intervenert i AVshop AS for å rette opp noe av inntrykket man får av denne tråden - det er god business. Tap av potensielle kunder gagner ingen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nå inne på min andre projektor og andre surround prosessor fra Avshop. Ingen problemer kjapp og grei levering. Status sidene mhp ordre i web shop er ikke den kjappeste mhp oppdatering og varene har kommet før sporingsnummeret har kommet inn der. Alt i alt positive opplevelser fra min side.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ingen kunder - så synker jo verdien av selskapet - så jeg ville ikke dratt en slik parallell sånn umiddelbart.

På den annen side burde muligens Momentor ANS som største eier intervenert i AVshop AS for å rette opp noe av inntrykket man får av denne tråden - det er god business. Tap av potensielle kunder gagner ingen.
    Tja, både AVShop og Momentor eies av far og sønn Lygren, så jeg tror ikke det har noen særlig hensikt å skille mellom de to selskapene.

(forøvrig har jeg bare handlet på avshop.no en gang, og jeg hadde ingen problemer med det kjøpet)

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    2 dager, he he, jeg bestilte et lerret for 3 måneder siden og det eneste som har skjedd så langt er at kontoen min ble trukket for beløpet et par dager etter jeg bestilte

Edit. Det viser seg nå at lerretet faktisk har ankommet AVShop men har blitt liggende mange uker grunnet en fatal misforståelse. Nå skal det visst endelig være på vei.

AVShop følger i hvert fall med på trådene her på AVForum, det er jo positivt ;-)
    Bumper denne siden jeg har editert innlegget.

Saken er i ferd med og løses til det beste.

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal nå kjøpe meg en ny projektor og datt derfor innom denne tråden..
    Med fare for å gjenoppta diskusjonen, føler jeg at jeg MÅ få si noen ord jeg også..

Her er det skrevet masse rart om rabatter og kundeservice!

Har selv jobbet i HiFi bransjen, så jeg vet hvilke marginer man har der.
    Kan love dere at man der sikler etter gode påslag, slik f.eks klesbutikker o.l. har!

Norge er et lavpris land på elektronikk!
    Pris på Sony og Apple produkter er nesten lik i f.eks Thailand, hvor "alt annet" koster ca 50% av i Norge. Med andre ord er avansen mye mindre her hjemme, hvor lønninger osv er hinsides de i Thailand.
    Søk f.eks på TDG-PJ1 (Sony's 3D briller) på eBay.. Med unntak av EN selger, er de mye DYRERE der enn i norske nettbutikker! Og dét er FØR vi legger til frakt og mva..
    Dessuten har vi 5 års garanti/reklamasjon.. i utlandet er ett eller 2 år normalen.. Dette koster også norske butikker penger.

Så når AVshop som regel er billigst på sine produkter, er det først og fremst fordi de legger seg på en extremt lav avanse.
    De har dermed ikke stort igjen å gi rabatt på.

Enkelte produkter kan butikkene gi ekstra god pris på.
    Dette er som oftest fordi produsenten har gitt dem en pall eller 2 til ekstra fordelaktig pris.
    Selger de plutselig en Yamaha forsterker til halv pris, kan jeg love dere at de har fått halv pris på innkjøp også.
    Dette betyr ikke at de vanligvis har en avanse på 2 gangen.

At de leverer produkter i "pakker" kan ofte være at de da ikke tjener noe som helst på "tilleggsproduktet", men ønsker å selge flere av "hovedproduktet" i pakken.
    Man blir ikke rik på annet en kvantitet på elektronikk i Norge. Selger man mange nok av produktene, blir det god fortjeneste.

Jeg ber også om rabatt når jeg handler på nettbutikk.
    Men jeg forventer ikke stort annet enn at de kan matche rimeligste pris jeg finner der ute.
    Butikkene burde gi tilbud om gratis HDMI kabel eller likn.. kabler har de ofte god avanse på (30-50%), men kunden føler han får "hele kabelens verdi" i rabatt.. En 300,- kr kabel koster butikken kanskje 150,-
    En gratis kabel til 300,- høres da bedre ut enn tilsvarende 1,5% avslag?
    I det minste SER det ut som om du fikk det dobbelte.. :-)

God kundeservice er å gi RIKTIG informasjon, innen "forventet tid" på alle henvendelser. For så å levere riktig produkt til riktig tid.
    For meg er kundeservicen DERSOM noe går galt med produktet, vel så viktig som om produktet er noen dager forsinket.

Jeg er enig i at AVshop ikke burde love å sende et produkt tidligere enn de KAN klare, men shit happens.. forsinkelser KAN skje.
    Når de da ER forsinket, burde de gi beskjed. Enig.
    Jeg ser de beklager så godt de kan i sitt svar til deg Mipp.. når skaden er skjedd, er det ikke stort mer de KAN gjøre.

Jeg synes dog ikke at 9 dager for å få en profesjonelt ferdigkalibrert PJ sendt til Tromsø er så ille..
    Posten brukte 2 av disse, helgen tok to bort dager og kalibreringen tok minst 2 og en halv dag.. 40-50 timers gange FØR kalibreringen påbegynnes = 2 døgn..
    Posten gjør ingenting i helgen med pakker de får inn på fredag, så du hadde nok ikke fått PJ'en før onsdag uansett..
    2-3 dager forsinkelse er da ikke stort å grine for?

"Elendig kundeservice" er det i hvertfall IKKE !
    Hadde det vært snakk om å få en HDMI kabel i postkassa.. DA hadde jeg nok vært enig i at 9 dager er for lang tid.

Jeg for min del er IKKE skremt fra å handle hos AVshop.
    Jeg har handlet der før (4 år siden) og jeg fikk UTMERKET service den gang.
    At de i tillegg kan kalibrere en PJ skikkelig, gjør at de nok får en bestilling av meg.
    Jeg har "kalibrert" mine egne projektorer i mer enn 12 år, men takket alltid pent nei til å kalibrere de pj'ene jeg selv solgte i sin tid..
    Får du proff-kalibrert projektor hos Komplett eller andre like rimelige, men raskere (?) nettbutikker?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel sagt det før og kan jo ikke skade avshop å si det igjen.

Snakket med dem om å kjøpe en Yamaha RX-V3067 og alt gikk bra, men lageret var tom.
    Ringte å spurte om når dem fikk inn osv men fant ut at jeg endret til en RX-A3010 i stede og fikk denne til en god pris (for min del) å denne var på lager så tok ikke mange dagene.

Må innrømme at jeg syntes det tok litt tid med denne også, men det har mest med at jeg ventet som en liten snørr unge på julaften, det hadde ikke noe med dagene det tok å gjøre

Alt i alt kommer jeg nok til å handle derifra igjen.
    I dem flere tilfeller gir jeg butikk/nettbutikk to sjanser, alt annet ville vært for dumt. Vi er dessverre bare mennesker med masse feil

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv handlet projektor, lerret og diverse utstyr hos avshop. Topp service. Topp pris. Meget fornøyd.

AVshop har blitt ganske knytta til AVforum. Virker som om alle klager kjem på forumet. Det er ganske negativt for AVshop sin del. Kan bare sjå for meg hundrevis av sider med klaging dersom Komplett hadde oppretta eit åpent forum.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Største problemet til avshop er å få kontroll på lageret, og ikke minst kundehenvendelser. At man ikke får svar på flere uker (eller i det hele tatt) er ikke holdbart i dag. Jeg er sikker på at om de hadde ansatt en person (om så i 50% stilling) til å svare på henvendelser på mail eller kontaktskjemaet de har, så hadde det knapt vært kritikk å spore. Tipper det hadde lønt seg for avshop også.

Som en digresjon må jeg si jeg flirer litt av slike tilbakemeldinger på nettbutikker:

"Jeg bestilte en vare på butikk X, de sendte den dagen etter og i dag kom den i posten. Kjempeservice av butikk X!!!!"

Da har du ikke opplevd kjempeservice. Du har foretatt en handel.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Største problemet til avshop er å få kontroll på lageret, og ikke minst kundehenvendelser. At man ikke får svar på flere uker (eller i det hele tatt) er ikke holdbart i dag. Jeg er sikker på at om de hadde ansatt en person (om så i 50% stilling) til å svare på henvendelser på mail eller kontaktskjemaet de har, så hadde det knapt vært kritikk å spore. Tipper det hadde lønt seg for avshop også.
    Er 110% enig, hadde de hatt noen til å besvare henvendelser hadde de garrantert blitt kvitt nesten alle klagene og jeg tror også det hadde øket omsetningen ganske mye. Det er rett og slett ikke holdbart i 2012 og ikke besvare henvendelser fortløpende og jeg synes det er utrolig rart at de ikke gjør noe med det.

Senest nå idag sendte jeg ett produkt i retur til AVShop (for å nå 14 dagers angreretten) da jeg ikke får svar på henvendelser til de Hadde de i det minste besvart henvendelsen hadde jeg kanskje unngått dette.

Jeg synes hele "avshop konseptet" er veldig bra og har egenlitg lyst å fortsette å handle der men slik "mangel på respekt" overfor kundene gjør at lysten forsvinner litt for min del....

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg pleier å få svar iløpet av en dag eller to.

Regner med å bestille en ny Dune fra de ila noen dager, kommer tilbake med statusrapport

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig mye negativt i denne tråden, jeg har kun hatt positive erfaringer med AVshop. Nå bor jeg riktignok slik til at jeg alltid henter hos de eller på lageret på Alnabru. så jeg har ikke hatt noen erfaringer med leveringstid på Webshop. Jeg har bestilt på webshop, så har jeg ringt og spurt når jeg kan hente, og det har alltid gått fint.

Jeg har har handlet der 6 ganger tror jeg, og kjøpt diverse lerreter, en tw4400, en clark synthesis transducer, HDMI kabel, en clark forsterker etc.

Har alltid fått god service og aldri opplevd problemer, før jeg kjøpte tw4400 så kjøpte jeg en tw3200, denne var det feil på, ujevn farge over bildet. sa ifra, leverte den og betalte mellomlegget opp til en tw4400 istedet.

Tenkte bare at det kunne være greit å legge inn noen gode erfaringer også, er jo gjerne slik at de som har opplevd noe negativt skriker høyest, og de som ikke har noe å klage over er stille

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også bare positive erfaringer med avshop.
    Feks: Sendet dem en mail med noen spm i går kveld. Fikk svar i dag klokken 12. Synes det er veldig god service jeg.
    Det samme gjelder da det kommer til kjøp.
    Fordelen jeg har, er vell kansje at jeg kan fysisk dra å hente selv på lageret dems.
    Så hvordan di er på sending kan jeg ikke utale meg om!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode.N
    Så når AVshop som regel er billigst på sine produkter, er det først og fremst fordi de legger seg på en extremt lav avanse.
    De har dermed ikke stort igjen å gi rabatt på.
    AVshop kan sikkert gi rabatt på LOGITECH Squeezebox Duet.

Den koster 2999 + 95 i frakt der.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Er 110% enig, hadde de hatt noen til å besvare henvendelser hadde de garrantert blitt kvitt nesten alle klagene og jeg tror også det hadde øket omsetningen ganske mye. Det er rett og slett ikke holdbart i 2012 og ikke besvare henvendelser fortløpende og jeg synes det er utrolig rart at de ikke gjør noe med det.

Senest nå idag sendte jeg ett produkt i retur til AVShop (for å nå 14 dagers angreretten) da jeg ikke får svar på henvendelser til de Hadde de i det minste besvart henvendelsen hadde jeg kanskje unngått dette.

Jeg synes hele "avshop konseptet" er veldig bra og har egenlitg lyst å fortsette å handle der men slik "mangel på respekt" overfor kundene gjør at lysten forsvinner litt for min del....
    AVShop har fortsatt endel skritt å gå når det gjelder respons på henvendelser men når de først ordner opp gjør de det skikkelig! Konkret for min del så ordnet de nå opp ved å erstatte det defekte produktet jeg først mottok med ett bedre produkt uten tillegg i pris, slik service liker vi

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke se helt bort fra at de følger med i tråden. Flott de ordner opp, men de har en laaaang vei å gå for å nærme seg lsound feks. De har gode priser, og gode produkter. Nå gjenstår "bare" å få kundeservicen til å bli bra for alle.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 300,- kr kabel koster butikken kanskje 150,-
    Jeg håper ikke at du snakker om en HDMI-kabel her. De koster bare noen kroner å produsere......

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldrig hatt annet enn dårlige erfaringer med avshop.no men får vel skylde meg selv som ikke tok lærdom etter første kjøp. Gjenntar aldrig blitt behandlet så dårlig av en forhandler noensinne !!!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Aldrig hatt annet enn dårlige erfaringer med avshop.no men får vel skylde meg selv som ikke tok lærdom etter første kjøp. Gjenntar aldrig blitt behandlet så dårlig av en forhandler noensinne !!!

Hmm.. Har selv handlet PJ hos di, og kan ikke huske att jeg fikk dårlig service eller hadde noen problemer.

Vurderer ny PJ derifra, men det er mye negativt i denne tråden.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg håper ikke at du snakker om en HDMI-kabel her. De koster bare noen kroner å produsere......
    Eh...
    Fantastisk...
    Hva det koster for noen kinesere å produsere en billig 1 meters HDMI kabel er vel lite relevant her?
    Jeg snakket om innkjøpspris og "veiledende pris" ut fra butikk..

Og.. JA.. det ER forskjell på LANGE HDMI kabler...
    Jeg har testet flere forskjellige.
    Over 10 meter fungerer ikke Clas Ohlson kablene på HD sendinger. Punktum.

Uansett.. kabel diskusjon taes vel i andre tråder....

Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •